Jeszcze do niedawna przy projektowaniu znaków nie brano pod uwagę możliwości wykorzystania w projekcie szerokiej palety kolorów. Standard ten wynikał z ograniczeń możliwości techniki, gdzie kolorowy druk był ograniczony lub zupełnie niemożliwy. W obecnych czasach kolorowy druk nie stanowi problemu, ponadto tradycyjne- drukowane- materiały promocyjne zostają wypierane na rzecz ekranów smartfonów, tabletów, komputerów itd. Czy i dlaczego warto więc przy projektowaniu logo brać pod uwagę ograniczoną paletę barw? Chociaż współczesna technologia pozwala nam na stosowanie najbardziej szalonych kombinacji kolorystycznych, gradientów i faktur, istnieje kilka powodów, dla których warto zastanowić się nad monochromatycznym projektem.


1. Winylowe naklejki na szyby


Coraz większą popularnością cieszą się winylowe naklejki, które w elegancki sposób ozdabiają szyby lokali. Firmy często umieszczają na witrynach swoich lokali logo, ale także hasła reklamowe, czy elementy dekoracyjne. Takie naklejki mają nie tylko charakter informacyjny i ozdobny. Naklejone na przezroczystą szybę nadają jej półmatowy efekt, co chroni przed niechcianymi spojrzeniami z zewnątrz.


Winylowe naklejki na szyby

2. Wydruki rachunków


Ciekawym rozwiązaniem promocji przedsiębiorstw jest umieszczenie logo na wydruku rachunku. Choć kolorowe wydruki nie są możliwe, druk z większą ilością kolorów znacząco podnosi koszty. Dlatego warto przemyśleć możliwość i wartość zastosowania tego rodzaju promocji.


Wydruki rachunków

3. Materiały promocyjne

Jeśli mamy w planach umieszczanie logo na różnego typu materiałach promocyjnych, ze względu na koszty warto rozważyć logo w jednolitym kolorze. Ponieważ wydruki na różnych tworzywach wymagają innego sprzętu, większa ilość kolorów zdecydowanie podnosi koszty przygotowania takich materiałów.


Materiały promocyjne

4. Gazety i książki


Tego typu publikacje często wymagają logo w palecie monochromatycznej. Jeśli więc planujemy w ten sposób publikować swoje logo warto zwrócić uwagę na logo w jednolitym kolorze, które będzie współgrało z całością wydania.


Gazety i książki

5. Grawerowanie i wytłaczanie


To ciekawy i oryginalny sposób na markowanie swoich produktów firm z branż np. jubilerskiej lub meblarskiej. Aby wykonać grawerowanie lub wytłaczanie (a także np. foliowanie, stamping) konieczne jest dostarczenie projektu w jednolitym kolorze w pliku wektorowym.


Grawerowanie i wytłaczanie