Jaką osobowość ma twoja marka?
Jaką osobowość ma twoja marka?
Identyfikacja wizualna marki, czyli graficzna prezentacja firmy, to kluczowy element marketingu, ale powinna być oparta na silnych podstawach, które ją uzasadniają. Bazę powinna zawsze stanowić osobowość marki.
Osobowość marki oznacza zestaw ludzkich cech powiązanych z marką. Jest tak ważna, ponieważ jest tym, czym dla człowieka jest charakter. Odnosi się do niematerialnego wymiaru marki, który czyni ją wyjątkową. Jest niezwykle przydatnym narzędziem do tłumaczenia interakcji zachodzących między marką a konsumentem.
Zanim zaczniesz zastanawiać się nad wyborem fontu i kolorystyką logo, upewnij się, że wiesz jaką osobowość ma Twoja marka.
Co ma wpływ na osobowość marki?
Przede wszystkim branża. Kancelarie adwokackie lub banki chcą być postrzegane jako rzetelne i godne zaufania. Producenci zabawek chcą pokazać się z radosnej i rodzinnej strony. Czasami w obrębie jednej branży istnieje różnorodność charakterystyk, dla przykładu porównaj sposób prezentowania marek z branży modowej tych skierowanych do nastolatków i tych skierowanych do ludzi biznesu.
Zazwyczaj osobowości marki nie powinno opierać się na cechach jej właściciela ani jego zespołu. Występują jednak wyjątki i trudno dziś pomyśleć o firmie Apple nie kojarząc jej z cechami samego Steve’a Jobsa.
Jak wybrać osobowość marki?
Zastanów się jakie uczucia ma wywoływać Twoja marka w odbiorcach? Jakie emocje ma budzić w konsumentach? Jeśli byłaby człowiekiem, to jaką osobą by była? Spróbuj wypunktować cechy charakteru, z którymi chciałbyś, aby kojarzona była Twoja marka. Buntownicza? Romantyczna? Kreatywna? Godna zaufania? Opiekuńcza? A może bezpośrednia?
Podział osobowości
Istnieje umowny podział na 12 typów osobowości marki bazujący na archetypach człowieka stworzonych przez Carla Junga. Dopasuj wymienione przez siebie przymiotniki do poszczególnych typów i dowiedz się, do jakiej osobowości pasuje Twoja marka. Jeśli odpowiada więcej niż jednemu typowi, możesz spróbować je połączyć.
- Niewinny - wiara, optymizm
- Władca - zarządzanie, stabilność, kontrola
- Mędrzec - pomoc, profesjonalizm, mentor, uczony
-
- Czaarodziej - wizjonerstwo, charyzma, przywództwo
- Bohater - siła, kompetencja, odwaga
- Twórca - artyzm, kreatywność, wyobraźnia
-
- Kochanek - intymność, pasja, zaufanie, wrażliwość
- Opiekun - pomocnik, rodzic, poplecznik, współczucie, hojność
- Towarzysz - przyziemność, empatia, kontakt
-
- Odkrywca - szukanie nowości, brak nudy, nauka przez doświadczenia
- Buntownik - rewolucyjny, dziki, radykalny
- Błazen - żartowniś, zabawa, komedia
Korzyści z silnej osobowości marki
- Wyróżnienie spośród konkurencji.
- Przyciąganie konkretnego rodzaju klienta.
- Budowanie przejrzystej świadomości marki w umysłach klientów.
- Poczucie wspólnoty między konsumentem a marką.
- Lojalność konsumentów i powracający klienci.
- Poczucie klientów, że wraz z produktem otrzymują niematerialną wartość.
Podsumowanie
Pozytywnie wpływające, mocne osobowości zawsze przyciągały do siebie tłumy. Tak samo powinno być w przypadku dobrej marki. Jeśli sam nie zdefiniujesz cech, które chcesz kultywować w osobowości marki, nie znaczy to, że marka ich nie będzie posiadała. W umysłach odbiorców ukształtują się same, dlatego lepiej od początku mieć ich świadomość i nimi zarządzać. Na koniec pamiętaj, żeby kreować spójną osobowość marki we wszystkich środkach przekazu oraz na wszystkich platformach, aby stworzyć szczerą więź z odbiorcami.
Jaką osobowość ma twoja marka?
