Alternatywne wersje logo. Czy są potrzebne?
W tym artykule wyjaśnimy dlaczego nie warto korzystać tylko z jednej wersji logo na wszystkich nośnikach, oraz jakie odmiany logo będą Ci potrzebne. Zazwyczaj informacje o wersjach alternatywnych logo są zamieszczone w księdze znaku. W zależności od projektu ten dział może być bardziej lub mniej rozbudowany.
Czym są alternatywne wersje logo ?
Wesje alternatywne logo to są wersje, które są dopuszczone do użytku. Powstają one, ponieważ w różnych sytuacjach znak firmowy może być prezentowany inaczej np. logo do mediów społecznościowych może być wykonane jako skrót lub abrewiatura.
Na nośnikach identyfikacji wizualnej - miejscach, gdzie jest prezentowane logo - czasami umieszczenie podstawowej wersji logo nie jest możliwe. Jest kilka przyczyn dlaczego:
- Za mała powierzchnia - logo nie będzie widoczne w całości.
- Forma nośnika - umieszczenie logo w wersji poziomej na pionowej płaszczyźnie będzie nieczytelne.
- Brak możliwości wykorzystania wielu kolorów - ciemne logo na ciemnym tle lub na odwrót - brak kontrastu.
- Wykonanie tłoczenia na papierze lub innym tworzywie - niezbędna uproszczona wersja logo, bez drobnych detali.
Na przykład logo Instagrama składa się ze znaku graficznego oraz części tekstowej, które razem prawie nie są prezentowane: sygnet jest wykorzystany osobno jako ikona aplikacji, część tekstowa - w miejscach, gdzie trzeba pokazać pełną nazwę sieci społecznościowej. Obydwie formy logo są rozpoznawalne oraz kojarzą się wyłącznie z Instagramem.
Alternatywne wersje logo można podzielić na trzy typy:
- Układ logo
- Wersja skrócona
- Wersje kolorystyczne
1.Układ logo
Aby wkomponować logo w konkretny nośnik, projektanci często zmieniają jego układ, przesuwają części logo lub zamieniają części logo miejscami. Są dwie wersje układu logo pozioma oraz pionowa.
![text](/uploads/37da0212e5da4ae7a1e556e6c1e947f7.png)
2.Uproszczona (skrócona) wersja logo.
Istnieje znacznie więcej uproszczonych odmian logo niż wersji układu. De facto, liczba prostych wersji zależy od tego, jak wygląda podstawowy znak firmowy: na przykład trudniej wykonać skróconą wersję logotypu (samego tekstu), ale logo z kilkoma komponentami może mieć 4-5 skróconych form.
- Wersje kolorystyczne
Każda logo ma określoną kolorystykę. Dokumenty są często drukowane na czarno-białych drukarkach, a jeśli projektant nie spojrzał na logo w wersji dwukolorowej, wynik na papierze może być dosyć zaskakujący - np. rozmyta szara plama.
Kolory dla wersji kolorystycznych logo nie są wymyślane na nowo: kolory są pobierane z listy kolorów marki. Dzięki temu firma może sprawić, że logo będzie wspólne, czytelne na dowolnym nośniku.
![text](/uploads/6fe7f6cefc8a4571aca70f6b9e301d31.png)
Oprócz wymienionych typów logo istnieją formy logo dynamiczne - kiedy logo na każdym nośniku wygląda inaczej. Takie logo nie ma podstawowej oraz alternatywnej wersji.
Dobrym przykładem jest logo Instytutu Fińskiego w Petersburgu, które zostało opracowane przez studio Shishki. Logo zakrzywia się w naturalnych falach, dostosowując się do każdego nośnika: wizytówki, koperty itp.
![text](/uploads/xdc178ca677c24554b8c4ba51fa57d023.png.pagespeed.ic.SPir0zU7ZN.jpg)
Podsumowanie:
Wersje alternatywne logo to są wszystkie dopuszczone do użycia formy logo: logo z hasłem firmowym, wersje monochromatyczne, wersje achromatyczne, wersje skrócone logo (sam sygnet - element graficzny lub abrewiatura - cześć typograficzna). Powstają one, ponieważ w różnych sytuacjach znak firmowy może być prezentowany inaczej. Dlatego właśnie tworzy się go w różnych wersjach, aby zachować czytelność oraz spójność w całej identyfikacji wizualnej. Wszystkie te wersje powinny znaleźć się w Księdze Znaku, aby osoby korzystające z niej mogły bez problemu obrandować każdy element budujący wizerunek marki, bez względu na jego wielkość czy obszar roboczy.
