Logo to graficzna forma przedstawienia firmy oraz podstawowy element identyfikacji wizualnej marki. Przed zleceniem pracy nad projektem grafikowi, warto znać elementy z jakich się składa, aby ich ze sobą nie mylić podczas współpracy. Zaoszczędzi to sporo czasu podczas dogadywania szczegółów.

text

Co powinno zawierać logo?

Termin “logo” odnosi się do całego znaku, który dzieli się na sygnet i logotyp. Sygnet to znak graficzny (symbol), który bezpośrednio kojarzy się z marką. Symbol graficzny może być czasami używany oddzielnie zamiast pełnego logo. Przykładem może być sytuacja, gdy na materiałach reklamowych nie ma wystarczającej przestrzeni, aby umieścić cały znak.

Logotyp to część typograficzna logo, czyli graficzne przedstawienie nazwy za pomocą tekstu. Ważne jest jaki font, styl i kolor napisu wybierze projektant, ponieważ każdy element logo musi pasować do charakteru firmy oraz ogólnej stylistyki projektu.

Niekiedy do sygnetu i logotypu dodawane jest także hasło marki (tzw. claim). Zazwyczaj umieszczane jest pod logotypem lub sygnetem, pomniejszoną czcionką.

Warto wiedzieć, że niektóre firmy rezygnują z sygnetu lub logotypu na rzecz jednego elementu, pełniącego funkcję logo. Marki, które usuwają logotyp mogą sobie na to pozwolić, ponieważ najczęściej mają już ugruntowaną pozycję na rynku. Sam logotyp lub sygnet wystarcza, aby nie mylić ich z konkurencją.

Jeśli dopiero zaczynasz działalność, lepiej nie rezygnuj z logotypu. Pozwól, aby odbiorcy mieli z nim jak najczęściej styczność i mogli lepiej go zapamiętać przy każdej nadarzającej się okazji. Jednak ostatecznie od Ciebie zależy, których elementów logo użyjesz do promowania swojej firmy.