7 największych trendów w projektowaniu logo na rok 2022
Koniec roku wiąże się nie tylko z czasem wszelkich podsumowań, ale również zapowiedzi trendów, które oczekują Nas w nadchodzących 12 miesiącach. W projektowaniu logo trendy są czymś, o czym wszyscy mówią i piszą. Jednak czy kiedykolwiek widziałeś je w praktyce?
W tym artykule, na podstawie głośnych rebrandingów z 2021 roku, sprawdzimy czego prawdopodobnie oczekiwać w przyszłym roku.
1. Powrót do lat 90
2. Unikatowe kroje pisma
3. Proste kształty
4. Nasycone kolory & Gradient
5. Bazgroły i szkice
6. Przestrzeń negatywna
7. 3D i optyczne iluzje
1. Powrót do lat 90
Nostalgia za latami 90 powraca, zapewniając poczucie komfortu i nostalgii: jasne kolory i dynamiczne wzory, klasyczne emotikony, piksele, powrót do grafiki 8-bitowej i 2D (flat design). Te nostalgiczne elementy w projektach są zabawne, proste i wywołują wspomnienia z dzieciństwa, które podświadomie łagodzą ciężar i przytłoczenie ostatniego roku.
2. Unikatowe kroje pisma
Eksperymenty z fontami są w topie, patrząc na 2021 w projektach logotypów można zauważyć połączenie na pierwszy rzut oka nie pasujących do siebie krojów pisma, oszałamiające kształty i amorficzne plamy, różna wysokość liter, ignorowanie kerningu, niezwykłe linie. Warto zauważyć, że niezależnie od rodzaju modyfikacji logotyp pozostaje czytelny.
3. Proste kształty
Zasada “Mniej znaczy więcej” nie jest nowa w projektowaniu graficznym - ten trend zostaje z Nami i w 2022 roku. Coraz więcej dużych firm, takich jak KIA czy Google, odwołują się do coraz prostszych form (trójkąty, koła, kwadraty, kropki i linie) i przeprojektowują swoje loga ku jeszcze większemu uproszczeniu. W ramach rekompensaty projektanci sugerują użycie żywej lub wyrazistej kolorystyki, która czasami kojarzy się z marką nawet lepiej niż samo logo. Czyli trzeci trend to zwięzły wizerunek, który nie przeciąży klienta zbędnymi detalami.
4. Nasycone kolory & Gradient
Jeśli przyjrzymy się dużym markom, będziemy w stanie zdefiniować ogromny trend w żywych, nasyconych kolorach w projektowaniu logo ( AVON, Baskin Robbins ). Jeśli chodzi o gradient - wydawało się, że projektanci nigdy do nich nie wrócą – ale później, w 2020 roku, nastąpiła cała seria rebrandingów skupionych wokół gradientów, od dwukolorowych gradientów Facebook Messenger lub Avon po pełną tęczę gradientową kanału Discovery i głównego - Adobe. Główna zasada gradientów w projekcie to zestawienie kolorów oraz delikatne przejście.
5. Bazgroły i szkice
W 2022 roku powraca trend logo w postaci szkicu - surowego/niedopracowanego wyglądu logo. Kluczem do odrodzenia tego trendu jest wzrost zainteresowania osobistym podejściem projektanta do marki - logo w wyjątkowym stylu.
6. Przestrzeń negatywna
Kreatywne wykorzystanie białej przestrzeni wzmacnia przekaz logo, nie komplikując go. Niejednoznaczność przykuwa uwagę, co oznacza, że pomaga zapamiętać markę. Właściwe wykorzystanie negatywnej przestrzeni sprawia, że logo ma ciekawy efekt wizualny i nie jest tak oczywiste na pierwszy rzut oka, co jest kluczowym w projektowaniu logo w 2022 roku; zobaczymy, jak wiele marek wybierze koncepcję negatywnej przestrzeni do projektowania logo.
7. 3D i optyczne iluzje
Projekty z użyciem grafiki 3D były jednym z obiecujących trendów w projektowaniu graficznym na 2021 rok. Wraz z rozwojem technologii grafika 3D stała się tak rozpowszechniana, że nigdy nie mogliśmy tego przewidzieć. Jednak w projektowaniu logo sytuacja jest dość kontrowersyjna. Projektanci przekształcają płaskie logo w 3D i odwrotnie, starając się, aby projekt logo był bardziej żywy i mniej uciążliwy — to ostatnie było szczególnie typowe dla starszej wersji grafiki 3D i fałszywego 3D. Z tego samego powodu wkładają wiele wysiłków w odkrywanie kierunku podobnego do 3D — sztuki izometrycznej. Grafika izometryczna pozwala uzyskać obszerny obraz za pomocą złudzeń optycznych, żywych kolorów, gradientów, cieni i kształtów. Prawdopodobnie bardziej pasuje do projektowania logo niż 3D — ale czas pokaże, do czego firmy i klienci bardziej się przyzwyczają.
