Zacząłeś pracować nad marką i zastanawiasz się czy logo rozwiąże większość wątpliwości konsumentów na temat Twojej firmy? Czy będzie świadczyło o poziomie Twojego profesjonalnego podejścia? Czy będzie jasno komunikować co oferuje Twoja firma?

CZYM JEST LOGO?

Logo to element graficznej reprezentacji firmy. Może występować pod postacią indywidualnego logotypu (tekstu), oddzielnego sygnetu (znak graficznego) lub być kombinacją tych dwóch. Jest ważną częścią osobowości marki, jej wyróżnikiem wśród konkurencji i pierwszym znakiem rozpoznawczym. Nie wyrazi jednak wszystkiego co kryje się za Twoją firmą.

text

CZYM JEST MARKA?

Marka to o wiele więcej niż logo. Na markę składa się cały szereg współgrających ze sobą elementów - wizualne, komunikacyjne i behawioralne. Behawioralne to m.in. postawa firmy wobec konsumentów, jakość obsługa klienta czy zachowanie pracowników. Do komunikacyjnych należą wszystkie treści podawane przez firmę, np. hasło reklamowe, treść ulotki, tekst na stronie internetowej. Logo zalicza się do elementów wizualnych, czyli jest tylko częścią identyfikacji wizualnej firmy. Logo nie zaprezentuje całej marki.

text

CO JEST WAŻNIEJSZE?

Pomyśl o firmie, której logo Ci się podoba, ale masz z nią złe skojarzenia np. przez to jak traktuje swoich pracowników, albo jak potraktowała Ciebie jako konsumenta. Dla odmiany na pewno istnieje firma, której logo nie przykuło Twojej uwagi, ale chętnie do niej wracasz z uwagi na obsługę klienta lub jakość usług.

Dobre logo jest tylko wisienką na torcie Twojej marki. Przekonujące logo jest ważne, ale posiadanie silnej marki jest o wiele ważniejsze w pozycjonowaniu firmy na rynku - działaniach marketingowych związanych z kreowaniem wyróżniającego się na tle konkurencji obrazu firmy. To właśnie to, co ludzie sądzą o Twojej firmie ma rzeczywisty wpływ na powodzenie i sukces biznesu. Logo powinno tylko dopełniać wizerunek firmy, który chcesz kreować.