Jaką osobowość ma twoja marka?
Jaką osobowość ma twoja marka?
Identyfikacja wizualna marki, czyli graficzna prezentacja firmy, to kluczowy element marketingu, ale powinna być oparta na silnych podstawach, które ją uzasadniają. Bazę powinna zawsze stanowić osobowość marki.
Osobowość marki oznacza zestaw ludzkich cech powiązanych z marką. Jest tak ważna, ponieważ jest tym, czym dla człowieka jest charakter. Odnosi się do niematerialnego wymiaru marki, który czyni ją wyjątkową. Jest niezwykle przydatnym narzędziem do tłumaczenia interakcji zachodzących między marką a konsumentem.
Zanim zaczniesz zastanawiać się nad wyborem fontu i kolorystyką logo, upewnij się, że wiesz jaką osobowość ma Twoja marka.
Co ma wpływ na osobowość marki?
Przede wszystkim branża. Kancelarie adwokackie lub banki chcą być postrzegane jako rzetelne i godne zaufania. Producenci zabawek chcą pokazać się z radosnej i rodzinnej strony. Czasami w obrębie jednej branży istnieje różnorodność charakterystyk, dla przykładu porównaj sposób prezentowania marek z branży modowej tych skierowanych do nastolatków i tych skierowanych do ludzi biznesu.
Zazwyczaj osobowości marki nie powinno opierać się na cechach jej właściciela ani jego zespołu. Występują jednak wyjątki i trudno dziś pomyśleć o firmie Apple nie kojarząc jej z cechami samego Steve’a Jobsa.
Jak wybrać osobowość marki?
Zastanów się jakie uczucia ma wywoływać Twoja marka w odbiorcach? Jakie emocje ma budzić w konsumentach? Jeśli byłaby człowiekiem, to jaką osobą by była? Spróbuj wypunktować cechy charakteru, z którymi chciałbyś, aby kojarzona była Twoja marka. Buntownicza? Romantyczna? Kreatywna? Godna zaufania? Opiekuńcza? A może bezpośrednia?
Podział osobowości
Istnieje umowny podział na 12 typów osobowości marki bazujący na archetypach człowieka stworzonych przez Carla Junga. Dopasuj wymienione przez siebie przymiotniki do poszczególnych typów i dowiedz się, do jakiej osobowości pasuje Twoja marka. Jeśli odpowiada więcej niż jednemu typowi, możesz spróbować je połączyć.
- Niewinny - wiara, optymizm
- Władca - zarządzanie, stabilność, kontrola
- Mędrzec - pomoc, profesjonalizm, mentor, uczony
-
- Czaarodziej - wizjonerstwo, charyzma, przywództwo
- Bohater - siła, kompetencja, odwaga
- Twórca - artyzm, kreatywność, wyobraźnia
-
- Kochanek - intymność, pasja, zaufanie, wrażliwość
- Opiekun - pomocnik, rodzic, poplecznik, współczucie, hojność
- Towarzysz - przyziemność, empatia, kontakt
-
- Odkrywca - szukanie nowości, brak nudy, nauka przez doświadczenia
- Buntownik - rewolucyjny, dziki, radykalny
- Błazen - żartowniś, zabawa, komedia
Korzyści z silnej osobowości marki
- Wyróżnienie spośród konkurencji.
- Przyciąganie konkretnego rodzaju klienta.
- Budowanie przejrzystej świadomości marki w umysłach klientów.
- Poczucie wspólnoty między konsumentem a marką.
- Lojalność konsumentów i powracający klienci.
- Poczucie klientów, że wraz z produktem otrzymują niematerialną wartość.
Podsumowanie
Pozytywnie wpływające, mocne osobowości zawsze przyciągały do siebie tłumy. Tak samo powinno być w przypadku dobrej marki. Jeśli sam nie zdefiniujesz cech, które chcesz kultywować w osobowości marki, nie znaczy to, że marka ich nie będzie posiadała. W umysłach odbiorców ukształtują się same, dlatego lepiej od początku mieć ich świadomość i nimi zarządzać. Na koniec pamiętaj, żeby kreować spójną osobowość marki we wszystkich środkach przekazu oraz na wszystkich platformach, aby stworzyć szczerą więź z odbiorcami.
pl-PL
1
Home
Zamów logo online. Najtańsze logotypy w Polsce. Profesjonalna obsługa, poprawki projektu gratis. Logo dla firm, logo dla startupów, logo dla biznesu, logo dla profesjonalistów.
