Gradient - kochać czy nienawidzić
KOCHAĆ CZY NIENAWIDZIĆ?
Gradient można kochać lub nienawidzić. To prawda, że gradient może okazać się podchwytliwym rozwiązaniem. Nieumiejętne użycie gradientu może doprowadzić do tego, że logo zamiast wyglądać atrakcyjnie, będzie sprawiać wrażenie staroświeckiego i nieprofesjonalnego. Nie zmienia to faktu, że od kilku lat obserwujemy jego powrót do łask świata designu. Niezależnie od tego, czy jesteś zwolennikiem stosowania gradientu czy nie, istnieją dobre i złe sposoby jego użycia. Poniżej radzimy, kiedy warto z niego korzystać a kiedy lepiej go unikać.
KIEDY UŻYĆ GRADIENTU W LOGO?
Minimalizm
Gradient dobrze się sprawdza, gdy jest nałożony na proste, minimalistyczne projekty. Designerzy łączą uproszczone, nowoczesne pomysły na logo z oryginalnymi kolorami.
Odważna kolorystyka
Z gradientem coraz częściej kojarzą nam się mocne, nietypowe połączenia barw. Projektanci odchodzą od jednobarwnych przejść tonalnych na rzecz zaskakujących kompozycji, które przykuwają wzrok. W końcu każdy chce się wyróżniać.
Dopasuj do założeń marki
Pamiętaj, że nie każda marka powinna wybijać się na pierwszy plan przez jaskrawe logo. Jeśli taka kolorystyka nie pasuje do Twojej firmy, postaw na bardziej stonowane barwy.
Subtelne przejścia
Jeśli skłaniasz się upodobaniami w stronę flat designu, ale ciągle czujesz, że w Twoim projekcie brakuje głębi, to właśnie gradient może Cię uratować. Wystarczy, że zamiast prowokujących przejść barwnych lekko podkręcisz odcień lub nasycenie tylko jednego koloru.
KIEDY UNIKAĆ GRADIENTU W LOGO?
Sprzeczne kolory
Kolory, które do siebie nie pasują, nie sprawdzą się też obok siebie w gradiencie. Unikaj łączenia kolorów, które leżą po przeciwnych stronach na kole barw. Polecamy czerpać inspiracje z natury. Kogo nie zachwyciło barwne niebo o zachodzie słońca?
Skomplikowane małe elementy
Nie używaj gradientu na małych elementach logo. Takie użycie sprawi, że staną się trudne do zrozumienia i czytelnego przełożenia na inne nośniki, np. wydruk na papierze.
Nieprzemyślane użycie
Upewnij się, że użycie gradientu nie jest przypadkowe i nie mija się z celem. Jeśli ma sugerować padające na logo światło, określ źródło, z którego pada. Jeśli ma zwrócić uwagę tylko na jeden detal, nie nakładaj go na wszystkie elementy logo.
Logo nie działa bez gradientu
Zanim dodasz gradient, zobacz czy projekt broni się bez niego. Gradient ma być pomocnym w przekazie dodatkiem, a nie bazą projektu. Zanim przystąpisz do wymyślania przejść kolorystycznych, sprawdź jak logo wygląda w monochromatycznej wersji.
DO ODWAŻNYCH DESIGN NALEŻY
Jeśli nadal zastanawiasz się, czy tak mocne wizualne przedstawienie Twojej marki będzie dla niej korzystne, porzuć obawy i zacznij eksperymentować. Na etapie projektowania warto być odważnym i sprawdzić jak najwięcej opcji.
Gradient - kochać czy nienawidzić
Gradient - kochać czy nienawidzić
KOCHAĆ CZY NIENAWIDZIĆ?
Gradient można kochać lub nienawidzić. To prawda, że gradient może okazać się podchwytliwym rozwiązaniem. Nieumiejętne użycie gradientu może doprowadzić do tego, że logo zamiast wyglądać atrakcyjnie, będzie sprawiać wrażenie staroświeckiego i nieprofesjonalnego. Nie zmienia to faktu, że od kilku lat obserwujemy jego powrót do łask świata designu. Niezależnie od tego, czy jesteś zwolennikiem stosowania gradientu czy nie, istnieją dobre i złe sposoby jego użycia. Poniżej radzimy, kiedy warto z niego korzystać a kiedy lepiej go unikać.
KIEDY UŻYĆ GRADIENTU W LOGO?
Minimalizm
Gradient dobrze się sprawdza, gdy jest nałożony na proste, minimalistyczne projekty. Designerzy łączą uproszczone, nowoczesne pomysły na logo z oryginalnymi kolorami.
Odważna kolorystyka
Z gradientem coraz częściej kojarzą nam się mocne, nietypowe połączenia barw. Projektanci odchodzą od jednobarwnych przejść tonalnych na rzecz zaskakujących kompozycji, które przykuwają wzrok. W końcu każdy chce się wyróżniać.
