W zależności od konkretnej branży istnieją sprawdzone metody projektowania logo, które sprawiają, że projekt z pierwszego spojrzenia przemawia do Twojej grupy docelowej. Jak zaprojektować logo dla branży budowlanej, które będzie wzmacniać więź z jej klientami? O czym należy pamiętać przy projektowaniu logo dla branży budowlanej? Na te pytania odpowiadamy w tym artykule!

Bez względu na to, jakie Twoje cele biznesowe, ta branża wymaga wyraźnego, czytelnego logo, które będzie podstawą Twojej marki. Logo firmy budowlanej musi komunikować, że jest odpowiednie dla pracy i wzbudzać zaufanie. Przejrzymy się największym graczem branży budowlanej w Polsce.

1. Grupa Budimex

Grupa Budimex to największy holding budowlany w Polsce. Logo firmy składa się wyłącznie z części tekstowej - nowoczesnej miękkiej czcionki z zaokrąglonymi literami. Kolorystyka logotypu to typowy dla branży budowlanej żółty kolor, biel i odcieni szarości. Żółty - kolor ostrożności, troski, od razu przychodzi na myśl żółty kask ochronny, prace budowlane. Projekt wygląda minimalistycznie, przyjemnie, czytelnie

text

2. Strabag

Kolejną firmą jest Strabag, logo której o czerwono-czarnej kolorystyce i bezszeryfowej pełnej siły czcionce wygląda jak sygnał i od razu zwraca na siebie uwagę. Cały efekt wzmacniają dwie grube, poziome linie które przykuwają wzrok do nazwy Strabag. Projekt Strabag to zdecydowany przekaz do odbiorcy o doświadczeniu, autorytecie oraz gotowości do nowych wyzwań w branży budowlanej. text

3. Erbud

Nowoczesny projekt firmy Erbud ma już nie tylko typografię, ale również element graficzny. Ozdobne ostre linie w logo przypominają konstrukcje budowlane, a niebieski sygnet prawdopodobnie symbolizuje dach i służy jako favicon. Logo Erbud ma profesjonalny charakter, wzbudza zaufanie, poczucie bezpieczeństwa i niezawodności. text

Jakie powinno być logo dla firmy budowlanej?

Analizując firmy budowlane w Polsce można wnioskować, że najczęściej to logo typograficzne (logotyp), rzadziej spotykają się projekty z sygnetem. Najważniejsza jest część tekstowa - czytelna, wyraźna czcionka. Linie, kolory, formy oraz elementy logo warto, aby przekazywały cechy odpowiednie dla Twojej firmy budowlanej: doświadczenie, niezawodność, wysoka jakość wykonania, rzetelność itd. Projekt musi być praktyczny, raczej bez ozdobnych elementów, w przypadku sygnetu - lepiej by ten znak ilustrował parę wybranych cech lub motywów, które najczęściej figurują w Twojej firmie. Jeśli nie wiesz od czego zacząć zapraszamy do kontaktu, wykonamy dla Twojej firmy projekt logo, z którego będziesz dumny.