Historie znanych logotypów
Logo to prosty znak graficzny, charakterystyczny dla danej firmy. Codziennie, w niemal każdej okoliczności natykamy się na niezliczone ilości znaków firmowych. Niektóre z nich widujemy tak często, że kojarzą nam się wyłącznie z daną firmą, nie zauważamy już ukrytych w nich znaczeń. Poniżej przedstawiamy kilka znanych logo i historie, jakie stoją za projektem.
Unilever
Unilever to potężna firma posiadająca ponad 400 marek na całym świecie, produkujących głownie żywność, środki czystości i produkty do higieny osobistej. Zaprojektowane przez Miles'a Newlyn'a logo nawiązuje do poprzedniego projektu poprzez wykorzystanie litery "U". Jednak w swoim projekcie Newlyn utworzył kształt litery z kilku schematycznych rysunków obiektów reprezentujących cechy produktów, które produkuje. Znajdziemy tam min. fale - czyli czystość, siłę i świeżość, papryczkę chili - oznaczającą przywiązanie firmy do pozyskiwania surowców rolnych od zaufanych producentów czy ubranie, będące symbolem dobrego wyglądu, pewności siebie i świeżego prania.
Mercedes-Benz
Nazwa firmy pochodzi od imienia córki biznesmena, który zamówił u twórców maszyn - Gottlieba Daimlera i Carla Benza 29 aut sportowych. Po śmierci Benza jego synowie zwrócili się do Daimlera prośbą, by do nazwy firmy dołączyć jego nazwisko, a w logotypie umieścić trójramienną gwiazdę, którą Benz powiesił w domu marząc, że zawiśnie ona kiedyś nad drzwiami jego fabryki. Daimler zgodził się i dziś gwiazda, której ramiona symbolizują zmotoryzowanie trzech stref - lądowej, wodnej i powietrznej - jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków firmowych na świecie.
Pepsi
Firma Pepsi, która powstała w 1903 roku wiele razy zmieniała swoje logo, od dość skomplikowanego pisma po maksymalnie uproszczony dwukolorowy symbol znany nam z dzisiejszych butelek. Jednak najwięcej kontrowersji wzbudza właśnie dzisiejszy znak, za stworzenie którego firma zapłaciła aż milion dolarów. Zlikwidowano efekt trójwymiarowości, a falujące półkola zmieniły swój kształt by, jak twierdzą twórcy - nadać symbolowi dynamizmu i nowoczesnego charakteru. Logo w chwili obecnej często pojawia się w wersji animowanej.
Chupa Chups
Logo firmy Chupa Chups pozostało tylko nieznacznie zmienione od czasów powstania firmy, jednak niewielu wie, kto stoi za pierwszym projektem. W 1979 roku doszło do spotkania dwóch przyjaciół - Erica Bernata, założyciela firmy produkującej lizaki i Salvadora Dali- najbardziej znanego malarza surrealistycznego. Poproszony o projekt logo dla słodyczy Dali stworzył znak, który miał pojawiać się na górze opakowania, a nie z boku - tak, by był on zawsze widoczny. Nieznacznie zmienione logo pozostało w użytku do dziś.
Nike
W 1964 r. Bill Bowerman założył wraz z przyjacielem, Philem Knightem spółkę zajmującą się produkcją obuwia sportowego. Początkowo firma nosiła nazwę Blue Ribbon, jednak właściciele wraz z rozwojem firmy postanowili zmienić jej wizerunek i zmienili nazwę na Nike - imię greckiej bogini zwycięstwa. Potrzebowali również logo - terminy podpisania kontraktu z japońskim producentem obuwia zbliżał się niebezpiecznie, a firma pozostawała bez znaku firmowego. Bowerman zwrócił się więc o pomoc do zaprzyjaźnionej studentki projektowania graficznego, Carolyn Davidson. Zaproponowała ona schematyczny rysunek przedstawiający skrzydło Nike. Choć właściciele spółki początkowo nie byli zachwyceni projektem, zgodzili się go wykorzystać ze względu na naglące terminy. W ten sposób po wielu latach Davidson, która początkowo za swoją pracę otrzymała 35 dolarów, dostała od wdzięcznych klientów akcje firmy, a sam znak, pomimo zmienianej typografii pozostał w swojej pierwotnej formie. Dziś samodzielnie reklamuje firmę i jest uznawany za jeden z najlepszych projektów na świecie.
