Wizytówki dawniej służyły raczej celom towarzyskim niż biznesowym - stanowiły atrybut arystokracji, a jej wygląd świadczył o charakterze właściciela i wykonywanej profesji. Obecnie są formą reklamy i prezentacji w kontaktach biznesowych.

Warto zainwestować w tę formę reklamy nie tylko ze względu na jej poręczność - mały kartonik z łatwością mieści się w kieszeni czy portfelu, ale także daje większe pole kreatywności niż ulotka. Ciekawy projekt przyciąga uwagę, a subtelna faktura czy eleganckie uszlachetnienia druku dodają prestiżu. Oczywiście każdy dodatkowy efekt wiąże się z dodatkowymi kosztami, jednak nie jest on niezbędny do stworzenia przyciągającego wzrok projektu.

Wizytówka jest częścią całej identyfikacji wizualnej firmy, jednak niejednokrotnie jest ona pierwszym elementem promocyjnym z którym spotyka się klient. Warto więc położyć nacisk na logo, będące znakiem rozpoznawczym firmy. Nie powinna jednak zawierać zbyt wielu informacji - nadmierna ilość tekstu rozprasza, a i format wizytówki na to nie pozwala, jeśli chcemy zachować czytelność tekstu. Imię, nazwisko, dane kontaktowe, strona internetowa i ewentualnie stanowisko zajmowane w firmie - tyle w zupełności wystarczy by nawiązać kontakt, jednocześnie pozwalając na dalsze zapoznanie się z ofertą.

Często w projektach nawiązuje się do poczucia humoru, gdyż zabawne wizytówki polepszają samopoczucie, a tym samym łatwiej zapadają w pamięć. Zdarza się również wręcz rezygnacja z typowego formatu na rzecz reklamowego gadżetu. Warto jednak nie zapominać o sile przyzwyczajenia - standardowy format kartonika podświadomie kojarzy się z jego przeznaczeniem.

Poniżej przedstawiamy bardziej kreatywne rozwiązania, nawiązujące do prezentowanej branży.

text

Wizytówka w formie maty do jogi

text

Wizytówka - grzebień, na którym można również zagrać

text

Klocki w charakterze wizytówek nawiązują do oferty biura architektonicznego

text

Nadruk na chusteczce higienicznej - wizytówka makijażystki

text

Graficzne przedstawienie rytmu na wizytówce terapeutki dźwiękiem.