![text](/uploads/e6a38583cf8545239576dda5c75d570f.png)
Czy potrzebujesz dodatkowe formy logo oprócz podstawowej?
Nie możemy podać checklisty z zestawem niezbędnych wersji logo, które musisz zamówić. Aby znaleźć odpowiedź musisz odpowiedzieć sobie na dwa pytania:
- Jak wygląda podstawowa wersja logo.
- Jaki jest najważniejszy nośnik, na którym logo będzie prezentowane?
Księga znaku - dlaczego warto?
Zamawiając standardową księgę znaku nie musisz martwić się o alternatywnych wersjach logo, te i wiele innych potrzebnych informacji o tym jak korzystać z logo już będą zawarte w tym dokumencie.
Alternatywne wersje logo. Czy są potrzebne?
Alternatywne wersje logo. Czy są potrzebne?
W tym artykule wyjaśnimy dlaczego nie warto korzystać tylko z jednej wersji logo na wszystkich nośnikach, oraz jakie odmiany logo będą Ci potrzebne. Zazwyczaj informacje o wersjach alternatywnych logo są zamieszczone w księdze znaku. W zależności od projektu ten dział może być bardziej lub mniej rozbudowany.
Czym są alternatywne wersje logo ?
Wesje alternatywne logo to są wersje, które są dopuszczone do użytku. Powstają one, ponieważ w różnych sytuacjach znak firmowy może być prezentowany inaczej np. logo do mediów społecznościowych może być wykonane jako skrót lub abrewiatura.
Na nośnikach identyfikacji wizualnej - miejscach, gdzie jest prezentowane logo - czasami umieszczenie podstawowej wersji logo nie jest możliwe. Jest kilka przyczyn dlaczego:
- Za mała powierzchnia - logo nie będzie widoczne w całości.
- Forma nośnika - umieszczenie logo w wersji poziomej na pionowej płaszczyźnie będzie nieczytelne.
- Brak możliwości wykorzystania wielu kolorów - ciemne logo na ciemnym tle lub na odwrót - brak kontrastu.
- Wykonanie tłoczenia na papierze lub innym tworzywie - niezbędna uproszczona wersja logo, bez drobnych detali.
Na przykład logo Instagrama składa się ze znaku graficznego oraz części tekstowej, które razem prawie nie są prezentowane: sygnet jest wykorzystany osobno jako ikona aplikacji, część tekstowa - w miejscach, gdzie trzeba pokazać pełną nazwę sieci społecznościowej. Obydwie formy logo są rozpoznawalne oraz kojarzą się wyłącznie z Instagramem.
Alternatywne wersje logo można podzielić na trzy typy:
- Układ logo
- Wersja skrócona
- Wersje kolorystyczne
1.Układ logo
Aby wkomponować logo w konkretny nośnik, projektanci często zmieniają jego układ, przesuwają części logo lub zamieniają części logo miejscami. Są dwie wersje układu logo pozioma oraz pionowa.
![text](/uploads/37da0212e5da4ae7a1e556e6c1e947f7.png)
2.Uproszczona (skrócona) wersja logo.
Istnieje znacznie więcej uproszczonych odmian logo niż wersji układu. De facto, liczba prostych wersji zależy od tego, jak wygląda podstawowy znak firmowy: na przykład trudniej wykonać skróconą wersję logotypu (samego tekstu), ale logo z kilkoma komponentami może mieć 4-5 skróconych form.
- Wersje kolorystyczne
Każda logo ma określoną kolorystykę. Dokumenty są często drukowane na czarno-białych drukarkach, a jeśli projektant nie spojrzał na logo w wersji dwukolorowej, wynik na papierze może być dosyć zaskakujący - np. rozmyta szara plama.
Kolory dla wersji kolorystycznych logo nie są wymyślane na nowo: kolory są pobierane z listy kolorów marki. Dzięki temu firma może sprawić, że logo będzie wspólne, czytelne na dowolnym nośniku.