Volkswagen
Początki firmy Volkswagen sięgają lat 30 ubiegłego wieku, gdy Adolf Hitler zwrócił się do producenta samochodów Porsche o stworzenie auta, na które będzie mógł sobie pozwolić przeciętny obywatel. Tak powstał popularny samochód "garbus" i marka go produkująca - Volkswagen. Sama nazwa już sugerowała przeznaczenie aut (w dosłownym znaczeniu - "samochód dla ludu") i logo przedstawiające pierwsze litery nazwy oraz symbol nazistowskich Niemiec. Po II wojnie światowej z oczywistych względów zrezygnowano ze swastyki, jednak litery "V" i "W" wpisane w okrąg pozostały niezmienione. Co ciekawe, firma Volkswagen jako jedna z nielicznych z biegiem czasu dodaje swojemu znakowi trójwymiarowości, wbrew obowiązującym trendom.
Starbucks
Historia firmy Starbucks sięga lat 70 XX w., kiedy to trzech przyjaciół - Jerry Baldwin, Zev Siegl, i Gordon Bowker postanowili założyć kawiarnię. Pragnęli by zarówno jej nazwa jak i logo nawiązywały do morza, gdyż tą właśnie drogą była dostarczana im kawa do rodzinnego Seattle. Zwrócili się więc o pomoc do profesjonalisty - Terry'ego Hecklera. Swą nazwę kawiarnia odziedziczyła po statku wielorybniczym z książki Moby Dick, natomiast wizerunek syreny dwoma ogonami wziął się z mitologii greckiej, gdzie pół kobiety-pół ryby śpiewem kusiły żeglarzy, tak jak później kawiarnia miała za zadanie uwodzić miłośników kawy. Z biegiem czasu pierwotne logo, ukazujące całą postać syreny okazało się niepraktyczne - w dużym pomniejszeniu było nieczytelne, a roznegliżowana kobieta wzbudzała sporo kontrowersji. Uproszczono więc znak, a w kolejnych odsłonach logo typografia wpisana była w okręg, by w końcu pojawić się pod wizerunkiem syreny.
Shell
Początkowo firma zajmowała się transportem nafty na Daleki Wschód oraz handlem antykami i orientalnymi muszlami morskimi, stąd w znaku firmy muszla małży. Zamieniono ją jednak na bardziej charakterystyczną muszlę przegrzebka. Logo ewaluowało, rysunek muszli pojawiał się na czarnym tle, linie wysmuklano, w 1948 roku pojawiły się charakterystyczne barwy, typografia początku umiejscowiona na wizerunku muszli później pojawiła się pod nią, aż w końcu sygnet zaczął występować samodzielnie. Co ciekawe, barwy występujące w logo stały się barwami firmowymi marki Shell i nadano im nazwy - Shell Red oraz Shell Yellow.
Historie znanych logotypów
Historie znanych logotypów
Logo to prosty znak graficzny, charakterystyczny dla danej firmy. Codziennie, w niemal każdej okoliczności natykamy się na niezliczone ilości znaków firmowych. Niektóre z nich widujemy tak często, że kojarzą nam się wyłącznie z daną firmą, nie zauważamy już ukrytych w nich znaczeń. Poniżej przedstawiamy kilka znanych logo i historie, jakie stoją za projektem.
Unilever
Unilever to potężna firma posiadająca ponad 400 marek na całym świecie, produkujących głownie żywność, środki czystości i produkty do higieny osobistej. Zaprojektowane przez Miles'a Newlyn'a logo nawiązuje do poprzedniego projektu poprzez wykorzystanie litery "U". Jednak w swoim projekcie Newlyn utworzył kształt litery z kilku schematycznych rysunków obiektów reprezentujących cechy produktów, które produkuje. Znajdziemy tam min. fale - czyli czystość, siłę i świeżość, papryczkę chili - oznaczającą przywiązanie firmy do pozyskiwania surowców rolnych od zaufanych producentów czy ubranie, będące symbolem dobrego wyglądu, pewności siebie i świeżego prania.
