Jeśli usłyszałeś gdzieś słowo logotyp, może zastanawiasz się czy jest jakaś różnica między logo a logotypem? Nic dziwnego, oba pojęcia używane są w języku potocznym zamiennie, ale w niektórych sytuacjach mogą oznaczać to samo. Warto jednak wiedzieć na czym polega różnica, szczególnie jeśli masz zamiar zlecić wykonanie logo grafikowi i zależy Ci na obustronnym zrozumieniu.

Logo

Logo to forma graficzna, służąca do rozpoznawania marki na rynku. Jest także jej podstawowym element identyfikacji wizualnej. Logo może składać się z kombinacji sygnetu i logotypu, ale każda z tych części może też pełnić funkcję logo samodzielnie. logo

Logotyp

Logotyp to typograficzna część logo, czyli graficzne przedstawienie nazwy marki za pomocą tekstu. W niektórych sytuacjach firmy rezygnują z posiadania sygnetu. Logotyp wtedy może pełnić funkcję pełnoprawnego logo bez sygnetu, np. jak logotyp firmy Coca-Cola. logotyp

Sygnet

Sygnet to symbol graficzny, który znajduje się w logo w parze z logotypem. Znak ten może być wkomponowany obok logotypu, pod lub nad nim. Konfiguracja jest dowolna. Czasami Sygnet jest bezpośrednio połączony z logotypem. Podobnie jak w przypadku logotypu, sygnet może także samodzielnie pełnić funkcję logo. Na ten zabieg mogą pozwolić sobie marki, które posiadają charakterystyczny, łatwy do rozróżnienia symbol (np. Twitter, Nike). sygnet