Lato - krój, który podbił świat
W 2010 polski projektant krojów pisma, Łukasz Dziedzic, stworzył rodzinę znaków, która w krótkim czasie zawładnęła światem reklamy. Jak i dlaczego krój, który nie został przyjęty dla klienta zyskał taki rozgłos?
Polski krój pisma, który podbił świat
Font "Lato" powstał na zlecenie pewnego banku. Jednak gdy projektant przedstawił gotowy projekt klient wycofał się z zamówienia, tłumacząc swoją decyzję zbyt wysokimi kosztami. Ponieważ Dziedzic włożył dużo pracy w ten projekt, nie chciał, by poszedł on w zapomnienie. Dlatego postanowił udostępnić font nieodpłatnie, nie spodziewając się zupełnie, jak popularny wkrótce się on stanie.
W niedługim czasie po publikacji rodziny znaków można było je zauważyć na ulicach polskich miast - na bilbordach kampanii wyborczej znanego polityka, na ulotkach reklamujących nowy salon fryzjerski, czy wlepkach młodych artystów. Nie minęło zbyt wiele czasu, kiedy "latomania" przekroczyła polskie granice.
Dlaczego font "Lato" zyskał popularność?
Obecnie krój Lato można spotkać wszędzie, zarówno w sieci jak i w druku. Dlaczego zyskał taką popularność i pozostaje nadal jednym z najczęściej używanych krojów?
Powodów jest wiele. Zdecydowanie atutem "Lato" jest jego prostota. Brak szeryfów i czytelność na pewno są jego dużymi zaletami. Jednak delikatne niuanse, jak subtelne krzywizny w małej literze "t", czy wyważone grubości linii tworzących "g" przykuwają wzrok i sprawiają wrażenie "przyjaznych". Z pewnością jest to krój, który jest ciekawą alternatywą dla krojów typu Arial czy Helvetica, które wciąż eksploatowane nie intrygują odbiorców tak jak kiedyś.
Lato jest fontem, który wygląda ciekawie zarówno sam jak i w towarzystwie. Zestawiony z innymi krojami może stanowić zarówno ciekawy nagłówek jak i treść zasadniczą. Dobrze komponuje się zarówno z krojami szeryfowymi, jak i tymi, które szeryfów nie posiadają, z literami klasycznymi, nowoczesnymi czy ozdobnymi.
Obecnie Lato możemy znaleźć zarówno w projektach reklamowych dużych firm jak i projektach studenckich. Stworzona przez Dziedzica rodzina liter nieprzerwanie zachwyca i inspiruje kolejnych projektantów i nieprofesjonalistów, ukazując się w coraz to nowym świetle, tworząc projekty o najróżniejszej tematyce i charakterze.
Lato - krój, który podbił świat
Lato - krój, który podbił świat
W 2010 polski projektant krojów pisma, Łukasz Dziedzic, stworzył rodzinę znaków, która w krótkim czasie zawładnęła światem reklamy. Jak i dlaczego krój, który nie został przyjęty dla klienta zyskał taki rozgłos?
Polski krój pisma, który podbił świat
Font "Lato" powstał na zlecenie pewnego banku. Jednak gdy projektant przedstawił gotowy projekt klient wycofał się z zamówienia, tłumacząc swoją decyzję zbyt wysokimi kosztami. Ponieważ Dziedzic włożył dużo pracy w ten projekt, nie chciał, by poszedł on w zapomnienie. Dlatego postanowił udostępnić font nieodpłatnie, nie spodziewając się zupełnie, jak popularny wkrótce się on stanie.
W niedługim czasie po publikacji rodziny znaków można było je zauważyć na ulicach polskich miast - na bilbordach kampanii wyborczej znanego polityka, na ulotkach reklamujących nowy salon fryzjerski, czy wlepkach młodych artystów. Nie minęło zbyt wiele czasu, kiedy "latomania" przekroczyła polskie granice.
Dlaczego font "Lato" zyskał popularność?
Obecnie krój Lato można spotkać wszędzie, zarówno w sieci jak i w druku. Dlaczego zyskał taką popularność i pozostaje nadal jednym z najczęściej używanych krojów?
Powodów jest wiele. Zdecydowanie atutem "Lato" jest jego prostota. Brak szeryfów i czytelność na pewno są jego dużymi zaletami. Jednak delikatne niuanse, jak subtelne krzywizny w małej literze "t", czy wyważone grubości linii tworzących "g" przykuwają wzrok i sprawiają wrażenie "przyjaznych". Z pewnością jest to krój, który jest ciekawą alternatywą dla krojów typu Arial czy Helvetica, które wciąż eksploatowane nie intrygują odbiorców tak jak kiedyś.
Lato jest fontem, który wygląda ciekawie zarówno sam jak i w towarzystwie. Zestawiony z innymi krojami może stanowić zarówno ciekawy nagłówek jak i treść zasadniczą. Dobrze komponuje się zarówno z krojami szeryfowymi, jak i tymi, które szeryfów nie posiadają, z literami klasycznymi, nowoczesnymi czy ozdobnymi.
Obecnie Lato możemy znaleźć zarówno w projektach reklamowych dużych firm jak i projektach studenckich. Stworzona przez Dziedzica rodzina liter nieprzerwanie zachwyca i inspiruje kolejnych projektantów i nieprofesjonalistów, ukazując się w coraz to nowym świetle, tworząc projekty o najróżniejszej tematyce i charakterze.
pl-PL
1
Home
Zamów logo online. Najtańsze logotypy w Polsce. Profesjonalna obsługa, poprawki projektu gratis. Logo dla firm, logo dla startupów, logo dla biznesu, logo dla profesjonalistów.