Mercedes-Benz
Nazwa firmy pochodzi od imienia córki biznesmena, który zamówił u twórców maszyn - Gottlieba Daimlera i Carla Benza 29 aut sportowych. Po śmierci Benza jego synowie zwrócili się do Daimlera prośbą, by do nazwy firmy dołączyć jego nazwisko, a w logotypie umieścić trójramienną gwiazdę, którą Benz powiesił w domu marząc, że zawiśnie ona kiedyś nad drzwiami jego fabryki. Daimler zgodził się i dziś gwiazda, której ramiona symbolizują zmotoryzowanie trzech stref - lądowej, wodnej i powietrznej - jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków firmowych na świecie.
Pepsi
Firma Pepsi, która powstała w 1903 roku wiele razy zmieniała swoje logo, od dość skomplikowanego pisma po maksymalnie uproszczony dwukolorowy symbol znany nam z dzisiejszych butelek. Jednak najwięcej kontrowersji wzbudza właśnie dzisiejszy znak, za stworzenie którego firma zapłaciła aż milion dolarów. Zlikwidowano efekt trójwymiarowości, a falujące półkola zmieniły swój kształt by, jak twierdzą twórcy - nadać symbolowi dynamizmu i nowoczesnego charakteru. Logo w chwili obecnej często pojawia się w wersji animowanej.
Chupa Chups
Logo firmy Chupa Chups pozostało tylko nieznacznie zmienione od czasów powstania firmy, jednak niewielu wie, kto stoi za pierwszym projektem. W 1979 roku doszło do spotkania dwóch przyjaciół - Erica Bernata, założyciela firmy produkującej lizaki i Salvadora Dali- najbardziej znanego malarza surrealistycznego. Poproszony o projekt logo dla słodyczy Dali stworzył znak, który miał pojawiać się na górze opakowania, a nie z boku - tak, by był on zawsze widoczny. Nieznacznie zmienione logo pozostało w użytku do dziś.
Nike
W 1964 r. Bill Bowerman założył wraz z przyjacielem, Philem Knightem spółkę zajmującą się produkcją obuwia sportowego. Początkowo firma nosiła nazwę Blue Ribbon, jednak właściciele wraz z rozwojem firmy postanowili zmienić jej wizerunek i zmienili nazwę na Nike - imię greckiej bogini zwycięstwa. Potrzebowali również logo - terminy podpisania kontraktu z japońskim producentem obuwia zbliżał się niebezpiecznie, a firma pozostawała bez znaku firmowego. Bowerman zwrócił się więc o pomoc do zaprzyjaźnionej studentki projektowania graficznego, Carolyn Davidson. Zaproponowała ona schematyczny rysunek przedstawiający skrzydło Nike. Choć właściciele spółki początkowo nie byli zachwyceni projektem, zgodzili się go wykorzystać ze względu na naglące terminy. W ten sposób po wielu latach Davidson, która początkowo za swoją pracę otrzymała 35 dolarów, dostała od wdzięcznych klientów akcje firmy, a sam znak, pomimo zmienianej typografii pozostał w swojej pierwotnej formie. Dziś samodzielnie reklamuje firmę i jest uznawany za jeden z najlepszych projektów na świecie.
Volkswagen
Początki firmy Volkswagen sięgają lat 30 ubiegłego wieku, gdy Adolf Hitler zwrócił się do producenta samochodów Porsche o stworzenie auta, na które będzie mógł sobie pozwolić przeciętny obywatel. Tak powstał popularny samochód "garbus" i marka go produkująca - Volkswagen. Sama nazwa już sugerowała przeznaczenie aut (w dosłownym znaczeniu - "samochód dla ludu") i logo przedstawiające pierwsze litery nazwy oraz symbol nazistowskich Niemiec. Po II wojnie światowej z oczywistych względów zrezygnowano ze swastyki, jednak litery "V" i "W" wpisane w okrąg pozostały niezmienione. Co ciekawe, firma Volkswagen jako jedna z nielicznych z biegiem czasu dodaje swojemu znakowi trójwymiarowości, wbrew obowiązującym trendom.
