Propozycje Twojego projektu możesz otrzymać już 20 listopada! Sprawdź
Harmonia barw - jak łączyć kolory w projektowaniu graficznym?

Harmonia barw - jak łączyć kolory w projektowaniu graficznym?

Kluczowym elementem każdego projektu graficznego jest kolor. Wybór odpowiedniej kolorystyki decyduje w kilka sekund o tym, jak będzie postrzegana firma i reklamowany przez nią produkt. To na kolorach skupia się pierwsza uwaga widza. Źle dopasowane potrafią zepsuć opinię o usłudze czy produkcie nawet najlepszej jakości. Za to atrakcyjnie dobrane kolory mogą przyciągnąć uwagę najbardziej wybrednych klientów.

Czytaj dalej →

Typografia i style krojów pisma

Typografia i style krojów pisma

Coraz większą uwagę przykładamy do tego z jakiego kroju pisma korzystamy w różnych typach treści, jednak skład tekstu nie sprowadza się tylko do wybrania odpowiedniego fontu - warto wiedzieć nieco więcej na ten temat, by tekst przez nas przygotowywany był łatwy do odczytania i zgadzał się z jego przeznaczeniem.

Czytaj dalej →

Przygotowywanie plików do druku

Przygotowywanie plików do druku

Gdy cały proces projektowania mamy już za sobą, pojawia się kolejne wyzwanie - przygotowanie pliku do druku! O czym należy pamiętać i co zrobić, by otrzymać z drukarni wizytówki, ulotki czy inne w wymarzonej postaci?

Czytaj dalej →

Projektowanie ulotek - jak zacząć?

Projektowanie ulotek - jak zacząć?

Dobrze zaprojektowane ulotki przyciągają wzrok, intrygują oraz informują o charakterze firmy czy produktu. Jak sprawić, by nasz projekt nie wylądował w koszu zaraz po otrzymaniu go przez klienta?

Czytaj dalej →

Helvetica i Arial - czym się różnią?

Helvetica i Arial - czym się różnią?

Design od wielu lat dąży do całkowitego uproszczenia formy, czy to w projektowaniu graficznym, wzornictwie przemysłowym, a nawet architekturze. Ascetyzm formy jest obecnie najbardziej pożądaną cechą na rynku, a Helvetica doskonale wpasowuje się w ten trend.

Czytaj dalej →

Kreatywne rozwiązania w projektowaniu wizytówek

Kreatywne rozwiązania w projektowaniu wizytówek

Ciekawy projekt przyciąga uwagę, a subtelna faktura czy eleganckie uszlachetnienia druku dodają prestiżu. Oczywiście każdy dodatkowy efekt wiąże się z dodatkowymi kosztami, jednak nie jest on niezbędny do stworzenia przyciągającego wzrok projektu.

Czytaj dalej →

Nowe logo YouTube

Nowe logo YouTube

Ostatnio zaskoczyła nas nowa szata graficzna serwisu YouTube. Na czym polega zmiana i dlaczego serwis odświeżył swój wizerunek?

Czytaj dalej →

Jak przygotować dobry brief?

Jak przygotować dobry brief?

Brief to informacje przekazane klientowi, czego oczekujemy w ostatecznym projekcie. To określenie profilu naszej firmy, wszystkich jej cech nadrzędnych oraz grupy docelowej. Warto zastanowić się, jak firma ma być odbierana przez klientów, jakie wartości reprezentuje.

Czytaj dalej →

Kroje pisma - jak wybrać odpowiedni?

Kroje pisma - jak wybrać odpowiedni?

Dobór krojów pisma i ich zestawień jest w projektowaniu graficznym bardzo istotne. Kształt liter, ich wielkość, styl - to wpływa nie tylko na czytelność tekstu, lecz także jego odbiór.

Czytaj dalej →

Styl skandynawski w projektowaniu graficznym

Styl skandynawski w projektowaniu graficznym

Prostota, inspiracje naturą, minimalizm to cechy współczesnego designu. Twórcy ze Skandynawii łączą te trzy rzeczy tworząc niesamowite projekty. Czym cechują się te projekty i dlaczego są obecnie tak popularne?

Czytaj dalej →

Uszlachetnienia druku

Uszlachetnienia druku

Coraz częściej możemy spotkać się z wizytówkami uszlachetnionymi w druku. Błyszczące elementy, tłoczenia czy matowe wykończenie sprawiają, że wizytówka wygląda niebanalnie i elegancko.

Czytaj dalej →

Historie znanych logotypów

Historie znanych logotypów

Logo to prosty znak graficzny, charakterystyczny dla danej firmy. Codziennie, w niemal każdej okoliczności natykamy się na niezliczone ilości znaków firmowych. Niektóre z nich widujemy tak często, że kojarzą nam się wyłącznie z daną firmą, nie zauważamy już ukrytych w nich znaczeń.

Czytaj dalej →

Trendy w projektowaniu logo

Trendy w projektowaniu logo

Nie ulega wątpliwości, że dobry projekt logo jest ponadczasowy. Jednak tak jak w modzie, projektowaniu stron www czy w wystroju wnętrz trendy w projektowaniu graficznym ulegają zmianie. Warto wziąć je pod uwagę, nie tylko w przypadku, gdy firma dopiero wchodzi na rynek, lecz także przy odświeżeniu istniejącego już logo i zaprezentowaniu się klientowi na nowo.

Czytaj dalej →

Formaty plików graficznych

Formaty plików graficznych

Pliki graficzne są zapisywane w wielu formatach. Stosuje się je zamiennie w zależności od tego jaki typ obrazu chcemy zapisać oraz gdzie zamierzamy go zaprezentować. Każdy format stosuje inną kompresję, tj. sposób zapisania wszystkich informacji na temat obrazu.

Czytaj dalej →

O czym pamiętać przy projektowaniu logo?

O czym pamiętać przy projektowaniu logo?

Projektowanie logo kieruje się kilkoma ponadczasowymi zasadami, których należy przestrzegać, by stworzyć efektywny koncept. Często można spotkać projekty, które są zbyt skomplikowane, niedopracowane, niepasujące do profilu marki lub zwyczajnie nieestetyczne. Warto więc zapoznać się z paroma zasadami, które ułatwią proces projektowania i pozwolą na stworzenie projektu, który w przyszłości będzie odpowiednio reprezentował naszą firmę.

Czytaj dalej →

Znacznie kolorów w marketingu

Znaczenie kolorów w marketingu

Barwa odgrywa niezwykle ważną rolę w marketingu. Odpowiednio dobrane kolory reprezentują cechy danej marki, bądź produktu, pobudzają do działania lub wyciszają. Warto znać właściwości barw i uczucia, jakie wywołują, by skutecznie stosować je w promocji swojej firmy.

Czytaj dalej →

Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna - od czego zacząć?

Identyfikacja wizualna to zbiór kolorów, figur, znaków oraz krojów pisma, które zestawione ze sobą służą rozpoznawalności marki na rynku. Odpowiednio dopasowane dają obraz naszej działalności, a ich powtarzalność zapada w pamięć i tworzy obraz firmy.

Czytaj dalej →