Identyfikacja wizualna marki, czyli graficzna prezentacja firmy, to kluczowy element marketingu, ale powinna być oparta na silnych podstawach, które ją uzasadniają. Bazę powinna zawsze stanowić osobowość marki.
Identyfikacja wizualna marki, czyli graficzna prezentacja firmy, to kluczowy element marketingu, ale powinna być oparta na silnych podstawach, które ją uzasadniają. Bazę powinna zawsze stanowić osobowość marki.
Czy zauważyliście, że najpopularniejsze marki kojarzą się nam z określonymi kolorami - a szczególnie ich parami? Z pewnością bez problemu przyporządkowalibyście odpowiednie **duety kolorystyczne** do odpowiednich marek tj. Nikon, Ikea, Starbucks czy McDonald’s. Każda para kolorów wywołuje określone emocje u odbiorcy i na stałe wiąże je z marką. Poniżej opisujemy kilka z nich.
Zanim zaczniesz rozmowy z grafikiem, być może będziesz miał już pomysł na wizualną prezentację swojej firmy. Podczas konsultacji grafik podpowie Ci najlepsze rozwiązania oraz posłuży swoją wiedzą i umiejętnościami, aby zrealizować Twoją wizję. Poniżej przedstawiamy najczęściej stosowane w identyfikacji wizualnej błędy, których nie musisz popełniać. W końcu to od Ciebie zależy ostateczny rezultat waszej współpracy.
Nie jest nowością, że lubimy odwoływać się do podziałów zaczerpniętych z innych branży. Do świata biznesu został przeniesiony opracowany przez Carla Junga podział na dwanaście archetypów człowieka. Teraz dotyczy on także 12 typów osobowości marki, o których wspominaliśmy we wcześniejszym artykule „Jaką osobowość ma Twoja marka?”
Przed podjęciem prac przy projektowaniu logo warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań - jaki charakter ma moja firma? Jaki styl logo będzie najlepiej odzwierciedlał zalety mojej firmy? Ponieważ czasem trudno jest przedstawić swoje oczekiwania grafikowi, poniżej przedstawiamy podstawowe style w projektowaniu logo.
Możliwe, że w odniesieniu do logo słyszałeś nazwy takie jak „logo graficzne” lub „logo typograficzne”. Jednak każdy z omawianych typów można podzielić na kolejne podgrupy. W tym artykule przedstawiamy rodzaje logo typograficznego.
Na pewno zależy Ci na logo, które będzie wyróżniało się na tle konkurencji, odznaczy się oryginalnością w stosie ulotek czy pośród niezliczonej ilości banerów pokrywających jedną ulicę. Chcesz przełamać nudę i dodać do logo coś ekstra, ale czy ekstra znaczy więcej?
Koło to symbol pełności, ciągłości i nieskończoności dzięki linii, która nigdzie się nie kończy. Odnosi się do jedności i perfekcji. Za to w designie jest po prostu uniwersalne, dlatego w projektach logo może być używane na wiele sposobów.
Logo graficzne to takie, którego elementem składowym jest zawsze znak graficzny. Może on występować w różnych kombinacjach wspólnie z częścią typograficzną lub jako niezależna grafika stanowiąca pełne logo. W artykule opisujemy cztery typy logo graficznego.
Stałeś się posiadaczem nowego logo lub szukasz pomysłów na dotarcie nim do większego grona odbiorców? Może Twoje obecne logo zostało zapomniane a marka pozostaje niewystarczająco rozpoznawalna w świadomości klientów? Przedstawiamy rady, dzięki którym z powrotem wrócisz do gry.
Zastanawiasz się jak wykreować wizerunek Twoje marki, aby był atrakcyjny i aktualny, przemawiał do potencjalnych klientów a jednocześnie był zgodny z Twoimi wartościami i tym, co chcesz przekazać? Może wydawać się to nie lada wyzwaniem, jeśli nie masz gotowego planu a pomysły ciągle zmieniają się w Twojej głowie. Nie ma jednej sprawdzonej recepty na wykreowanie rozpoznawalnego stylu marki. Jeśli zakładasz małą firmą, z którą będziesz się utożsamiał, identyfikacja wizualna Twojej marki może wydawać się osobistym wyzwaniem.
Gradient można kochać lub nienawidzić. To prawda, że gradient może okazać się podchwytliwym rozwiązaniem. Nieumiejętne użycie gradientu może doprowadzić do tego, że logo zamiast wyglądać atrakcyjnie, będzie sprawiać wrażenie staroświeckiego i nieprofesjonalnego. Nie zmienia to faktu, że od kilku lat obserwujemy jego powrót do łask świata designu. Niezależnie od tego, czy jesteś zwolennikiem stosowania gradientu czy nie, istnieją dobre i złe sposoby jego użycia. Poniżej radzimy, kiedy warto z niego korzystać a kiedy lepiej go unikać.