Starbucks
Historia firmy Starbucks sięga lat 70 XX w., kiedy to trzech przyjaciół - Jerry Baldwin, Zev Siegl, i Gordon Bowker postanowili założyć kawiarnię. Pragnęli by zarówno jej nazwa jak i logo nawiązywały do morza, gdyż tą właśnie drogą była dostarczana im kawa do rodzinnego Seattle. Zwrócili się więc o pomoc do profesjonalisty - Terry'ego Hecklera. Swą nazwę kawiarnia odziedziczyła po statku wielorybniczym z książki Moby Dick, natomiast wizerunek syreny dwoma ogonami wziął się z mitologii greckiej, gdzie pół kobiety-pół ryby śpiewem kusiły żeglarzy, tak jak później kawiarnia miała za zadanie uwodzić miłośników kawy. Z biegiem czasu pierwotne logo, ukazujące całą postać syreny okazało się niepraktyczne - w dużym pomniejszeniu było nieczytelne, a roznegliżowana kobieta wzbudzała sporo kontrowersji. Uproszczono więc znak, a w kolejnych odsłonach logo typografia wpisana była w okręg, by w końcu pojawić się pod wizerunkiem syreny.
Shell
Początkowo firma zajmowała się transportem nafty na Daleki Wschód oraz handlem antykami i orientalnymi muszlami morskimi, stąd w znaku firmy muszla małży. Zamieniono ją jednak na bardziej charakterystyczną muszlę przegrzebka. Logo ewaluowało, rysunek muszli pojawiał się na czarnym tle, linie wysmuklano, w 1948 roku pojawiły się charakterystyczne barwy, typografia początku umiejscowiona na wizerunku muszli później pojawiła się pod nią, aż w końcu sygnet zaczął występować samodzielnie. Co ciekawe, barwy występujące w logo stały się barwami firmowymi marki Shell i nadano im nazwy - Shell Red oraz Shell Yellow.
pl-PL
1
Home
Zamów logo online. Najtańsze logotypy w Polsce. Profesjonalna obsługa, poprawki projektu gratis. Logo dla firm, logo dla startupów, logo dla biznesu, logo dla profesjonalistów.
2
Home
Logo to prosty znak graficzny, charakterystyczny dla danej firmy. Codziennie, w niemal każdej okoliczności natykamy się na niezliczone ilości znaków firmowych. Niektóre z nich widujemy tak często, że kojarzą nam się wyłącznie z daną firmą, nie zauważamy już ukrytych w nich znaczeń. Poniżej przedstawiamy kilka znanych logo i historie, jakie stoją za projektem.
Unilever
Unilever to potężna firma posiadająca ponad 400 marek na całym świecie, produkujących głownie żywność, środki czystości i produkty do higieny osobistej. Zaprojektowane przez Miles'a Newlyn'a logo nawiązuje do poprzedniego projektu poprzez wykorzystanie litery "U". Jednak w swoim projekcie Newlyn utworzył kształt litery z kilku schematycznych rysunków obiektów reprezentujących cechy produktów, które produkuje. Znajdziemy tam min. fale - czyli czystość, siłę i świeżość, papryczkę chili - oznaczającą przywiązanie firmy do pozyskiwania surowców rolnych od zaufanych producentów czy ubranie, będące symbolem dobrego wyglądu, pewności siebie i świeżego prania.
Mercedes-Benz
Nazwa firmy pochodzi od imienia córki biznesmena, który zamówił u twórców maszyn - Gottlieba Daimlera i Carla Benza 29 aut sportowych. Po śmierci Benza jego synowie zwrócili się do Daimlera prośbą, by do nazwy firmy dołączyć jego nazwisko, a w logotypie umieścić trójramienną gwiazdę, którą Benz powiesił w domu marząc, że zawiśnie ona kiedyś nad drzwiami jego fabryki. Daimler zgodził się i dziś gwiazda, której ramiona symbolizują zmotoryzowanie trzech stref - lądowej, wodnej i powietrznej - jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków firmowych na świecie.
