Zlecając wykonanie logo, chcielibyśmy otrzymać jak najwięcej propozycji. Najlepiej, gdyby każda diametralnie różniła się od poprzedniej, aby wybór był jak największy. Jednak pamiętajmy, że wraz z ilością propozycji rosną koszty, a także wybór tego jednego, idealnego projektu staje się bardziej kłopotliwy. Wbrew pozorom duża ilość różnorodnych propozycji może nastręczać trudności, dlatego warto przed przystąpieniem do pracy nad logo dokładnie przeanalizować charakter naszej firmy, to, co ją wyróżnia na rynku. Przecież nikt nie zna naszej działalności niż my sami.

Ile propozycji logo najlepiej otrzymać?

Optymalną ilością propozycji logo wydaje się od dwóch do czterech. Zawężając w ten sposób wybór, możemy spodziewać się przedstawienia propozycji w nieco różnej stylistyce, jednak nadal oddających charakter firmy. Jeśli wystarczająco precyzyjnie opiszemy nasze założenia, profesjonalny grafik z pewnością przedstawi satysfakcjonujący dla nas projekt. Jeśli nie jesteśmy pewni co do naszych pomysłów, warto skonsultować je z projektantem, który na podstawie doświadczenia potrafił będzie nam doradzić.

text

Masz pomysł na swoje logo?

Jeśli jednak masz pomysł, który dokładnie spełnia Twoje oczekiwania, przedstaw go grafikowi jak najkonkretniej. Bardzo przydatne w tej sytuacji są odręczne szkice, które pomogą grafikowi wyobrazić sobie, co masz na myśli. Nie przejmuj się, jeśli nie potrafisz rysować- najważniejsze jest przekazanie pomysłu, stroną wizualną zajmie się projektant.

text

Inspiruj się, ale nie kopiuj

Jeśli jesteś zachwycony projektem, który już istnieje w przestrzeni rynkowej, pamiętaj, że projektant nie może wykonać projektu identycznego z tym, którym reklamuje się ktoś inny. O ile nie posiadasz praw autorskich do takiego projektu, jego skopiowanie będzie plagiatem. Plagiat to poważne przestępstwo, które skutkować może grzywną, a nawet pozbawieniem wolności. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, abyś przedstawił taki projekt grafikowi, aby stanowił on inspirację dla logo Twojej firmy.

text

Warto także zaufać grafikowi, którego prace nam się podobają. Jego doświadczenie i umiejętności pozwolą na doszlifowanie Twojego projektu, tak, aby należycie reprezentował naszą firmę.