Koło to symbol pełności, ciągłości i nieskończoności dzięki linii, która nigdzie się nie kończy. Odnosi się do jedności i perfekcji. Za to w designie jest po prostu uniwersalne, dlatego w projektach logo może być używane na wiele sposobów.

Pełne logo zamknięte w kole

W tym przypadku cały tekst - nazwa marki i ewentualny slogan zamknięte są wewnątrz koła pod jakimkolwiek kątem lub oplatają sygnet (pełne logo składa się z sygnetu i logotypu) dookoła. Taki zabieg oszczędza miejsce, które zająłby dodatkowy napis, gdziekolwiek użyte jest logo. Ponadto świetnie prezentuje się na okrągłych kasetonach i miniaturach ikon aplikacji mobilnych lub zdjęć profilowych w tym samym kształcie (np. na Facebooku). Minus tego rozwiązania to mniej miejsca na sygnet. text Nasze przykłady: text text

Sygnet w kole + logotyp

Logo składające się oddzielnie z logotypu - napisu oraz sygnetu - grafiki ma swoje plusy, szczególnie, jeśli marka osiągnie sukces. Po pierwsze, sygnet nie jest ograniczony z żadnej strony napisem, dzięki czemu może być większy i bardziej wyraźny. Po drugie, marki które osiągnęły międzynarodową rozpoznawalność, mogą bez problemu posługiwać się jedynie sygnetem (np. Starbucks).

Chociaż takie logo składa się z dwóch elementów, to czysta grafika daje poczucie większego minimalizmu w obrębie sygnetu. text

Nasze przykłady: text text

Grafiki tworzone bazie na koła

Inne rozwiązanie to luźniejsza inspiracja kształtem koła. W takim przypadku nie każdy element logo jest zamknięty w idealnym kółku, jednak już na pierwszy rzut oka widać, że było ono bazą do powstania grafiki. Świetnym przykładem jest sygnet przeglądarki internetowej Firefox lub logo sieci fast foodów Burger King. text

Nasze przykłady: text text