Dopasuj do założeń marki
Pamiętaj, że nie każda marka powinna wybijać się na pierwszy plan przez jaskrawe logo. Jeśli taka kolorystyka nie pasuje do Twojej firmy, postaw na bardziej stonowane barwy.
Subtelne przejścia
Jeśli skłaniasz się upodobaniami w stronę flat designu, ale ciągle czujesz, że w Twoim projekcie brakuje głębi, to właśnie gradient może Cię uratować. Wystarczy, że zamiast prowokujących przejść barwnych lekko podkręcisz odcień lub nasycenie tylko jednego koloru.
KIEDY UNIKAĆ GRADIENTU W LOGO?
Sprzeczne kolory
Kolory, które do siebie nie pasują, nie sprawdzą się też obok siebie w gradiencie. Unikaj łączenia kolorów, które leżą po przeciwnych stronach na kole barw. Polecamy czerpać inspiracje z natury. Kogo nie zachwyciło barwne niebo o zachodzie słońca?
Skomplikowane małe elementy
Nie używaj gradientu na małych elementach logo. Takie użycie sprawi, że staną się trudne do zrozumienia i czytelnego przełożenia na inne nośniki, np. wydruk na papierze.
Nieprzemyślane użycie
Upewnij się, że użycie gradientu nie jest przypadkowe i nie mija się z celem. Jeśli ma sugerować padające na logo światło, określ źródło, z którego pada. Jeśli ma zwrócić uwagę tylko na jeden detal, nie nakładaj go na wszystkie elementy logo.
Logo nie działa bez gradientu
Zanim dodasz gradient, zobacz czy projekt broni się bez niego. Gradient ma być pomocnym w przekazie dodatkiem, a nie bazą projektu. Zanim przystąpisz do wymyślania przejść kolorystycznych, sprawdź jak logo wygląda w monochromatycznej wersji.
DO ODWAŻNYCH DESIGN NALEŻY
Jeśli nadal zastanawiasz się, czy tak mocne wizualne przedstawienie Twojej marki będzie dla niej korzystne, porzuć obawy i zacznij eksperymentować. Na etapie projektowania warto być odważnym i sprawdzić jak najwięcej opcji.
pl-PL
1
Home
Zamów logo online. Najtańsze logotypy w Polsce. Profesjonalna obsługa, poprawki projektu gratis. Logo dla firm, logo dla startupów, logo dla biznesu, logo dla profesjonalistów.
2
Home
KOCHAĆ CZY NIENAWIDZIĆ?
Gradient można kochać lub nienawidzić. To prawda, że gradient może okazać się podchwytliwym rozwiązaniem. Nieumiejętne użycie gradientu może doprowadzić do tego, że logo zamiast wyglądać atrakcyjnie, będzie sprawiać wrażenie staroświeckiego i nieprofesjonalnego. Nie zmienia to faktu, że od kilku lat obserwujemy jego powrót do łask świata designu. Niezależnie od tego, czy jesteś zwolennikiem stosowania gradientu czy nie, istnieją dobre i złe sposoby jego użycia. Poniżej radzimy, kiedy warto z niego korzystać a kiedy lepiej go unikać.
KIEDY UŻYĆ GRADIENTU W LOGO?
Minimalizm
Gradient dobrze się sprawdza, gdy jest nałożony na proste, minimalistyczne projekty. Designerzy łączą uproszczone, nowoczesne pomysły na logo z oryginalnymi kolorami.
Odważna kolorystyka
Z gradientem coraz częściej kojarzą nam się mocne, nietypowe połączenia barw. Projektanci odchodzą od jednobarwnych przejść tonalnych na rzecz zaskakujących kompozycji, które przykuwają wzrok. W końcu każdy chce się wyróżniać.
Dopasuj do założeń marki
Pamiętaj, że nie każda marka powinna wybijać się na pierwszy plan przez jaskrawe logo. Jeśli taka kolorystyka nie pasuje do Twojej firmy, postaw na bardziej stonowane barwy.
Subtelne przejścia
Jeśli skłaniasz się upodobaniami w stronę flat designu, ale ciągle czujesz, że w Twoim projekcie brakuje głębi, to właśnie gradient może Cię uratować. Wystarczy, że zamiast prowokujących przejść barwnych lekko podkręcisz odcień lub nasycenie tylko jednego koloru.
KIEDY UNIKAĆ GRADIENTU W LOGO?
Sprzeczne kolory
Kolory, które do siebie nie pasują, nie sprawdzą się też obok siebie w gradiencie. Unikaj łączenia kolorów, które leżą po przeciwnych stronach na kole barw. Polecamy czerpać inspiracje z natury. Kogo nie zachwyciło barwne niebo o zachodzie słońca?
