Logo graficzne to takie, którego elementem składowym jest zawsze znak graficzny. Może on występować w różnych kombinacjach wspólnie z częścią typograficzną lub jako niezależna grafika stanowiąca pełne logo. Poniżej opisujemy cztery typy logo graficznego

ZNAK DOSŁOWNY

Znak dosłowny to powszechnie znane logo graficzne, składające się z części tekstowej oraz sygnetu, który graficznie bezpośrednio odnosi się do nazwy marki lub zakresu działań firmy. Jest to uniwersalne rozwiązanie w projektowaniu logo, ponieważ pasuje do każdej branży.

text

ZNAK ABSTRAKCYJNY

Znak abstrakcyjny nie musi mieć znaczeniowego powiązania z nazwą lub działalnością firmy - często powstaje z geometrycznych, trudnych do zdefiniowania elementów. Jego podstawowym zadaniem jest stworzenie mocnego efektu wizualnego, otwartego na interpretacje odbiorców. Takie logo zazwyczaj wybierają marki, które są aktywne w różnych sektorach rynku.

text

EMBLEMAT

Emblemat to rodzaj logo, który jest silnie inspirowany działalnością i nazwą firmy. Projekt takiego logo składa się z wielu elementów, które są ze sobą ściśle powiązane. Mogą opierać się na nietypowym liternictwie lub szczegółowym designie każdego z zawartych symboli graficznych. Emblematy możesz łatwo znaleźć przeglądając projekty logo branży motoryzacyjnej.

text

MASKOTKA

Maskotka to typ logo, w którym obok nazwy firmy jako sygnet widnieje postać. Może być to abstrakcyjne przedstawienie jak postać w logo Michelin lub sylwetka prawdziwej osoby, której świetnym przykładem jest sygnet z logo marki Johnnie Walker. Chociaż podane przykłady odnoszą się do firm, które kierują swoje usługi do osób dorosłych, to logo w formie maskotki najłatwiej jest stworzyć dla najmłodszych odbiorców.

text