Czytelność to podstawa

Rollup z założenia powinien być widoczny z odległości, dlatego przede wszystkim projekt musi być czytelny. Tekst powinien mieć odpowiednią wielkość - za małe napisy mogą zostać niezauważone lub odebrane jako mało istotne. Po drugie, użyty font nie powinien być zbyt udziwniony, najlepiej trzymać się tradycyjnych, łatwych do rozczytania fontów. Należy też ograniczyć się co do ilości użytych fontów - trzy to maksimum, aby zachować spójność projektu.

Postaw na zwięzłość

Na rollupie nie warto się rozpisywać. Zbyt duża ilość tekstu sprawi, że najważniejsze informacje zgubią się w stylistycznym chaosie. Ogranicz tekst do najważniejszych informacji, a każdą z nich przedstaw w atrakcyjny, uporządkowany sposób. Pamiętaj, że odbiorcy reklam nie mają czasu na długą lekturę.

Dodaj slogan

Warto zastanowić się nad chwytliwym sloganem, który będzie łatwo kojarzył się z reklamowaną usługą lub produktem. Powinien być prosty i oryginalny. Dobry slogan będzie zachęcał odbiorców do zapoznania się z resztą oferty.

Hierarchia informacji

Treść na rollupie powinna być rozmieszczona według jej znaczenia. Logo najlepiej jest umieścić na górze projektu, a najważniejsze informacje o firmie, produkcie lub usłudze na wysokości oczu. Dane kontaktowe, chociaż ważne, wystarczy ulokować w dolnej części stojącej reklamy. Na pewno znajdą je osoby, które zainteresowały się resztą reklamy.

Jakość zawsze w cenie

Ze względu na spore wymiary wydruku, grafiki umieszczane na projekcie rollupu powinny mieć odpowiednio duże wymiary oraz rozdzielczość 300dpi. Jeśli nie posiadasz zdjęcia o wystarczającej jakości, zawsze możesz sięgnąć do wirtualnej bazy fotografii i grafik - użycie profesjonalnego zdjęcia ze stocka to o wiele lepszy pomysł niż wkomponowanie w projekt własnego zdjęcie kiepskiej jakości.

text