Zanim przedstawimy czym cechuje się dobry brief, musimy najpierw ustalić czym w ogóle on jest. Brief to informacje przekazane klientowi, czego oczekujemy w ostatecznym projekcie. To określenie profilu naszej firmy, wszystkich jej cech nadrzędnych oraz grupy docelowej. Warto zastanowić się, jak firma ma być odbierana przez klientów, jakie wartości reprezentuje. Sprecyzowane wymagania ułatwią komunikację projektantem i stworzenie projektu odpowiadającego naszym oczekiwaniom.


Oczywiście nasz własny gust z pewnością będzie miał wpływ na finalny wygląd projektu, jednak nie należy kierować się wyłącznie własnymi upodobaniami przy tworzeniu briefu. Warto pamiętać, że indywidualne preferencje nie zawsze będą korzystne dla naszej firmy. Rzetelnie przygotowany brief obejmuje więc charakter firmy oraz zapotrzebowania potencjalnego klienta.


Poniżej przedstawiamy elementy, którymi warto kierować się przy prezentowaniu projektantowi naszych oczekiwań i potrzeb:

  • specyfika firmy - czym się zajmuje, jaka jest jej bieżąca sytuacja, jakimi wartościami się kieruje;
  • opis grupy docelowej - kto jest odbiorcą usług lub produktów oferowanych przez firmę;
  • konkurencja - jak prezentują się podobne marki na rynku;
  • interesujące rozwiązania - jeśli spotkaliśmy się z projektem, który odpowiada naszym wymaganiom, z pewnością pomoże to sprecyzować wygląd naszego przyszłego logo.


Najistotniejsza jest więc prezentacja działalności firmy, która pomoże odnaleźć idealne rozwiązanie. Jeśli jednak mamy przygotowany konkretny pomysł, jak miałoby wyglądać logo, jakie elementy powinno zawierać lub jaka kolorystyka odpowiada nam najbardziej- śmiało przedstawiajmy nasze propozycje. W połączeniu z wiedzą i doświadczeniem grafika mogą one ostatecznie pomóc w stworzeniu oryginalnego projektu odpowiadającego wszystkim naszym potrzebom.