Black Friday to święto wyprzedaży i promocji wywodzące się ze Stanów Zjednoczonych. Jaka jest geneza tego specyficznego święta i na czym dokładnie polega?
Nie wiesz jaki font wybrać do logo swojej firmy? Zapraszamy do lektury naszego artykułu!
Wyjątkowy projekt logo to efekt współpracy Twojej i grafika. Twoje pomysły w połączeniu z umiejętnościami i wiedzą grafika rezultat z pewnością będzie świetny. Dodatkowo, wspólnie pracując nad projektem, patrząc na efekty z różnych perspektyw, unikniecie słabego projektu. Jakie są największe grzechy popełniane przy projektowaniu logo i jak ich uniknąć?
Jeśli planujesz umieszczać swój projekt logo na nośniku zewnętrznym, warto zapoznać się z warunkami wykonania takiej reklamy. Nie każda technologia pozwala na umieszczenie dowolnego projektu. Dziś przedstawiamy najpopularniejsze nośniki reklam zewnętrznych i ograniczenia, jakie się z nimi wiążą.
Pomiędzy logo i marką nie da się postawić znaku równości. Przeczytaj artykuł i sprawdź jakie elementy składają się na spójną markę.
Jeśli nie potrafisz stworzyć logo dla swojej firmy we własnym zakresie, możesz zwrócić się o pomoc do profesjonalnego grafika. Ten może oprócz stworzenia odpowiedniej grafiki pomóc Ci obrać kierunek, w którym projekt powinien zmierzać, jednak pamiętaj, że nikt tak jak Ty nie zna Twojej firmy. Dlatego spróbuj zaangażować się w proces powstawania logo, a końcowy efekt będzie dla Ciebie satysfakcjonujący i zwróci uwagę odpowiedniej grupy docelowej. Jak przygotować się do tworzenia logo i na zwrócić uwagę- tego dowiesz się z dzisiejszego artykułu.
Może słyszałeś już zwrot „logo typograficzne" i wiesz się co on oznacza. Jeśli jednak tylko domyślasz się jak wygląda wspomniane logo, więcej na jego temat dowiesz się z tego artykułu.
Zlecając wykonanie logo, chcielibyśmy otrzymać jak najwięcej propozycji. Najlepiej, gdyby każda diametralnie różniła się od poprzedniej, aby wybór był jak największy. Jednak pamiętajmy, że wraz z ilością propozycji rosną koszty, a także wybór tego jednego, idealnego projektu staje się bardziej kłopotliwy. Jeśli nie wiesz ile propozycji logo zamówić, ten artykuł pomoże Ci podjąć decyzję.
Jeśli planujesz stworzyć projekt logo dla Twojej firmy warto rozeznać się w projektach konkurencji. Niezwykle często zdarza się, że spotykamy się z jednym, często powtarzanym schematem w logo różnych firm. Oczywiście wynika to z chęci nadawania prostego komunikatu, czym zajmuje się firma. Wydaje się, że zastosowanie elementu graficznego, którym posługuje się spora część branży jest złym pomysłem. Czy zawsze tak jest i co zrobić, aby nasz projekt wyróżniał się na tle konkurencji?
Wyjątkowy projekt logo to efekt współpracy Twojej i grafika. Twoje pomysły w połączeniu z umiejętnościami i wiedzą grafika rezultat z pewnością będzie świetny. Dodatkowo, wspólnie pracując nad projektem, patrząc na efekty z różnych perspektyw, unikniecie słabego projektu. Jakie są największe grzechy popełniane przy projektowaniu logo i jak ich uniknąć?
W obecnych czasach reklama w Internecie jest bardzo ważna. Jest to najszybszy i najprostszy sposób wyszukiwania informacji. Obecnie szukając firmy wykonującej interesująca nas usługę, lub oferującą konkretne produkty najczęściej znajdujemy je za pośrednictwem Internetu. W ten sposób najszybciej uzyskujemy interesujące nas informacje- lokalizację, cenę, i zakres usług. Jaka reklama w Internecie jest najbardziej efektywna i jak powinna wyglądać?
Czy proste, czarne litery są odpowiednim logo? Czy sama nazwa marki wystarczy, by klient ją zapamiętał? Dlaczego minimalizm w dobie nieograniczonych możliwości w projektowaniu graficznym jest tak popularny? Zapraszamy do lektury.
