Dopiero rozpoczynasz działalność i zastanawiasz się czy powinieneś jak najszybciej sprawić sobie wizualny znak, który odróżni Cię od reszty? A może jesteś znany na rynku już od dłuższego czasu, ale wciąż nie masz logo? Czy w każdym przypadku będziesz potrzebował logo? Możemy Was zaskoczyć, ale odpowiedź nie zawsze brzmi „tak”.

KIEDY ZASTANOWIĆ SIĘ DWA RAZY?

Pamiętaj, że logo nie jest Twoją marką, tylko elementem służącym do jej rozpoznawania.

Dla przykładu, być może prowadzisz lokalny biznes, który polega na szukaniu klientów i bezpośrednim kontakcie z nimi. Co więcej, w najbliższym otoczeniu nie ma firmy, która świadczyłaby podobne usługi. Może warto, zamiast zużywać energię i czas na tworzenie wizualnej historii, skupić się na rozwijaniu kontaktów z potencjalnymi klientami. W ten sposób możesz spokojnie budować swoją reputację i dać się poznać z najlepszej strony.

Innym czynnikiem niesprzyjającym szybkiemu nabyciu logo jest brak klarownego pomysłu co do kierunku rozwoju firmy. Czasem lepiej zrobić rozeznanie rynku i dowiedzieć się czego oczekują konsumenci. Po pewnym czasie będziesz wiedział, co najlepiej pasuje do Twojej marki i z czym będą chcieli utożsamiać się Twoi klienci.

SZANSA DLA MAŁYCH FIRM

Z drugiej strony, jeśli dopiero zaczynasz działalność na rynku, logo daje szansę na wywarcie pozytywnego pierwszego wrażenia.

Małe firmy, które dobrze wiedzą, w jakim kierunku zmierzają, nie będą miały problemu ze współpracą z grafikiem i zakomunikowaniem, czego wymagają od projektu i jaki efekt chcą osiągnąć.

Dobre logo i branding mogą błyskawicznie przyciągnąć potencjalnych klientów, którzy po raz pierwszy mają styczność z Twoją działalnością. Jeśli Twoja marka nie będzie sprawiała wrażenia solidnej i profesjonalnej, zwrócą się do konkurencji.

text

KORZYŚCI Z POSIADANIA LOGO:

  • sprawia, że Twój biznes wygląda profesjonalnie
  • pomaga lepiej Cię zapamiętać
  • odróżnia od konkurencji

POTRZEBUJESZ LOGO, JEŚLI:

  • chcesz, aby Twoja marka wyglądała profesjonalnie i przemyślanie
  • zauważyłeś, że Twoja firma nie jest rozpoznawalna na rynku
  • konkurencja oferuje podobne produkty lub usługi
  • planujesz dalszy rozwój firmy, a nawet jej sprzedaż
  • reklamujesz się na wielu płaszczyznach np. strona internetowa, ulotki, social media
  • chcesz sprzedawać produkty i gadżety związane z firmą

text

Porównując wszystkie za i przeciw, nie można zaprzeczyć pozytywnej wartości jaką wnosi dobre logo wraz z przemyślaną identyfikacją wizualną firmy. Pozwala uwierzyć klientom, że produkty i usługi, jakie oferujesz są wysokiej jakości i wiesz na czym polega Twój biznes. Bez posiadania mocnego logo, być może nigdy nie zdobędziesz szansy przedstawienia się po raz pierwszy potencjalnym klientom z najlepszej strony. Jeśli nie wywrzesz na nich silnego wrażenia, mogą zwrócić się do konkurencji.