Ulotki to zapewne najpowszechniejsze materiały promocyjne firm. Dobrze zaprojektowane przyciągają wzrok, intrygują oraz informują o charakterze firmy czy produktu. Jak sprawić, by nasz projekt nie wylądował w koszu zaraz po otrzymaniu go przez klienta?


1. Do kogo kierowana jest reklama

Należy dokładnie przemyśleć kogo chcemy zachęcić do przeczytania naszej ulotki oraz gdzie będzie ona prezentowana. Jeśli np. tworzymy projekt z myślą o rozdawaniu go na ulicy nie możemy przesycić zawartości tekstem- mało który przechodzień ma czas na zagłębianie się w zawartość treści w biegu. Natomiast jeśli zamierzamy eksponować ulotkę w konkretnym miejscu- w sklepie, przychodni, czy w gabinecie urody- możemy pozwolić sobie na nieco dokładniejsze opracowywanie jej zawartości.

Do kogo kierowana jest reklama

Do kogo kierowana jest reklama

2. Projekt intrygujący, nie narzucający

Dobry projekt powinien zaciekawić odbiorcę samym wizerunkiem. Jednak istnieje cienka granica pomiędzy projektem hałaśliwym, a intrygującym. Większy nagłówek czy ładna fotografia zainteresuje bardziej niż zbyt obszerna paleta kolorów, wiele tekstu i ogólny chaos. Niekiedy wystarczy atrakcyjne zdjęcie produktu i minimum tekstu.

Projekt intrygujący, nie narzucający

Projekt intrygujący, nie narzucający

3. Kształt i rozmiar

Oczywiście możemy postawić na niekonwencjonalny kształt broszury jako na element, który wyróżni nas spośród konkurencji. Z pewnością jest to ważna cecha dobrego projektu ulotki, jednak również kosztowny. Utworzenie specjalnego wykrojnika wyłącznie na nasze potrzeby kosztuje, więc warto przemyśleć, czy unikalny format jest rzeczywiście niezbędny. Możemy również wybrać którąś ze standardowych form, czy to w pionie, czy w poziomie i odpowiednio dopasować zawartość reklamy.

Kształt i rozmiar

Kształt i rozmiar

4. Tekst

Jak już wiemy zbyt dużo treści nie jest dobrym wyborem. Warto skupić się na najmocniejszych produktach lub cechach produktu, a po pozostałe informacje skierować odbiorcę na stronę internetową, podać numer telefonu lub adres siedziby firmy. Jednocześnie warto dokładnie przemyśleć sam tekst- oprócz wartości merytorycznej sprawdzić ortografię i stylistykę. Źle skonstruowany tekst będzie świadczył o niedbalstwie i w konsekwencji przełoży się na antyreklamę.

Tekst

Tekst

Pamiętajmy również, że nie ma uniwersalnego rozwiązania w projektowaniu, które zainteresuje każdego- kolorowe obrazki przyciągną wzrok dziecka i być może rodzica, jednak niekoniecznie przypadnie do gustu osobom starszym. Warto zwrócić się o pomoc do fachowca, który pomoże dobrać nam kolorystykę ulotki, jej układ i format.