Identyfikacja wizualna to zbiór kolorów, figur, znaków oraz krojów pisma, które zestawione ze sobą służą rozpoznawalności marki na rynku. Odpowiednio dopasowane dają obraz naszej działalności, a ich powtarzalność zapada w pamięć i tworzy obraz firmy.

Elementy identyfikacji wizualnej

Logo to podstawowy element identyfikacji wizualnej. Może składać się wyłącznie z kroju pisma (logotyp), elementu graficznego (sygnet) lub połączenia obu. Warto zastanowić się nad przeznaczeniem projektu - jeśli będzie on używany wyłącznie w sieci może składać się z kilku kolorów i bardziej skomplikowanych elementów, jeśli jednak pojawiał się będzie na materiałach drukowanych, haftowanych czy grawerowanych warto ograniczyć kolorystykę i złożoność elementów logo.

Kolejnym aspektem istotnym przy projektowaniu logo jest jego kolorystyka. Każdy z kolorów podświadomie kojarzony jest z inną wartością, jak i z różnymi emocjami. Warto przemyśleć jakie cechy naszej firmy miałyby one reprezentować, tak, by połączenie barw natychmiast było kojarzone właśnie z naszą działalnością.

text

Kształt również jest bardzo istotny przeprojektowaniu identyfikacji wizualnej. Odpowiednio opracowany może być silnym elementem zapadającym w pamięć. Jest to trudny do osiągnięcia efekt, jednak znaczący przy planowaniu całej rozpoznawalności marki. Elementy graficzne mogą pojawiać się wszędzie - od Internetu, po druki firmowe.

text

Przy przygotowywaniu identyfikacji wizualnej fundamentalną zasadą jest konsekwencja. Ważne jest, by dokładnie przemyśleć każdy z elementów tak, by w przyszłości skutecznie reprezentowały naszą działalność. Brand book, czyli księga identyfikacji wizualnej zawiera wszystkie informacje na temat charakterystyki logo, opakowań produktów, szeroko pojętej szaty graficznej firmy. Warto zainwestować w taką księgę, by w przyszłości ułatwiała pracę przy promocji lub ewentualnej współpracy. Jeśli nie mamy doświadczenia przy projektowaniu identyfikacji wizualnej, warto zwrócić się o pomoc do agencji specjalizujących się w tego typu projektach. Znajomość mechanizmów wpływających na odbiór marki z pewnością zaprocentuje w przyszłości, więc warto zainwestować w nią jak najwcześniej.