Projektowanie logo kieruje się kilkoma ponadczasowymi zasadami, których należy przestrzegać, by stworzyć efektywny koncept. Często można spotkać projekty, które są zbyt skomplikowane, niedopracowane, niepasujące do profilu marki lub zwyczajnie nieestetyczne. Warto więc zapoznać się z paroma zasadami, które ułatwią proces projektowania i pozwolą na stworzenie projektu, który w przyszłości będzie odpowiednio reprezentował naszą firmę.

Oczywiście każda firma i każdy projekt zależy od indywidualnych preferencji właściciela danej marki i jej ukierunkowania, jednak znajomość kilku podstawowych wartości projektowania logo pomoże nam łatwiej przekazać nasze intencje projektantowi i zrozumieć jego propozycje. Do najważniejszych zasad projektowania logo należą:

  1. Prostota. Tworząc symbol marki należy pamiętać o jego przeznaczeniu. Skomplikowane kształty, zbyt duża ilość kolorów i elementów utrudniają zapamiętywanie. A przecież zapamiętywano logo jest jego nadrzędną wartością.
  2. Uniwersalność. Trzeba pamiętać o wszechstronnym zastosowaniu projektu. Te, które będą świetnie wyglądać na ekranie komputera nie zawsze sprawdzą się na materiałach drukowanych czy haftowanych. Warto również pomyśleć o tym, aby projekt był czytelny zarówno w małym jak i wielkim formacie- to, co wydaje się przejrzyste np. na rollupie może okazać się nieoczywiste z większej odległości, czy jako mały nadruk, np. na długopisie.
  3. Zgodność z profilem marki. Warto zastanowić się, kto jest grupą docelową i co chcemy przekazać klientowi. Kolorystyka, kształt, a nawet to, czy logo składa się wyłącznie z typografii, czy typografii i sygnetu wpływa na jego odbiór.
  4. Ponadczasowość. Projekt logo powinien łatwo zapadać w pamięć. Rzetelnie przygotowany nie będzie musiał zmieniać się pod wpływem mody i trendów, będzie nieodłącznym elementem wizerunku naszej firmy i pozwoli zaoszczędzić czas i kolejne koszty w przyszłości.
  5. Oryginalność. Pamiętajmy, że nieszablonowy projekt będzie działał na naszą korzyść. Łatwiej zapadnie w pamięć klienta i wyróżni naszą firmę spośród konkurencji.

Zaprojektowanie logo, które będzie spełniało wszystkie z powyższych kryteriów nie jest łatwe, dlatego warto powierzyć to zadanie profesjonalistom. Przekazując projektantowi wskazówki dotyczące tego, czego od niego oczekujemy, a nawet przedstawienie projektów, które nam się podobają ułatwią mu pracę i sprawi, że finalnie otrzymamy projekt spełniający wszystkie nasze oczekiwania.