Każdy przedsiębiorca chciałby, aby jego firma szybko i prężnie rozwijała się, przynosząc coraz to większe profity. Każdy z nich także zdaje sobie sprawę, że w bardzo dużym stopniu sukces firmy zależny jest od jej rozpoznawalności. Aby ją pozyskać, potrzebna jest odpowiednia reklama. Ta, którą odbieramy wzrokowo jest bardzo efektywna, jednak rzadko kiedy odbiorca ma czas na zagłębianie się w jej treść, dlatego istotne jest, aby firma posiadała logo. Znak, który błyskawicznie kojarzy się z konkretną firmą, jej branżą i atutami. Kiedy uświadomimy sobie wartość znaku firmy, stoimy przed fundamentalnym pytaniem: gdzie zaprojektuję logo firmy?
Jeśli usłyszałeś gdzieś słowo logotyp, może zastanawiasz się czy jest jakaś różnica między logo a logotypem? Nic dziwnego, oba pojęcia używane są w języku potocznym zamiennie, ale w niektórych sytuacjach mogą oznaczać to samo. Warto jednak wiedzieć na czym polega różnica, szczególnie jeśli masz zamiar zlecić wykonanie logo grafikowi i zależy Ci na obustronnym zrozumieniu.
Żyjemy w czasach, w których wyniki sprzedaży internetowej ciągle wzrastają. Design w biznesie, czyli cała graficzna otoczka firmy ma realny wpływ na sposób zachowania konsumentów po pierwszym kontakcie z marką.
Wizytówka nadal pozostaje jedną z lepszych form reklamy. Odpowiednio zaprojektowana i zawierająca potrzebne dane będzie niezastąpionym wsparciem przy słownej prezentacji oferty Twojego przedsiębiorstwa. Druki firmowe takie jak wymieniona wizytówka, czy papier firmowy podnoszą prestiż firmy i wzbudzają zaufanie.
Pismo odręczne w logo podkreśla kreatywność i przybliża relację przedsiębiorca - klient. Kiedy zatem warto użyć kaligrafii w logo firmy? Dowiesz się wszystkiego z tego artykułu.
Nie wiesz jak zrobić logo firmy, które będzie efektowne? Projektując logo należy trzymać się kilku uniwersalnych zasad, które pozwolą na stworzenie atrakcyjnego projektu. Niestety na rynku istnieją projekty logo, które nie pasują do osobowości marki, inspirowane są chwilowymi trendami i pozostawiają wiele do życzenia w kwestiach estetyki. W takim razie jak zrobić dobry logotyp? Czym powinien kierować się grafik przy tworzeniu logo? Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi radami, a dowiesz się jak zaprojektować logo, które spełni swoją funkcję.
Rollupy to jedne z najczęściej używanych materiałów promocyjnych firm. Są to łatwe w montażu stojaki reklamowe, z treścią wydrukowaną na grubszym papierze lub materiale. Świetnie sprawdzają się w miejscach, w których mają przyciągać wzrok przechodniów. Właśnie z tego powodu stanowią efektowną reklamę szczególnie podczas spotkań branżowych i targów. Jak zaprojektować rollup, który oprócz dostarczenia informacji o charakterze firmy lub produktu, wzbudzi także zainteresowanie? Jak zatrzymać wzrok potencjalnego odbiorcy na treści reklamy? Poniżej przedstawiamy pięć głównych zasad projektowania rollupu, rozwieją wszelkie wątpliwości.
Jeśli jeszcze nie wiesz czy warto jest posiadać logo firmowe, zapoznaj się z naszymi argumentami!
Jak skutecznie zaprojektować ulotkę, którą odbiorca będzie chciał dokładniej przestudiować i do niej wrócić? Poniżej przedstawiamy kilka zasad, które warto wziąć pod uwagę podczas projektowania.
Dostajesz od grafika komplet plików jednak nie rozpoznajesz większości formatów? Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o podstawowych formatach plików.
Nie wiesz jaki jest koszt wykonania projektu logo Czy drożej znaczy lepiej? Jaki jest koszt profesjonalnego logo? Co dokładnie obejmuje cena?
Logo to graficzna forma przedstawienia firmy oraz podstawowy element identyfikacji wizualnej marki. Przed zleceniem pracy nad projektem grafikowi, warto znać elementy z jakich się składa.
Jak przygotować plik wektorowy lub plik w krzywych? Dowiesz się wszystkiego z tego artykułu!
Pracownik drukarni prosi o przesłanie pliku w formacie wektorowym. Brzmi znajomo? Jeśli nie wiesz, jak zrobić logo wektorowe, zapraszamy do lektury!
Jeszcze do niedawna przy projektowaniu znaków nie brano pod uwagę możliwości wykorzystania w projekcie szerokiej palety kolorów. Czy i dlaczego warto więc przy projektowaniu logo brać pod uwagę ograniczoną paletę barw?
Kiedy warto odnowić identyfikację wizualną marki? Informacje na temat rebrandingu znajdziesz w tym artykule.
Branding i identyfikacja wizualna to dwa różne, często mylone ze sobą pojęcia. Dowiedz się jak je od siebie odróżnić!