Podsumowanie
Nie ma wyraźnej granicy pomiędzy trendami w 2021 a 2022 roku. Większość trendów, które są u szczytu, towarzyszy nam już od dłuższego czasu, więc nie należy spodziewać się globalnych zmian.
7 trendów w projektowaniu logo, o których tu wspomnieliśmy, wywarło już wpływ w 2021 roku i pozostanie przez cały 2022 rok. Większość z nich jest łatwa do wdrożenia w procesie projektowania graficznego i pomoże firmom przyciągnąć więcej pozytywnej uwagi.
Zapraszamy do obejrzenia naszego zaktualizowanego portfolio:
7 największych trendów w projektowaniu logo na rok 2022
7 największych trendów w projektowaniu logo na rok 2022
Koniec roku wiąże się nie tylko z czasem wszelkich podsumowań, ale również zapowiedzi trendów, które oczekują Nas w nadchodzących 12 miesiącach. W projektowaniu logo trendy są czymś, o czym wszyscy mówią i piszą. Jednak czy kiedykolwiek widziałeś je w praktyce?
W tym artykule, na podstawie głośnych rebrandingów z 2021 roku, sprawdzimy czego prawdopodobnie oczekiwać w przyszłym roku.
1. Powrót do lat 90
2. Unikatowe kroje pisma
3. Proste kształty
4. Nasycone kolory & Gradient
5. Bazgroły i szkice
6. Przestrzeń negatywna
7. 3D i optyczne iluzje
1. Powrót do lat 90
Nostalgia za latami 90 powraca, zapewniając poczucie komfortu i nostalgii: jasne kolory i dynamiczne wzory, klasyczne emotikony, piksele, powrót do grafiki 8-bitowej i 2D (flat design). Te nostalgiczne elementy w projektach są zabawne, proste i wywołują wspomnienia z dzieciństwa, które podświadomie łagodzą ciężar i przytłoczenie ostatniego roku.
2. Unikatowe kroje pisma
Eksperymenty z fontami są w topie, patrząc na 2021 w projektach logotypów można zauważyć połączenie na pierwszy rzut oka nie pasujących do siebie krojów pisma, oszałamiające kształty i amorficzne plamy, różna wysokość liter, ignorowanie kerningu, niezwykłe linie. Warto zauważyć, że niezależnie od rodzaju modyfikacji logotyp pozostaje czytelny.
3. Proste kształty
Zasada “Mniej znaczy więcej” nie jest nowa w projektowaniu graficznym - ten trend zostaje z Nami i w 2022 roku. Coraz więcej dużych firm, takich jak KIA czy Google, odwołują się do coraz prostszych form (trójkąty, koła, kwadraty, kropki i linie) i przeprojektowują swoje loga ku jeszcze większemu uproszczeniu. W ramach rekompensaty projektanci sugerują użycie żywej lub wyrazistej kolorystyki, która czasami kojarzy się z marką nawet lepiej niż samo logo. Czyli trzeci trend to zwięzły wizerunek, który nie przeciąży klienta zbędnymi detalami.
4. Nasycone kolory & Gradient
Jeśli przyjrzymy się dużym markom, będziemy w stanie zdefiniować ogromny trend w żywych, nasyconych kolorach w projektowaniu logo ( AVON, Baskin Robbins ). Jeśli chodzi o gradient - wydawało się, że projektanci nigdy do nich nie wrócą – ale później, w 2020 roku, nastąpiła cała seria rebrandingów skupionych wokół gradientów, od dwukolorowych gradientów Facebook Messenger lub Avon po pełną tęczę gradientową kanału Discovery i głównego - Adobe. Główna zasada gradientów w projekcie to zestawienie kolorów oraz delikatne przejście.
5. Bazgroły i szkice
W 2022 roku powraca trend logo w postaci szkicu - surowego/niedopracowanego wyglądu logo. Kluczem do odrodzenia tego trendu jest wzrost zainteresowania osobistym podejściem projektanta do marki - logo w wyjątkowym stylu.
