MYŚL PRZEWODNIA

Ogranicz się tylko do niezbędnej liczby elementów, które mają zawrzeć się w logo. Na przykład, jeśli prowadzisz salon kosmetyczny i podstawą w logo jest sygnet odnoszący się do grafiki paznokci lub rzęs, nie dodawaj do niego kwiatka, który wprowadzałby w błąd odbiorców. text

text

STAWIANIE NA MINIMALIZM

Grafika z wieloma szczegółami może wydawać się dobrym pomysłem, ale czy jest dzięki temu czytelna? Weźmy pod uwagę, że Twoje logo będzie skalowalne do małych rozmiarów w zależności od urządzenia, na którym będzie wyświetlane lub przedmiotu, na którym będzie nadrukowane. Zbyt wiele elementów zamieni logo w jedną, trudną do odszyfrowania plamę.

text

text

CZYTELNY FONT

Nie można zaprzeczyć, że prosty font bezszeryfowy nie odda charakteru każdego biznesu. Czasami pismo ręczne i font je naśladujący to świetny wybór (m.in. branża ślubna, artykuły dla dzieci). Przed zaakceptowaniem fontu użytego w logo, upewnij się, że nazwa firmy jest łatwo czytelna. Najlepiej skonsultuj swój wybór z innymi osobami i sprawdź ich pierwsze wrażenia - czy szybko odczytali nazwę nawet w małym rozmiarze?

text

text

ZAPAMIĘTASZ CZY ZAPOMNISZ?

Wszystkie powyższe czynniki mają wpływ na ostatni - łatwość zapamiętania przez odbiorców. Zbyt skomplikowane logo trudno utrwalić w pamięci, za to proste logo o niebanalnym pomyśle na pewno szybciej trafi do podświadomości konsumentów. Oryginalność nie oznacza przepychu.

text

text