2
Home
W 2010 polski projektant krojów pisma, Łukasz Dziedzic, stworzył rodzinę znaków, która w krótkim czasie zawładnęła światem reklamy. Jak i dlaczego krój, który nie został przyjęty dla klienta zyskał taki rozgłos?
Polski krój pisma, który podbił świat
Font "Lato" powstał na zlecenie pewnego banku. Jednak gdy projektant przedstawił gotowy projekt klient wycofał się z zamówienia, tłumacząc swoją decyzję zbyt wysokimi kosztami. Ponieważ Dziedzic włożył dużo pracy w ten projekt, nie chciał, by poszedł on w zapomnienie. Dlatego postanowił udostępnić font nieodpłatnie, nie spodziewając się zupełnie, jak popularny wkrótce się on stanie.
W niedługim czasie po publikacji rodziny znaków można było je zauważyć na ulicach polskich miast - na bilbordach kampanii wyborczej znanego polityka, na ulotkach reklamujących nowy salon fryzjerski, czy wlepkach młodych artystów. Nie minęło zbyt wiele czasu, kiedy "latomania" przekroczyła polskie granice.
Dlaczego font "Lato" zyskał popularność?
Obecnie krój Lato można spotkać wszędzie, zarówno w sieci jak i w druku. Dlaczego zyskał taką popularność i pozostaje nadal jednym z najczęściej używanych krojów?
Powodów jest wiele. Zdecydowanie atutem "Lato" jest jego prostota. Brak szeryfów i czytelność na pewno są jego dużymi zaletami. Jednak delikatne niuanse, jak subtelne krzywizny w małej literze "t", czy wyważone grubości linii tworzących "g" przykuwają wzrok i sprawiają wrażenie "przyjaznych". Z pewnością jest to krój, który jest ciekawą alternatywą dla krojów typu Arial czy Helvetica, które wciąż eksploatowane nie intrygują odbiorców tak jak kiedyś.
Lato jest fontem, który wygląda ciekawie zarówno sam jak i w towarzystwie. Zestawiony z innymi krojami może stanowić zarówno ciekawy nagłówek jak i treść zasadniczą. Dobrze komponuje się zarówno z krojami szeryfowymi, jak i tymi, które szeryfów nie posiadają, z literami klasycznymi, nowoczesnymi czy ozdobnymi.
Obecnie Lato możemy znaleźć zarówno w projektach reklamowych dużych firm jak i projektach studenckich. Stworzona przez Dziedzica rodzina liter nieprzerwanie zachwyca i inspiruje kolejnych projektantów i nieprofesjonalistów, ukazując się w coraz to nowym świetle, tworząc projekty o najróżniejszej tematyce i charakterze.
W 2010 polski projektant krojów pisma, Łukasz Dziedzic, stworzył rodzinę znaków, która w krótkim czasie zawładnęła światem reklamy. Jak i dlaczego krój, który nie został przyjęty dla klienta zyskał taki rozgłos?
Polski krój pisma, który podbił świat
Font "Lato" powstał na zlecenie pewnego banku. Jednak gdy projektant przedstawił gotowy projekt klient wycofał się z zamówienia, tłumacząc swoją decyzję zbyt wysokimi kosztami. Ponieważ Dziedzic włożył dużo pracy w ten projekt, nie chciał, by poszedł on w zapomnienie. Dlatego postanowił udostępnić font nieodpłatnie, nie spodziewając się zupełnie, jak popularny wkrótce się on stanie.
W niedługim czasie po publikacji rodziny znaków można było je zauważyć na ulicach polskich miast - na bilbordach kampanii wyborczej znanego polityka, na ulotkach reklamujących nowy salon fryzjerski, czy wlepkach młodych artystów. Nie minęło zbyt wiele czasu, kiedy "latomania" przekroczyła polskie granice.
Dlaczego font "Lato" zyskał popularność?
Obecnie krój Lato można spotkać wszędzie, zarówno w sieci jak i w druku. Dlaczego zyskał taką popularność i pozostaje nadal jednym z najczęściej używanych krojów?
Powodów jest wiele. Zdecydowanie atutem "Lato" jest jego prostota. Brak szeryfów i czytelność na pewno są jego dużymi zaletami. Jednak delikatne niuanse, jak subtelne krzywizny w małej literze "t", czy wyważone grubości linii tworzących "g" przykuwają wzrok i sprawiają wrażenie "przyjaznych". Z pewnością jest to krój, który jest ciekawą alternatywą dla krojów typu Arial czy Helvetica, które wciąż eksploatowane nie intrygują odbiorców tak jak kiedyś.
Lato jest fontem, który wygląda ciekawie zarówno sam jak i w towarzystwie. Zestawiony z innymi krojami może stanowić zarówno ciekawy nagłówek jak i treść zasadniczą. Dobrze komponuje się zarówno z krojami szeryfowymi, jak i tymi, które szeryfów nie posiadają, z literami klasycznymi, nowoczesnymi czy ozdobnymi.
Obecnie Lato możemy znaleźć zarówno w projektach reklamowych dużych firm jak i projektach studenckich. Stworzona przez Dziedzica rodzina liter nieprzerwanie zachwyca i inspiruje kolejnych projektantów i nieprofesjonalistów, ukazując się w coraz to nowym świetle, tworząc projekty o najróżniejszej tematyce i charakterze.