Jeśli nie potrafisz stworzyć logo dla swojej firmy we własnym zakresie, możesz zwrócić się o pomoc do profesjonalnego grafika. Ten może oprócz stworzenia odpowiedniej grafiki pomóc Ci obrać kierunek, w którym projekt powinien zmierzać, jednak pamiętaj, że nikt tak jak Ty nie zna Twojej firmy. Dlatego spróbuj zaangażować się w proces powstawania logo, a końcowy efekt będzie dla Ciebie satysfakcjonujący i zwróci uwagę odpowiedniej grupy docelowej. Jak przygotować się do tworzenia logo i na zwrócić uwagę- tego dowiesz się z dzisiejszego artykułu.

Obserwuj

Projekty logo towarzyszą nam wszędzie. Rozejrzyj się dookoła- ekran monitora, butelka napoju, mijane auto czy buty, które akurat masz na sobie- każde z nich oznaczone jest znakiem producenta. Przyjrzyj się temu, które Ci się podoba i zastanów się, dlaczego przyciąga Twój wzrok. To nic, jeśli jesteś akurat właścicielem warsztatu samochodowego, a ciekawym wydaje Ci się logo marki odzieżowej. Może to kształt liter, a może kolorystyka wydają Ci się interesujące? Tego typu detale tworzą charakter projektu, oddając tym samym wartości, którymi kieruje się firma.

text

Konkurencja na celowniku

Dobrze jest wiedzieć, jak reklamuje się konkurencja. Znając logo konkurencji unikniesz powielania schematu, lub wręcz przeciwnie- będziesz mógł wykorzystać go na swoją korzyść, odpowiednio modyfikując. Pamiętaj, że wykorzystywanie popularnych motywów w logo niekoniecznie sprawi, że nie będziesz się wyróżniać. Wykorzystanie mocnego koloru, czy „ubranie” grafiki w niekonwencjonalny styl sprawi, że Twój projekt będzie ciekawy i wzbudzi zainteresowanie.

text

Wykorzystaj swój mocny punkt

Zastanów się, co jest charakterystycznego dla Twojej firmy. Może historia jej powstania będzie stanowiła filar Twojego projektu? A może grafika powinna korespondować z niespotykaną nazwą? Wszystko, co stanowi o wyjątkowości Twojej firmy to jej atut i może być świetnym punktem wyjścia przy projektowaniu logo.

text

Badanie rynku

Sprawdź, kim są Twoi klienci. Jeśli większość z nich to ludzie młodzi, ich uwagę zwróci nowoczesny projekt. Jeśli głównym odbiorcą są kobiety, wykorzystaj tę wiedzę. Projekt ukierunkowany na konkretną grupę odbiorców pozwoli Ci szybciej do nich dotrzeć i wzbudzi zaufanie. Zrozumienie potrzeb klienta jest kluczowe przy określeniu jego profilu.

text

Kto pyta nie błądzi

Jeśli nie jesteś pewien, czy Twój pomysł jest dobry, skonsultuj go z grafikiem. Jego wiedza i doświadczenie pomogą w krystalizacji Twojego pomysłu. O radę warto także poprosić współpracowników, czy osoby, których zdanie jest dla Ciebie ważne. Każda opinia pozwoli Ci spojrzeć na Twoją ideę z innej perspektywy, odnajdując jej kolejne zalety lub wady.

text