Skomplikowane małe elementy
Nie używaj gradientu na małych elementach logo. Takie użycie sprawi, że staną się trudne do zrozumienia i czytelnego przełożenia na inne nośniki, np. wydruk na papierze.
Nieprzemyślane użycie
Upewnij się, że użycie gradientu nie jest przypadkowe i nie mija się z celem. Jeśli ma sugerować padające na logo światło, określ źródło, z którego pada. Jeśli ma zwrócić uwagę tylko na jeden detal, nie nakładaj go na wszystkie elementy logo.
Logo nie działa bez gradientu
Zanim dodasz gradient, zobacz czy projekt broni się bez niego. Gradient ma być pomocnym w przekazie dodatkiem, a nie bazą projektu. Zanim przystąpisz do wymyślania przejść kolorystycznych, sprawdź jak logo wygląda w monochromatycznej wersji.
DO ODWAŻNYCH DESIGN NALEŻY
Jeśli nadal zastanawiasz się, czy tak mocne wizualne przedstawienie Twojej marki będzie dla niej korzystne, porzuć obawy i zacznij eksperymentować. Na etapie projektowania warto być odważnym i sprawdzić jak najwięcej opcji.
KOCHAĆ CZY NIENAWIDZIĆ?
Gradient można kochać lub nienawidzić. To prawda, że gradient może okazać się podchwytliwym rozwiązaniem. Nieumiejętne użycie gradientu może doprowadzić do tego, że logo zamiast wyglądać atrakcyjnie, będzie sprawiać wrażenie staroświeckiego i nieprofesjonalnego. Nie zmienia to faktu, że od kilku lat obserwujemy jego powrót do łask świata designu. Niezależnie od tego, czy jesteś zwolennikiem stosowania gradientu czy nie, istnieją dobre i złe sposoby jego użycia. Poniżej radzimy, kiedy warto z niego korzystać a kiedy lepiej go unikać.
KIEDY UŻYĆ GRADIENTU W LOGO?
Minimalizm
Gradient dobrze się sprawdza, gdy jest nałożony na proste, minimalistyczne projekty. Designerzy łączą uproszczone, nowoczesne pomysły na logo z oryginalnymi kolorami.
Odważna kolorystyka
Z gradientem coraz częściej kojarzą nam się mocne, nietypowe połączenia barw. Projektanci odchodzą od jednobarwnych przejść tonalnych na rzecz zaskakujących kompozycji, które przykuwają wzrok. W końcu każdy chce się wyróżniać.
Dopasuj do założeń marki
Pamiętaj, że nie każda marka powinna wybijać się na pierwszy plan przez jaskrawe logo. Jeśli taka kolorystyka nie pasuje do Twojej firmy, postaw na bardziej stonowane barwy.
Subtelne przejścia
Jeśli skłaniasz się upodobaniami w stronę flat designu, ale ciągle czujesz, że w Twoim projekcie brakuje głębi, to właśnie gradient może Cię uratować. Wystarczy, że zamiast prowokujących przejść barwnych lekko podkręcisz odcień lub nasycenie tylko jednego koloru.
KIEDY UNIKAĆ GRADIENTU W LOGO?
Sprzeczne kolory
Kolory, które do siebie nie pasują, nie sprawdzą się też obok siebie w gradiencie. Unikaj łączenia kolorów, które leżą po przeciwnych stronach na kole barw. Polecamy czerpać inspiracje z natury. Kogo nie zachwyciło barwne niebo o zachodzie słońca?
Skomplikowane małe elementy
Nie używaj gradientu na małych elementach logo. Takie użycie sprawi, że staną się trudne do zrozumienia i czytelnego przełożenia na inne nośniki, np. wydruk na papierze.
Nieprzemyślane użycie
Upewnij się, że użycie gradientu nie jest przypadkowe i nie mija się z celem. Jeśli ma sugerować padające na logo światło, określ źródło, z którego pada. Jeśli ma zwrócić uwagę tylko na jeden detal, nie nakładaj go na wszystkie elementy logo.
Logo nie działa bez gradientu
Zanim dodasz gradient, zobacz czy projekt broni się bez niego. Gradient ma być pomocnym w przekazie dodatkiem, a nie bazą projektu. Zanim przystąpisz do wymyślania przejść kolorystycznych, sprawdź jak logo wygląda w monochromatycznej wersji.
DO ODWAŻNYCH DESIGN NALEŻY
Jeśli nadal zastanawiasz się, czy tak mocne wizualne przedstawienie Twojej marki będzie dla niej korzystne, porzuć obawy i zacznij eksperymentować. Na etapie projektowania warto być odważnym i sprawdzić jak najwięcej opcji.