2
Home
Jaką osobowość ma twoja marka?
Identyfikacja wizualna marki, czyli graficzna prezentacja firmy, to kluczowy element marketingu, ale powinna być oparta na silnych podstawach, które ją uzasadniają. Bazę powinna zawsze stanowić osobowość marki.
Osobowość marki oznacza zestaw ludzkich cech powiązanych z marką. Jest tak ważna, ponieważ jest tym, czym dla człowieka jest charakter. Odnosi się do niematerialnego wymiaru marki, który czyni ją wyjątkową. Jest niezwykle przydatnym narzędziem do tłumaczenia interakcji zachodzących między marką a konsumentem.
Zanim zaczniesz zastanawiać się nad wyborem fontu i kolorystyką logo, upewnij się, że wiesz jaką osobowość ma Twoja marka.
Co ma wpływ na osobowość marki?
Przede wszystkim branża. Kancelarie adwokackie lub banki chcą być postrzegane jako rzetelne i godne zaufania. Producenci zabawek chcą pokazać się z radosnej i rodzinnej strony. Czasami w obrębie jednej branży istnieje różnorodność charakterystyk, dla przykładu porównaj sposób prezentowania marek z branży modowej tych skierowanych do nastolatków i tych skierowanych do ludzi biznesu.
Zazwyczaj osobowości marki nie powinno opierać się na cechach jej właściciela ani jego zespołu. Występują jednak wyjątki i trudno dziś pomyśleć o firmie Apple nie kojarząc jej z cechami samego Steve’a Jobsa.
Jak wybrać osobowość marki?
Zastanów się jakie uczucia ma wywoływać Twoja marka w odbiorcach? Jakie emocje ma budzić w konsumentach? Jeśli byłaby człowiekiem, to jaką osobą by była? Spróbuj wypunktować cechy charakteru, z którymi chciałbyś, aby kojarzona była Twoja marka. Buntownicza? Romantyczna? Kreatywna? Godna zaufania? Opiekuńcza? A może bezpośrednia?
Podział osobowości
Istnieje umowny podział na 12 typów osobowości marki bazujący na archetypach człowieka stworzonych przez Carla Junga. Dopasuj wymienione przez siebie przymiotniki do poszczególnych typów i dowiedz się, do jakiej osobowości pasuje Twoja marka. Jeśli odpowiada więcej niż jednemu typowi, możesz spróbować je połączyć.
- Niewinny - wiara, optymizm
- Władca - zarządzanie, stabilność, kontrola
- Mędrzec - pomoc, profesjonalizm, mentor, uczony
-
- Czaarodziej - wizjonerstwo, charyzma, przywództwo
- Bohater - siła, kompetencja, odwaga
- Twórca - artyzm, kreatywność, wyobraźnia
-
- Kochanek - intymność, pasja, zaufanie, wrażliwość
- Opiekun - pomocnik, rodzic, poplecznik, współczucie, hojność
- Towarzysz - przyziemność, empatia, kontakt
-
- Odkrywca - szukanie nowości, brak nudy, nauka przez doświadczenia
- Buntownik - rewolucyjny, dziki, radykalny
- Błazen - żartowniś, zabawa, komedia
Korzyści z silnej osobowości marki
- Wyróżnienie spośród konkurencji.
- Przyciąganie konkretnego rodzaju klienta.
- Budowanie przejrzystej świadomości marki w umysłach klientów.
- Poczucie wspólnoty między konsumentem a marką.
- Lojalność konsumentów i powracający klienci.
- Poczucie klientów, że wraz z produktem otrzymują niematerialną wartość.
Podsumowanie
Pozytywnie wpływające, mocne osobowości zawsze przyciągały do siebie tłumy. Tak samo powinno być w przypadku dobrej marki. Jeśli sam nie zdefiniujesz cech, które chcesz kultywować w osobowości marki, nie znaczy to, że marka ich nie będzie posiadała. W umysłach odbiorców ukształtują się same, dlatego lepiej od początku mieć ich świadomość i nimi zarządzać. Na koniec pamiętaj, żeby kreować spójną osobowość marki we wszystkich środkach przekazu oraz na wszystkich platformach, aby stworzyć szczerą więź z odbiorcami.