Rozpoczynasz działalność a może jesteś znany na rynku już od dłuższego czasu, ale wciąż nie masz logo? Czy w każdym przypadku będziesz potrzebował logo? Odpowiedź nie zawsze brzmi „tak”.
W 2010 polski projektant krojów pisma, Łukasz Dziedzic, stworzył rodzinę znaków, która w krótkim czasie zawładnęła światem reklamy. Jak i dlaczego krój, który nie został przyjęty dla klienta zyskał taki rozgłos?
Czas przygotować się na kolejny kreatywny rok z projektowaniem graficznym. Dobre logo powinno być uniwersalne i ponadczasowe, jednak patrząc na jego różne przykłady można zauważyć zasady jakimi kierowano się podczas projektowania. Oto kilka trendów, których warto wypatrywać w nadchodzącym roku.
Kluczowym elementem każdego projektu graficznego jest kolor. Dowiedz się jak łączyć kolory w projekcie logo.
Skład tekstu nie sprowadza się tylko do wybrania odpowiedniego fontu - warto wiedzieć nieco więcej na ten temat, by tekst przez nas przygotowywany był łatwy do odczytania i zgadzał się z jego przeznaczeniem.
O czym należy pamiętać i co zrobić, by otrzymać z drukarni wizytówki, ulotki czy inne w wymarzonej postaci?
Dobrze zaprojektowane ulotki przyciągają wzrok, intrygują oraz informują o charakterze firmy czy produktu. Jak sprawić, by nasz projekt nie wylądował w koszu zaraz po otrzymaniu go przez klienta?
Design od wielu lat dąży do całkowitego uproszczenia formy, czy to w projektowaniu graficznym, wzornictwie przemysłowym, a nawet architekturze. Helvetica doskonale wpasowuje się w ten trend.
Ostatnio zaskoczyła nas nowa szata graficzna serwisu YouTube. Na czym polega zmiana i dlaczego serwis odświeżył swój wizerunek?
Ciekawy projekt przyciąga uwagę, a subtelna faktura czy eleganckie uszlachetnienia druku dodają prestiżu. Oczywiście każdy dodatkowy efekt wiąże się z dodatkowymi kosztami, jednak nie jest on niezbędny do stworzenia przyciągającego wzrok projektu
Brief to informacje przekazane klientowi, wyjasniające czego oczekujemy w ostatecznym projekcie. To określenie profilu naszej firmy, wszystkich jej cech nadrzędnych oraz grupy docelowej. Warto zastanowić się, jak firma ma być odbierana przez klientów, jakie wartości reprezentuje.
Dobór krojów pisma i ich zestawień jest w projektowaniu graficznym bardzo istotne. Kształt liter, ich wielkość, styl - to wpływa nie tylko na czytelność tekstu, lecz także jego odbiór.
Prostota, inspiracje naturą, minimalizm to cechy współczesnego designu. Twórcy ze Skandynawii łączą te trzy rzeczy tworząc niesamowite projekty. Czym cechują się te projekty i dlaczego są obecnie tak popularne?
Coraz częściej możemy spotkać się z wizytówkami uszlachetnionymi w druku. Błyszczące elementy, tłoczenia czy matowe wykończenie sprawiają, że wizytówka wygląda niebanalnie i elegancko.
Logo to prosty znak graficzny, charakterystyczny dla danej firmy. Niektóre z nich widujemy tak często, że kojarzą nam się wyłącznie z daną firmą, nie zauważamy już ukrytych w nich znaczeń.
Dobry projekt logo jest ponadczasowy, ale trendy w projektowaniu graficznym ulegają zmianie. Warto wziąć je pod uwagę, gdy firma dopiero wchodzi na rynek oraz przy odświeżaniu istniejącego już logo.
Pliki graficzne są zapisywane w wielu formatach. Stosuje się je zamiennie w zależności od tego jaki typ obrazu chcemy zapisać oraz gdzie zamierzamy go zaprezentować. Poznaj czym się różnią.
Projektowanie logo kieruje się kilkoma ponadczasowymi zasadami, których należy przestrzegać, by stworzyć efektywny koncept. Warto zapoznać się z zasadami, które pozwolą na stworzenie projektu, który będzie odpowiednio reprezentował naszą firmę.
Odpowiednio dobrane kolory reprezentują cechy danej marki, bądź produktu, pobudzają do działania lub wyciszają. Warto znać właściwości barw i uczucia, jakie wywołują, by skutecznie stosować je w promocji swojej firmy.
Identyfikacja wizualna to zbiór kolorów, figur, znaków oraz krojów pisma, które zestawione ze sobą służą rozpoznawalności marki na rynku. Odpowiednio dopasowane dają obraz naszej działalności, a ich powtarzalność zapada w pamięć i tworzy obraz firmy.