![text](/uploads/6fe7f6cefc8a4571aca70f6b9e301d31.png)
Oprócz wymienionych typów logo istnieją formy logo dynamiczne - kiedy logo na każdym nośniku wygląda inaczej. Takie logo nie ma podstawowej oraz alternatywnej wersji.
Dobrym przykładem jest logo Instytutu Fińskiego w Petersburgu, które zostało opracowane przez studio Shishki. Logo zakrzywia się w naturalnych falach, dostosowując się do każdego nośnika: wizytówki, koperty itp.
![text](/uploads/xdc178ca677c24554b8c4ba51fa57d023.png.pagespeed.ic.SPir0zU7ZN.jpg)
Podsumowanie:
Wersje alternatywne logo to są wszystkie dopuszczone do użycia formy logo: logo z hasłem firmowym, wersje monochromatyczne, wersje achromatyczne, wersje skrócone logo (sam sygnet - element graficzny lub abrewiatura - cześć typograficzna). Powstają one, ponieważ w różnych sytuacjach znak firmowy może być prezentowany inaczej. Dlatego właśnie tworzy się go w różnych wersjach, aby zachować czytelność oraz spójność w całej identyfikacji wizualnej. Wszystkie te wersje powinny znaleźć się w Księdze Znaku, aby osoby korzystające z niej mogły bez problemu obrandować każdy element budujący wizerunek marki, bez względu na jego wielkość czy obszar roboczy.
![text](/uploads/e6a38583cf8545239576dda5c75d570f.png)
Czy potrzebujesz dodatkowe formy logo oprócz podstawowej?
Nie możemy podać checklisty z zestawem niezbędnych wersji logo, które musisz zamówić. Aby znaleźć odpowiedź musisz odpowiedzieć sobie na dwa pytania:
- Jak wygląda podstawowa wersja logo.
- Jaki jest najważniejszy nośnik, na którym logo będzie prezentowane?
Księga znaku - dlaczego warto?
Zamawiając standardową księgę znaku nie musisz martwić się o alternatywnych wersjach logo, te i wiele innych potrzebnych informacji o tym jak korzystać z logo już będą zawarte w tym dokumencie.
pl-PL
1
Home
Zamów logo online. Najtańsze logotypy w Polsce. Profesjonalna obsługa, poprawki projektu gratis. Logo dla firm, logo dla startupów, logo dla biznesu, logo dla profesjonalistów.
2
Home
W tym artykule wyjaśnimy dlaczego nie warto korzystać tylko z jednej wersji logo na wszystkich nośnikach, oraz jakie odmiany logo będą Ci potrzebne. Zazwyczaj informacje o wersjach alternatywnych logo są zamieszczone w księdze znaku. W zależności od projektu ten dział może być bardziej lub mniej rozbudowany.
Czym są alternatywne wersje logo ?
Wesje alternatywne logo to są wersje, które są dopuszczone do użytku. Powstają one, ponieważ w różnych sytuacjach znak firmowy może być prezentowany inaczej np. logo do mediów społecznościowych może być wykonane jako skrót lub abrewiatura.
Na nośnikach identyfikacji wizualnej - miejscach, gdzie jest prezentowane logo - czasami umieszczenie podstawowej wersji logo nie jest możliwe. Jest kilka przyczyn dlaczego:
- Za mała powierzchnia - logo nie będzie widoczne w całości.
- Forma nośnika - umieszczenie logo w wersji poziomej na pionowej płaszczyźnie będzie nieczytelne.
- Brak możliwości wykorzystania wielu kolorów - ciemne logo na ciemnym tle lub na odwrót - brak kontrastu.
- Wykonanie tłoczenia na papierze lub innym tworzywie - niezbędna uproszczona wersja logo, bez drobnych detali.
Na przykład logo Instagrama składa się ze znaku graficznego oraz części tekstowej, które razem prawie nie są prezentowane: sygnet jest wykorzystany osobno jako ikona aplikacji, część tekstowa - w miejscach, gdzie trzeba pokazać pełną nazwę sieci społecznościowej. Obydwie formy logo są rozpoznawalne oraz kojarzą się wyłącznie z Instagramem.
Alternatywne wersje logo można podzielić na trzy typy:
- Układ logo
- Wersja skrócona
- Wersje kolorystyczne
1.Układ logo
Aby wkomponować logo w konkretny nośnik, projektanci często zmieniają jego układ, przesuwają części logo lub zamieniają części logo miejscami. Są dwie wersje układu logo pozioma oraz pionowa.
