Ulotki otaczają nas wszędzie, znajdujemy je w skrzynce na listy, aptece, sklepie... jednak najczęściej proponowane są nam wprost na ulicy. Częstotliwość ich występowania nie przekłada się jednak na ich skuteczność. Niestety zazwyczaj ulotki są wyrzucane do kosza już po chwili od momentu ich otrzymania.

Jak skutecznie zaprojektować ulotkę, którą odbiorca będzie chciał dokładniej przestudiować i do niej wrócić? Poniżej przedstawiamy kilka zasad, które warto wziąć pod uwagę podczas projektowania.

Czytelne ulotki

Projekt ulotki powinien przyciągać wzrok, jednak nie z powodu stylistycznego chaosu. Postaw na ciekawy, minimalistyczny w formie projekt, który jasno przedstawi odbiorcy to, co chcesz mu zaoferować. Wybierz łatwo czytelne fonty, najlepiej nie więcej niż dwa, aby zachować w projekcie harmonię. Nie próbuj zmieścić na ulotce zbyt dużej ilości tekstu. Skup się na najważniejszych cechach produktu lub usługach. Sprawdź też tekst pod względem błędów ortograficznych i stylistycznych przed oddaniem ulotki do druku.

Jasny i zwięzły przekaz jest ważny, jednak zawsze trzeba brać uwagę docelową grupę odbiorców reklamy oraz miejsce, w którym ulotka ma być prezentowana. Jeśli ma być rozdawana na ulicy, tekst musi być zwięzły, a układ graficzny i kolorystyka wykorzystana w kreatywny, przyciągający wzrok sposób. Ulotka, którą będzie z założenia eksponowana w spokojnej atmosferze, np. w poczekalni przed gabinetem, może zawierać dokładniejsze informacje o produkcie lub usługach.

text

Najpopularniejsze ulotki

Najczęściej spotykane ulotki projektowane są w formacie A6. Możesz zamówić w drukarni także niekonwencjonalny kształt ulotki, który wyróżni ją spośród innych broszur w skrzynce pocztowej, jednak jest to o wiele bardziej kosztowna reklama. Warto się wcześniej zastanowić, czy taka forma jest naprawdę niezbędna. Zamiast tego możesz przyłożyć większą wagę do samej części graficznej ulotki.

Ulotki mają na pierwszy rzut oka przyciągać wzrok, zaciekawiać oraz informować o produkcie lub usłudze. Po przeczytaniu informacji nawet przez zainteresowanego odbiorcę, ulotka staje się niepotrzebnym kawałkiem papieru, bo przecież główne informacje można łatwo zapamiętać. Łatwo też o nich zapomnieć. Dlatego tak ważne jest umieszczenie na ulotce potencjalnego zysku dla klienta, z którego ten może skorzystać tylko przy zachowaniu papierowej reklamy. Może to być na przykład zniżka na usługę lub bilet wstępu.