Niekiedy możemy spotkać się z pismem odręcznym w logo. Tego typu projekty mają bardzo różne style - niedbały, odręczny podpis lub dopracowana w najmniejszych szczegółach kaligrafia. Czy tego typu projekt jest odpowiedni dla Twojej firmy?

Kiedy warto użyć pisma odręcznego w logo?

Litery imitujące odręczny charakter pisma w logo budują świadomość istnienia ludzi odpowiedzialnych za markę. Ekspresywny charakter liter podkreśla kreatywność i otwartość, jednocześnie tworząc wrażenie prywatnego. To natomiast wprowadza świadomość nieco bliższej, niemal prywatnej relacji przedsiębiorca - klient. Tego typu znaki najczęściej spotykamy w branży modowej, gdzie kreatywność i indywidualizm są bardzo ważne.

text

Nieco inaczej sprawa wygląda w przypadku zastosowania kaligrafii w logo. Jego charakter będzie wynikał z konstrukcji litery, obecności ozdobników lub ich braku itd.

Kaligrafia klasyczna

Kaligrafia klasyczna to dopracowane w najmniejszym szczególe litery, występujące na określonej linii bazowej, gdzie ich wydłużenia utrzymane są na konkretnych wysokościach, a pochylenie zawsze występuje pod tym samym kątem. Kaligrafia klasyczna to ucieleśnienie tradycji, rzetelności i odpowiedzialności.

text

Kaligrafia nowoczesna

Kaligrafia nowoczesna daje projektantowi znacznie większą swobodę w tworzeniu liter. Ich wygląd ogranicza wyłącznie fantazja projektanta i narzędzia, które stosuje. Litery „tańczące” wokół linii bazowej, o różnych wielkościach podkreślają kreatywność i oryginalność firmy, którą reprezentują.

text

Co wpływa na wygląd litery?

W obu przypadkach kaligrafii istnieją dodatkowe czynniki, wpływające na odbiór litery, takie jak np. miękkość prowadzenia linii, lub ich ostre kąty, szerokość linii, obecność szeryfów, wykorzystanie wyłącznie wielkich, lub małych liter… Możliwości jest mnóstwo.

text

Kaligrafia w logo Twojej firmy

Jeśli zależy Ci na podkreśleniu oryginalności i kreatywności Twojego biznesu rozważ projekt z zastosowaniem wyłącznie tekstu. Spersonalizowany charakter pisma pozwoli Ci stworzyć projekt, który zapadnie w pamięć, a jednocześnie będzie praktyczny - projekt będzie wyglądał świetnie zarówno w druku kolorowym jak i monochromatycznym.