Jaką osobowość ma twoja marka?
Identyfikacja wizualna marki, czyli graficzna prezentacja firmy, to kluczowy element marketingu, ale powinna być oparta na silnych podstawach, które ją uzasadniają. Bazę powinna zawsze stanowić osobowość marki.
Osobowość marki oznacza zestaw ludzkich cech powiązanych z marką. Jest tak ważna, ponieważ jest tym, czym dla człowieka jest charakter. Odnosi się do niematerialnego wymiaru marki, który czyni ją wyjątkową. Jest niezwykle przydatnym narzędziem do tłumaczenia interakcji zachodzących między marką a konsumentem.
Zanim zaczniesz zastanawiać się nad wyborem fontu i kolorystyką logo, upewnij się, że wiesz jaką osobowość ma Twoja marka.
Co ma wpływ na osobowość marki?
Przede wszystkim branża. Kancelarie adwokackie lub banki chcą być postrzegane jako rzetelne i godne zaufania. Producenci zabawek chcą pokazać się z radosnej i rodzinnej strony. Czasami w obrębie jednej branży istnieje różnorodność charakterystyk, dla przykładu porównaj sposób prezentowania marek z branży modowej tych skierowanych do nastolatków i tych skierowanych do ludzi biznesu.
Zazwyczaj osobowości marki nie powinno opierać się na cechach jej właściciela ani jego zespołu. Występują jednak wyjątki i trudno dziś pomyśleć o firmie Apple nie kojarząc jej z cechami samego Steve’a Jobsa.
Jak wybrać osobowość marki?
Zastanów się jakie uczucia ma wywoływać Twoja marka w odbiorcach? Jakie emocje ma budzić w konsumentach? Jeśli byłaby człowiekiem, to jaką osobą by była? Spróbuj wypunktować cechy charakteru, z którymi chciałbyś, aby kojarzona była Twoja marka. Buntownicza? Romantyczna? Kreatywna? Godna zaufania? Opiekuńcza? A może bezpośrednia?
Podział osobowości
Istnieje umowny podział na 12 typów osobowości marki bazujący na archetypach człowieka stworzonych przez Carla Junga. Dopasuj wymienione przez siebie przymiotniki do poszczególnych typów i dowiedz się, do jakiej osobowości pasuje Twoja marka. Jeśli odpowiada więcej niż jednemu typowi, możesz spróbować je połączyć.
- Niewinny - wiara, optymizm
- Władca - zarządzanie, stabilność, kontrola
- Mędrzec - pomoc, profesjonalizm, mentor, uczony
-
- Czaarodziej - wizjonerstwo, charyzma, przywództwo
- Bohater - siła, kompetencja, odwaga
- Twórca - artyzm, kreatywność, wyobraźnia
-
- Kochanek - intymność, pasja, zaufanie, wrażliwość
- Opiekun - pomocnik, rodzic, poplecznik, współczucie, hojność
- Towarzysz - przyziemność, empatia, kontakt
-
- Odkrywca - szukanie nowości, brak nudy, nauka przez doświadczenia
- Buntownik - rewolucyjny, dziki, radykalny
- Błazen - żartowniś, zabawa, komedia
Korzyści z silnej osobowości marki
- Wyróżnienie spośród konkurencji.
- Przyciąganie konkretnego rodzaju klienta.
- Budowanie przejrzystej świadomości marki w umysłach klientów.
- Poczucie wspólnoty między konsumentem a marką.
- Lojalność konsumentów i powracający klienci.
- Poczucie klientów, że wraz z produktem otrzymują niematerialną wartość.
Podsumowanie
Pozytywnie wpływające, mocne osobowości zawsze przyciągały do siebie tłumy. Tak samo powinno być w przypadku dobrej marki. Jeśli sam nie zdefiniujesz cech, które chcesz kultywować w osobowości marki, nie znaczy to, że marka ich nie będzie posiadała. W umysłach odbiorców ukształtują się same, dlatego lepiej od początku mieć ich świadomość i nimi zarządzać. Na koniec pamiętaj, żeby kreować spójną osobowość marki we wszystkich środkach przekazu oraz na wszystkich platformach, aby stworzyć szczerą więź z odbiorcami.