Współczesny świat opiera się na obrazach i szybkim przekazie. Większość ludzi to wzrokowcy zapamiętujący wcześniej obraz niż dźwięk czy tekst. Myśląc o marce Coca-Cola, KFC czy Mercedes jaki obraz nasuwa ci się jako pierwszy - konkretnego produktu czy logo? Jesteśmy pewni, że myśląc o McDonald’s widzisz przede wszystkim charakterystyczne złote łuki :) Większość klientów kupuje...oczami. Rozpoznawalne logo skraca ścieżkę zakupową klienta. Dzięki identyfikacji wizualnej, Twoja firma przestaje być anonimowa. Zaczyna być lepiej kojarzona przez potencjalnych nabywców twoich produktów czy usług.

text

Logo to pierwszy komunikat jaki firma wysyła klientowi. Powinno zawierać informację o charakterze firmy, branży jaką reprezentuje. Ważne, żeby logotyp był spójny z całokształtem identyfikacji wizualnej i ideologii firmy.

Jakie jeszcze cechy powinno mieć dobre logo?

  • prostota - make it simple but significant. Przekombinowane logo nie utkwi w pamięci potencjalnych klientów. Schludny minimalizm jest w tej kwestii ponadczasowy.
  • uniwersalność - logo powinno dać się bez problemu wykorzystać na różnych nośnikach - papier firmowy, wizytówki, gadżety promocyjne, produkty cyfrowe.
  • ponadczasowość - przy wyborze logo nie powinniśmy kierować się panującą modą. Wybrane logo powinno dobrze reprezentować firmę zarówno teraz, jak i za 10 lat.
  • dopasowanie - zarówno do grupy klientów docelowych, jaki i - o czym już wspominaliśmy - do charakteru firmy.

Własnymi siłami czy profesjonalna firma?

Stworzenie logotypu firmy czy też zmianę już istniejącego lepiej powierzyć profesjonalnej firmie graficznej. Dzięki temu zyskamy pewność, że nasze logo spełni powyższe kryteria. Istotne jest, by firmie projektującej dokładnie przedstawić nasze oczekiwania oraz być otwartym na propozycje.

Z jakich elementów składa się logo?

text

Podsumowanie

Podsumowując - logo jest istotnym elementem graficznym dla firmy, a niewątpliwe korzyści z jego posiadania to:

  • profesjonalna reprezentacja firmy
  • wyróżnienie firmy na tle konkurencji
  • rozpoznawalność marki