Pepsi
Firma Pepsi, która powstała w 1903 roku wiele razy zmieniała swoje logo, od dość skomplikowanego pisma po maksymalnie uproszczony dwukolorowy symbol znany nam z dzisiejszych butelek. Jednak najwięcej kontrowersji wzbudza właśnie dzisiejszy znak, za stworzenie którego firma zapłaciła aż milion dolarów. Zlikwidowano efekt trójwymiarowości, a falujące półkola zmieniły swój kształt by, jak twierdzą twórcy - nadać symbolowi dynamizmu i nowoczesnego charakteru. Logo w chwili obecnej często pojawia się w wersji animowanej.
Chupa Chups
Logo firmy Chupa Chups pozostało tylko nieznacznie zmienione od czasów powstania firmy, jednak niewielu wie, kto stoi za pierwszym projektem. W 1979 roku doszło do spotkania dwóch przyjaciół - Erica Bernata, założyciela firmy produkującej lizaki i Salvadora Dali- najbardziej znanego malarza surrealistycznego. Poproszony o projekt logo dla słodyczy Dali stworzył znak, który miał pojawiać się na górze opakowania, a nie z boku - tak, by był on zawsze widoczny. Nieznacznie zmienione logo pozostało w użytku do dziś.
Nike
W 1964 r. Bill Bowerman założył wraz z przyjacielem, Philem Knightem spółkę zajmującą się produkcją obuwia sportowego. Początkowo firma nosiła nazwę Blue Ribbon, jednak właściciele wraz z rozwojem firmy postanowili zmienić jej wizerunek i zmienili nazwę na Nike - imię greckiej bogini zwycięstwa. Potrzebowali również logo - terminy podpisania kontraktu z japońskim producentem obuwia zbliżał się niebezpiecznie, a firma pozostawała bez znaku firmowego. Bowerman zwrócił się więc o pomoc do zaprzyjaźnionej studentki projektowania graficznego, Carolyn Davidson. Zaproponowała ona schematyczny rysunek przedstawiający skrzydło Nike. Choć właściciele spółki początkowo nie byli zachwyceni projektem, zgodzili się go wykorzystać ze względu na naglące terminy. W ten sposób po wielu latach Davidson, która początkowo za swoją pracę otrzymała 35 dolarów, dostała od wdzięcznych klientów akcje firmy, a sam znak, pomimo zmienianej typografii pozostał w swojej pierwotnej formie. Dziś samodzielnie reklamuje firmę i jest uznawany za jeden z najlepszych projektów na świecie.
Volkswagen
Początki firmy Volkswagen sięgają lat 30 ubiegłego wieku, gdy Adolf Hitler zwrócił się do producenta samochodów Porsche o stworzenie auta, na które będzie mógł sobie pozwolić przeciętny obywatel. Tak powstał popularny samochód "garbus" i marka go produkująca - Volkswagen. Sama nazwa już sugerowała przeznaczenie aut (w dosłownym znaczeniu - "samochód dla ludu") i logo przedstawiające pierwsze litery nazwy oraz symbol nazistowskich Niemiec. Po II wojnie światowej z oczywistych względów zrezygnowano ze swastyki, jednak litery "V" i "W" wpisane w okrąg pozostały niezmienione. Co ciekawe, firma Volkswagen jako jedna z nielicznych z biegiem czasu dodaje swojemu znakowi trójwymiarowości, wbrew obowiązującym trendom.
Starbucks
Historia firmy Starbucks sięga lat 70 XX w., kiedy to trzech przyjaciół - Jerry Baldwin, Zev Siegl, i Gordon Bowker postanowili założyć kawiarnię. Pragnęli by zarówno jej nazwa jak i logo nawiązywały do morza, gdyż tą właśnie drogą była dostarczana im kawa do rodzinnego Seattle. Zwrócili się więc o pomoc do profesjonalisty - Terry'ego Hecklera. Swą nazwę kawiarnia odziedziczyła po statku wielorybniczym z książki Moby Dick, natomiast wizerunek syreny dwoma ogonami wziął się z mitologii greckiej, gdzie pół kobiety-pół ryby śpiewem kusiły żeglarzy, tak jak później kawiarnia miała za zadanie uwodzić miłośników kawy. Z biegiem czasu pierwotne logo, ukazujące całą postać syreny okazało się niepraktyczne - w dużym pomniejszeniu było nieczytelne, a roznegliżowana kobieta wzbudzała sporo kontrowersji. Uproszczono więc znak, a w kolejnych odsłonach logo typografia wpisana była w okręg, by w końcu pojawić się pod wizerunkiem syreny.