![text](/uploads/37da0212e5da4ae7a1e556e6c1e947f7.png)
2.Uproszczona (skrócona) wersja logo.
Istnieje znacznie więcej uproszczonych odmian logo niż wersji układu. De facto, liczba prostych wersji zależy od tego, jak wygląda podstawowy znak firmowy: na przykład trudniej wykonać skróconą wersję logotypu (samego tekstu), ale logo z kilkoma komponentami może mieć 4-5 skróconych form.
- Wersje kolorystyczne
Każda logo ma określoną kolorystykę. Dokumenty są często drukowane na czarno-białych drukarkach, a jeśli projektant nie spojrzał na logo w wersji dwukolorowej, wynik na papierze może być dosyć zaskakujący - np. rozmyta szara plama.
Kolory dla wersji kolorystycznych logo nie są wymyślane na nowo: kolory są pobierane z listy kolorów marki. Dzięki temu firma może sprawić, że logo będzie wspólne, czytelne na dowolnym nośniku.
![text](/uploads/6fe7f6cefc8a4571aca70f6b9e301d31.png)
Oprócz wymienionych typów logo istnieją formy logo dynamiczne - kiedy logo na każdym nośniku wygląda inaczej. Takie logo nie ma podstawowej oraz alternatywnej wersji.
Dobrym przykładem jest logo Instytutu Fińskiego w Petersburgu, które zostało opracowane przez studio Shishki. Logo zakrzywia się w naturalnych falach, dostosowując się do każdego nośnika: wizytówki, koperty itp.
![text](/uploads/xdc178ca677c24554b8c4ba51fa57d023.png.pagespeed.ic.SPir0zU7ZN.jpg)
Podsumowanie:
Wersje alternatywne logo to są wszystkie dopuszczone do użycia formy logo: logo z hasłem firmowym, wersje monochromatyczne, wersje achromatyczne, wersje skrócone logo (sam sygnet - element graficzny lub abrewiatura - cześć typograficzna). Powstają one, ponieważ w różnych sytuacjach znak firmowy może być prezentowany inaczej. Dlatego właśnie tworzy się go w różnych wersjach, aby zachować czytelność oraz spójność w całej identyfikacji wizualnej. Wszystkie te wersje powinny znaleźć się w Księdze Znaku, aby osoby korzystające z niej mogły bez problemu obrandować każdy element budujący wizerunek marki, bez względu na jego wielkość czy obszar roboczy.
![text](/uploads/e6a38583cf8545239576dda5c75d570f.png)
Czy potrzebujesz dodatkowe formy logo oprócz podstawowej?
Nie możemy podać checklisty z zestawem niezbędnych wersji logo, które musisz zamówić. Aby znaleźć odpowiedź musisz odpowiedzieć sobie na dwa pytania:
- Jak wygląda podstawowa wersja logo.
- Jaki jest najważniejszy nośnik, na którym logo będzie prezentowane?
Księga znaku - dlaczego warto?
Zamawiając standardową księgę znaku nie musisz martwić się o alternatywnych wersjach logo, te i wiele innych potrzebnych informacji o tym jak korzystać z logo już będą zawarte w tym dokumencie.
W tym artykule wyjaśnimy dlaczego nie warto korzystać tylko z jednej wersji logo na wszystkich nośnikach, oraz jakie odmiany logo będą Ci potrzebne. Zazwyczaj informacje o wersjach alternatywnych logo są zamieszczone w księdze znaku. W zależności od projektu ten dział może być bardziej lub mniej rozbudowany.
Czym są alternatywne wersje logo ?
Wesje alternatywne logo to są wersje, które są dopuszczone do użytku. Powstają one, ponieważ w różnych sytuacjach znak firmowy może być prezentowany inaczej np. logo do mediów społecznościowych może być wykonane jako skrót lub abrewiatura.
Na nośnikach identyfikacji wizualnej - miejscach, gdzie jest prezentowane logo - czasami umieszczenie podstawowej wersji logo nie jest możliwe. Jest kilka przyczyn dlaczego:
- Za mała powierzchnia - logo nie będzie widoczne w całości.
