Nie ulega wątpliwości, że dobry projekt logo jest ponadczasowy. Jednak tak jak w modzie, projektowaniu stron www czy w wystroju wnętrz trendy w projektowaniu graficznym ulegają zmianie. Warto wziąć je pod uwagę, nie tylko w przypadku, gdy firma dopiero wchodzi na rynek, lecz także przy odświeżeniu istniejącego już logo i zaprezentowaniu się klientowi na nowo. Poniżej przedstawiamy kilka wybranych najświeższych trendów w projektowaniu logo.


Kaligrafia i pismo odręczne

Pismo odręczne sprawdzi się w większości branży. W zależności od profilu firmy można dopasować liternictwo tak, by przedstawiało najważniejsze jej cechy. Elegancka kaligrafia, młodzieżowe liternictwo w stylu graffiti, czy stylizowane inicjały mogą być jednocześnie czytelne i atrakcyjne dla odbiorcy, a co za tym idzie- łatwo zapadać w pamięć.

Kaligrafia i pismo odręczne

Przestrzeń negatywna

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem we współczesnym projektowaniu logo jest stosowanie przestrzeni negatywnej. Polega ona na utworzeniu jednego kształtu w polu innego. Taki projekt intryguje i zapada w pamięć ograniczając paletę kolorów do minimum.

Przestrzeń negatywna

Minimalizm

Ekstremalny minimalizm zdecydowanie jest jednym z wiodących obecnie trendów w projektowaniu graficznym. Oszczędność w ilości kolorów oraz nieskomplikowane, geometryczne kształty służą nowoczesnym firmom. Oprócz nowych projektów wiele firm decyduje się na odświeżenie swojego logo w tym właśnie stylu.

Minimalizm

Retro

By wyróżnić się na tle nowoczesnych projektów można skupić się na tradycji. Łącząc niedzisiejsze elementy ze współczesnym designem projektanci tworzą eleganckie emblematy podkreślające przywiązanie firmy do tradycji.

Retro

Animacja

Firmy prowadzące swoją działalność w Internecie coraz częściej sięgają po animowaną wersję swojego logo. Nieskomplikowane animacje uatrakcyjniają prostą formę i poprzez ruch akcentują nowatorskość.

Animacja

Projektowanie graficzne wciąż ewoluuje, jeden pomysł jest rozwinięciem poprzedniego. Warto czerpać z aktualnych trendów, jednak nie wolno sugerować się chwilową modą. By powstało idealne logo dla Twojej firmy warto zastanowić się jakie cechy chcemy przedstawić odbiorcy, a później 'ubrać' nasz pomysł w odpowiednią szatę graficzną.