Shell
Początkowo firma zajmowała się transportem nafty na Daleki Wschód oraz handlem antykami i orientalnymi muszlami morskimi, stąd w znaku firmy muszla małży. Zamieniono ją jednak na bardziej charakterystyczną muszlę przegrzebka. Logo ewaluowało, rysunek muszli pojawiał się na czarnym tle, linie wysmuklano, w 1948 roku pojawiły się charakterystyczne barwy, typografia początku umiejscowiona na wizerunku muszli później pojawiła się pod nią, aż w końcu sygnet zaczął występować samodzielnie. Co ciekawe, barwy występujące w logo stały się barwami firmowymi marki Shell i nadano im nazwy - Shell Red oraz Shell Yellow.
Logo to prosty znak graficzny, charakterystyczny dla danej firmy. Codziennie, w niemal każdej okoliczności natykamy się na niezliczone ilości znaków firmowych. Niektóre z nich widujemy tak często, że kojarzą nam się wyłącznie z daną firmą, nie zauważamy już ukrytych w nich znaczeń. Poniżej przedstawiamy kilka znanych logo i historie, jakie stoją za projektem.
Unilever
Unilever to potężna firma posiadająca ponad 400 marek na całym świecie, produkujących głownie żywność, środki czystości i produkty do higieny osobistej. Zaprojektowane przez Miles'a Newlyn'a logo nawiązuje do poprzedniego projektu poprzez wykorzystanie litery "U". Jednak w swoim projekcie Newlyn utworzył kształt litery z kilku schematycznych rysunków obiektów reprezentujących cechy produktów, które produkuje. Znajdziemy tam min. fale - czyli czystość, siłę i świeżość, papryczkę chili - oznaczającą przywiązanie firmy do pozyskiwania surowców rolnych od zaufanych producentów czy ubranie, będące symbolem dobrego wyglądu, pewności siebie i świeżego prania.
Mercedes-Benz
Nazwa firmy pochodzi od imienia córki biznesmena, który zamówił u twórców maszyn - Gottlieba Daimlera i Carla Benza 29 aut sportowych. Po śmierci Benza jego synowie zwrócili się do Daimlera prośbą, by do nazwy firmy dołączyć jego nazwisko, a w logotypie umieścić trójramienną gwiazdę, którą Benz powiesił w domu marząc, że zawiśnie ona kiedyś nad drzwiami jego fabryki. Daimler zgodził się i dziś gwiazda, której ramiona symbolizują zmotoryzowanie trzech stref - lądowej, wodnej i powietrznej - jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych znaków firmowych na świecie.
Pepsi
Firma Pepsi, która powstała w 1903 roku wiele razy zmieniała swoje logo, od dość skomplikowanego pisma po maksymalnie uproszczony dwukolorowy symbol znany nam z dzisiejszych butelek. Jednak najwięcej kontrowersji wzbudza właśnie dzisiejszy znak, za stworzenie którego firma zapłaciła aż milion dolarów. Zlikwidowano efekt trójwymiarowości, a falujące półkola zmieniły swój kształt by, jak twierdzą twórcy - nadać symbolowi dynamizmu i nowoczesnego charakteru. Logo w chwili obecnej często pojawia się w wersji animowanej.
Chupa Chups
Logo firmy Chupa Chups pozostało tylko nieznacznie zmienione od czasów powstania firmy, jednak niewielu wie, kto stoi za pierwszym projektem. W 1979 roku doszło do spotkania dwóch przyjaciół - Erica Bernata, założyciela firmy produkującej lizaki i Salvadora Dali- najbardziej znanego malarza surrealistycznego. Poproszony o projekt logo dla słodyczy Dali stworzył znak, który miał pojawiać się na górze opakowania, a nie z boku - tak, by był on zawsze widoczny. Nieznacznie zmienione logo pozostało w użytku do dziś.