- Forma nośnika - umieszczenie logo w wersji poziomej na pionowej płaszczyźnie będzie nieczytelne.
- Brak możliwości wykorzystania wielu kolorów - ciemne logo na ciemnym tle lub na odwrót - brak kontrastu.
- Wykonanie tłoczenia na papierze lub innym tworzywie - niezbędna uproszczona wersja logo, bez drobnych detali.
Na przykład logo Instagrama składa się ze znaku graficznego oraz części tekstowej, które razem prawie nie są prezentowane: sygnet jest wykorzystany osobno jako ikona aplikacji, część tekstowa - w miejscach, gdzie trzeba pokazać pełną nazwę sieci społecznościowej. Obydwie formy logo są rozpoznawalne oraz kojarzą się wyłącznie z Instagramem.
Alternatywne wersje logo można podzielić na trzy typy:
- Układ logo
- Wersja skrócona
- Wersje kolorystyczne
1.Układ logo
Aby wkomponować logo w konkretny nośnik, projektanci często zmieniają jego układ, przesuwają części logo lub zamieniają części logo miejscami. Są dwie wersje układu logo pozioma oraz pionowa.
![text](/uploads/37da0212e5da4ae7a1e556e6c1e947f7.png)
2.Uproszczona (skrócona) wersja logo.
Istnieje znacznie więcej uproszczonych odmian logo niż wersji układu. De facto, liczba prostych wersji zależy od tego, jak wygląda podstawowy znak firmowy: na przykład trudniej wykonać skróconą wersję logotypu (samego tekstu), ale logo z kilkoma komponentami może mieć 4-5 skróconych form.
- Wersje kolorystyczne
Każda logo ma określoną kolorystykę. Dokumenty są często drukowane na czarno-białych drukarkach, a jeśli projektant nie spojrzał na logo w wersji dwukolorowej, wynik na papierze może być dosyć zaskakujący - np. rozmyta szara plama.
Kolory dla wersji kolorystycznych logo nie są wymyślane na nowo: kolory są pobierane z listy kolorów marki. Dzięki temu firma może sprawić, że logo będzie wspólne, czytelne na dowolnym nośniku.
![text](/uploads/6fe7f6cefc8a4571aca70f6b9e301d31.png)
Oprócz wymienionych typów logo istnieją formy logo dynamiczne - kiedy logo na każdym nośniku wygląda inaczej. Takie logo nie ma podstawowej oraz alternatywnej wersji.
Dobrym przykładem jest logo Instytutu Fińskiego w Petersburgu, które zostało opracowane przez studio Shishki. Logo zakrzywia się w naturalnych falach, dostosowując się do każdego nośnika: wizytówki, koperty itp.
![text](/uploads/xdc178ca677c24554b8c4ba51fa57d023.png.pagespeed.ic.SPir0zU7ZN.jpg)
Podsumowanie:
Wersje alternatywne logo to są wszystkie dopuszczone do użycia formy logo: logo z hasłem firmowym, wersje monochromatyczne, wersje achromatyczne, wersje skrócone logo (sam sygnet - element graficzny lub abrewiatura - cześć typograficzna). Powstają one, ponieważ w różnych sytuacjach znak firmowy może być prezentowany inaczej. Dlatego właśnie tworzy się go w różnych wersjach, aby zachować czytelność oraz spójność w całej identyfikacji wizualnej. Wszystkie te wersje powinny znaleźć się w Księdze Znaku, aby osoby korzystające z niej mogły bez problemu obrandować każdy element budujący wizerunek marki, bez względu na jego wielkość czy obszar roboczy.
![text](/uploads/e6a38583cf8545239576dda5c75d570f.png)
Czy potrzebujesz dodatkowe formy logo oprócz podstawowej?
Nie możemy podać checklisty z zestawem niezbędnych wersji logo, które musisz zamówić. Aby znaleźć odpowiedź musisz odpowiedzieć sobie na dwa pytania:
- Jak wygląda podstawowa wersja logo.
- Jaki jest najważniejszy nośnik, na którym logo będzie prezentowane?
Księga znaku - dlaczego warto?
Zamawiając standardową księgę znaku nie musisz martwić się o alternatywnych wersjach logo, te i wiele innych potrzebnych informacji o tym jak korzystać z logo już będą zawarte w tym dokumencie.