Jeśli planujesz stworzyć projekt logo dla Twojej firmy warto rozeznać się w projektach konkurencji. Niezwykle często zdarza się, że spotykamy się z jednym, często powtarzanym schematem w logo różnych firm. Oczywiście wynika to z chęci nadawania prostego komunikatu, czym zajmuje się firma. Wydaje się, że zastosowanie elementu graficznego, którym posługuje się spora część branży jest złym pomysłem. Czy zawsze tak jest i co zrobić, aby nasz projekt wyróżniał się na tle konkurencji?

Czy schematyczne motywy zawsze szkodzą?

Warto zastanowić się, dlaczego dany motyw jest tak popularny wśród naszej konkurencji. Branża motoryzacyjna często stawia na wizerunek auta, agencje nieruchomości kojarzą się ze schematem domu, a turystyka - z zarysem globu. Chcąc wyróżnić się na tle pozostałych firm często pragniemy uniknąć wykorzystywania tego typu klisz w naszym logo. Pamiętajmy jednak, że nie są one niczym złym - często wręcz pomagają w dotarciu do klienta. Wyobraźmy sobie sytuację, w której klient ma problem z samochodem. Wpisując odpowiednie hasło do wyszukiwarki na ekranie wyświetla się oprócz tekstu kilka logo firm zajmujących się naprawą pojazdów. Naturalnym jest, że koncentrując się na naprawie samochodu, klient skieruje swoją uwagę na wizerunek auta, a nie np. maskotki zakładu.

Wyróżnij swoje logo na tle konkurencji

Warto zastanowić się, co możemy zrobić, by klienci wybierali jednak naszą firmę. Oryginalna czcionka, kolorystyka, czy wykorzystanie przestrzeni negatywnej pomoże sprawić, by nasze logo wyróżniało się w gąszczu konkurencji. Wróćmy do wyżej przytoczonego przykładu auta, które można przecież przedstawić na niezliczoną ilość sposobów. Elegancka linia przywodząca na myśl nadwozia samochodu osobowego, czy wesoły rysunek uśmiechniętego samochodu świadczy o charakterze firmy. Wykorzystanie modnego kroju pisma, czy mocnego akcentu kolorystycznego - przeglądając projekty konkurencji zwróć uwagę, na ich elementy wspólne i zastanów się, czym Twój projekt może się wyróżniać, jednocześnie eksponując branżę i charakter firmy.

Zawrzyj oryginalność w popularnym rozwiązaniu

Tworząc projekt logo dla Twojej firmy, pamiętaj, żeby poszukując elementu, który będzie ją odróżniał na tle konkurencji był spójny z całością i nie staraj się być oryginalnym za wszelką cenę. Niektóre rozwiązania są popularne, ponieważ są skuteczne. Warto więc czasem czerpać z powszechnie znanych rozwiązań, dodając indywidualny element, który będzie charakterystyczny tylko dla naszej firmy.

text