Nike
W 1964 r. Bill Bowerman założył wraz z przyjacielem, Philem Knightem spółkę zajmującą się produkcją obuwia sportowego. Początkowo firma nosiła nazwę Blue Ribbon, jednak właściciele wraz z rozwojem firmy postanowili zmienić jej wizerunek i zmienili nazwę na Nike - imię greckiej bogini zwycięstwa. Potrzebowali również logo - terminy podpisania kontraktu z japońskim producentem obuwia zbliżał się niebezpiecznie, a firma pozostawała bez znaku firmowego. Bowerman zwrócił się więc o pomoc do zaprzyjaźnionej studentki projektowania graficznego, Carolyn Davidson. Zaproponowała ona schematyczny rysunek przedstawiający skrzydło Nike. Choć właściciele spółki początkowo nie byli zachwyceni projektem, zgodzili się go wykorzystać ze względu na naglące terminy. W ten sposób po wielu latach Davidson, która początkowo za swoją pracę otrzymała 35 dolarów, dostała od wdzięcznych klientów akcje firmy, a sam znak, pomimo zmienianej typografii pozostał w swojej pierwotnej formie. Dziś samodzielnie reklamuje firmę i jest uznawany za jeden z najlepszych projektów na świecie.
Volkswagen
Początki firmy Volkswagen sięgają lat 30 ubiegłego wieku, gdy Adolf Hitler zwrócił się do producenta samochodów Porsche o stworzenie auta, na które będzie mógł sobie pozwolić przeciętny obywatel. Tak powstał popularny samochód "garbus" i marka go produkująca - Volkswagen. Sama nazwa już sugerowała przeznaczenie aut (w dosłownym znaczeniu - "samochód dla ludu") i logo przedstawiające pierwsze litery nazwy oraz symbol nazistowskich Niemiec. Po II wojnie światowej z oczywistych względów zrezygnowano ze swastyki, jednak litery "V" i "W" wpisane w okrąg pozostały niezmienione. Co ciekawe, firma Volkswagen jako jedna z nielicznych z biegiem czasu dodaje swojemu znakowi trójwymiarowości, wbrew obowiązującym trendom.
Starbucks
Historia firmy Starbucks sięga lat 70 XX w., kiedy to trzech przyjaciół - Jerry Baldwin, Zev Siegl, i Gordon Bowker postanowili założyć kawiarnię. Pragnęli by zarówno jej nazwa jak i logo nawiązywały do morza, gdyż tą właśnie drogą była dostarczana im kawa do rodzinnego Seattle. Zwrócili się więc o pomoc do profesjonalisty - Terry'ego Hecklera. Swą nazwę kawiarnia odziedziczyła po statku wielorybniczym z książki Moby Dick, natomiast wizerunek syreny dwoma ogonami wziął się z mitologii greckiej, gdzie pół kobiety-pół ryby śpiewem kusiły żeglarzy, tak jak później kawiarnia miała za zadanie uwodzić miłośników kawy. Z biegiem czasu pierwotne logo, ukazujące całą postać syreny okazało się niepraktyczne - w dużym pomniejszeniu było nieczytelne, a roznegliżowana kobieta wzbudzała sporo kontrowersji. Uproszczono więc znak, a w kolejnych odsłonach logo typografia wpisana była w okręg, by w końcu pojawić się pod wizerunkiem syreny.
Shell
Początkowo firma zajmowała się transportem nafty na Daleki Wschód oraz handlem antykami i orientalnymi muszlami morskimi, stąd w znaku firmy muszla małży. Zamieniono ją jednak na bardziej charakterystyczną muszlę przegrzebka. Logo ewaluowało, rysunek muszli pojawiał się na czarnym tle, linie wysmuklano, w 1948 roku pojawiły się charakterystyczne barwy, typografia początku umiejscowiona na wizerunku muszli później pojawiła się pod nią, aż w końcu sygnet zaczął występować samodzielnie. Co ciekawe, barwy występujące w logo stały się barwami firmowymi marki Shell i nadano im nazwy - Shell Red oraz Shell Yellow.