BRANDING A IDENTYFIKACJA WIZUALNA

Branding i identyfikacja wizualna to dwa różne, często mylone ze sobą pojęcia. Branding jest budowaniem świadomości marki wśród klientów. Polega na kreowaniu i utrwalaniu w umysłach klientów pozytywnego wizerunku marki. Świadomość marki wyznacza gotowość klienta do skorzystania z usług lub zakupu produktów konkretnej firmy.

Natomiast identyfikacja wizualna to część wizualna marki, ta elektroniczna jak i ta drukowana. Logo jest tylko jej komponentem. Identyfikacja wizualna wyznacza zasady spójnego, graficznego przedstawiania wizerunku firmy i wspiera budowanie świadomości marki. Więcej na jej temat możecie przeczytać w jednym z naszych wpisów o tworzeniu identyfikacji wizualnej marki.

GŁÓWNE ELEMENTY BRANDINGU:

  • identyfikacja wizualna
  • hasło reklamowe
  • filozofia firmy
  • obsługa klienta
  • kultura firmy
  • jakość i cena oferowanych usług i produktów
  • kreowanie wizerunku na platformach social media

CZYM WYRÓŻNIA SIĘ MOCNA MARKA?

Na silną markę składa się połączenie wielu związanych ze sobą elementów. Mocna marka niesie ze sobą proste przesłanie i filozofię, z którą chcą identyfikować się konsumenci. Przekaz reklamowy powinien być skierowany do konkretnej grupy docelowej. Ponadto powinien być spójny z resztą elementów brandingu. Produkty i usługi muszą być nie tylko najwyższej jakości, ale także wyjątkowe i rozpoznawalne. Jednym z ważniejszych wyznaczników mocnej marki jest pozytywna opinia klientów.

JAKIE SĄ KORZYŚCI Z BRANDINGU?

Dobry branding wpływa na lojalność klientów. Potrafi zatrzymać ich na dłużej i sprawić, aby powracali do naszych usług lub produktów. Z tego powodu działania firmy powinny wzbudzać wiarygodność. Dobre logo, hasło oraz spójność całej identyfikacji wizualnej pozytywnie wpływają na rozpoznawalność marki. Dobrze przeprowadzony branding przyciąga klientów i partnerów biznesowych, którzy wyznają te same wartości. Rezultatem tych wszystkich działań jest oczywiście zwiększenie kapitału firmy.

PODSUMOWANIE

Branding to nieodłączny element towarzyszący powstawaniu marki. Za cel ma kreowanie emocjonalnych więzi między klientem a tożsamością marki oraz utrwalenie w świadomości klienta pozytywnego wizerunku firmy.