1. Zanim grafik zabierze się za pierwsze szkice, musi poznać temat - wiedzieć czym zajmuje się firma, jak ma być postrzegana, czym się charakteryzuje. Pod uwagę powinien wziąć grupę docelową marki, aby wiedział co logo ma przekazać klientowi. Na odbiór logo składają się m.in. takie elementy jak jego kształt, kolorystyka, użyty font. W skrócie logo musi być zgodne z profilem marki.

  2. Kolejną cechą dobrego logo jest prostota. Projekt składający się z dużej ilości elementów jest trudny do zapamiętania i szybkiego skojarzenia. Zbyt wiele elementów, kolorów i kształtów dezorientuje odbiorcę i nie wywiera pozytywnego wrażenia.

  3. Dobry grafik powinien wiedzieć jak zrobić projekt logo, który będzie wyróżniał się na tle nawet bardzo dużej konkurencji. Z pozoru wyglądające na proste, lecz nietypowe rozwiązania to klucz do sukcesu. Oryginalność w marketingu może przynieść niespodziewane zyski.

  4. Oryginalny projekt powinien być także ponadczasowy. Logo firmy musi być zawsze aktualne pomimo zmieniających się trendów. Jeden dobry projekt zaoszczędzi przyszłych kłopotów i kosztów, które mogą wyniknąć z konieczności zmiany wizerunku firmy.

  5. Pamiętajmy także o uniwersalności projektu. Logo powinno być projektowane z myślą o jego wszechstronnym zastosowaniu. Projekt powinien być czytelny niezależnie od jego formatu - np. jako mała ikonka na ekranie telefonu czy też jako wielkoformatowy baner. Dodatkowo trzeba wziąć pod uwagę kolorystykę. Nie wszystkie kolory, które wyglądają dobrze na ekranie komputera będą wyglądały tak samo atrakcyjnie na wydruku.

Powyższe zasady to tylko kilka głównych wskazówek, o których należy pamiętać podczas projektowania, dlatego warto zlecić wykonanie grafiki profesjonaliście. Przedstawienie grafikowi dokładnych wskazówek odnośnie założeń firmy oraz projektu pozwoli na otrzymanie logo, które będzie właściwie reprezentowało firmę przez długi czas.

Jeśli zależy Ci na czasie, może zastanawiasz się jak zrobić logo online? Nic prostszego.

text