6. Przestrzeń negatywna
Kreatywne wykorzystanie białej przestrzeni wzmacnia przekaz logo, nie komplikując go. Niejednoznaczność przykuwa uwagę, co oznacza, że pomaga zapamiętać markę. Właściwe wykorzystanie negatywnej przestrzeni sprawia, że logo ma ciekawy efekt wizualny i nie jest tak oczywiste na pierwszy rzut oka, co jest kluczowym w projektowaniu logo w 2022 roku; zobaczymy, jak wiele marek wybierze koncepcję negatywnej przestrzeni do projektowania logo.
7. 3D i optyczne iluzje
Projekty z użyciem grafiki 3D były jednym z obiecujących trendów w projektowaniu graficznym na 2021 rok. Wraz z rozwojem technologii grafika 3D stała się tak rozpowszechniana, że nigdy nie mogliśmy tego przewidzieć. Jednak w projektowaniu logo sytuacja jest dość kontrowersyjna. Projektanci przekształcają płaskie logo w 3D i odwrotnie, starając się, aby projekt logo był bardziej żywy i mniej uciążliwy — to ostatnie było szczególnie typowe dla starszej wersji grafiki 3D i fałszywego 3D. Z tego samego powodu wkładają wiele wysiłków w odkrywanie kierunku podobnego do 3D — sztuki izometrycznej. Grafika izometryczna pozwala uzyskać obszerny obraz za pomocą złudzeń optycznych, żywych kolorów, gradientów, cieni i kształtów. Prawdopodobnie bardziej pasuje do projektowania logo niż 3D — ale czas pokaże, do czego firmy i klienci bardziej się przyzwyczają.
Podsumowanie
Nie ma wyraźnej granicy pomiędzy trendami w 2021 a 2022 roku. Większość trendów, które są u szczytu, towarzyszy nam już od dłuższego czasu, więc nie należy spodziewać się globalnych zmian.
7 trendów w projektowaniu logo, o których tu wspomnieliśmy, wywarło już wpływ w 2021 roku i pozostanie przez cały 2022 rok. Większość z nich jest łatwa do wdrożenia w procesie projektowania graficznego i pomoże firmom przyciągnąć więcej pozytywnej uwagi.
Zapraszamy do obejrzenia naszego zaktualizowanego portfolio:
pl-PL
1
Home
Zamów logo online. Najtańsze logotypy w Polsce. Profesjonalna obsługa, poprawki projektu gratis. Logo dla firm, logo dla startupów, logo dla biznesu, logo dla profesjonalistów.
2
Home
Koniec roku wiąże się nie tylko z czasem wszelkich podsumowań, ale również zapowiedzi trendów, które oczekują Nas w nadchodzących 12 miesiącach. W projektowaniu logo trendy są czymś, o czym wszyscy mówią i piszą. Jednak czy kiedykolwiek widziałeś je w praktyce?
W tym artykule, na podstawie głośnych rebrandingów z 2021 roku, sprawdzimy czego prawdopodobnie oczekiwać w przyszłym roku.
1. Powrót do lat 90
2. Unikatowe kroje pisma
3. Proste kształty
4. Nasycone kolory & Gradient
5. Bazgroły i szkice
6. Przestrzeń negatywna
7. 3D i optyczne iluzje
1. Powrót do lat 90
Nostalgia za latami 90 powraca, zapewniając poczucie komfortu i nostalgii: jasne kolory i dynamiczne wzory, klasyczne emotikony, piksele, powrót do grafiki 8-bitowej i 2D (flat design). Te nostalgiczne elementy w projektach są zabawne, proste i wywołują wspomnienia z dzieciństwa, które podświadomie łagodzą ciężar i przytłoczenie ostatniego roku.
2. Unikatowe kroje pisma
Eksperymenty z fontami są w topie, patrząc na 2021 w projektach logotypów można zauważyć połączenie na pierwszy rzut oka nie pasujących do siebie krojów pisma, oszałamiające kształty i amorficzne plamy, różna wysokość liter, ignorowanie kerningu, niezwykłe linie. Warto zauważyć, że niezależnie od rodzaju modyfikacji logotyp pozostaje czytelny.
3. Proste kształty
Zasada “Mniej znaczy więcej” nie jest nowa w projektowaniu graficznym - ten trend zostaje z Nami i w 2022 roku. Coraz więcej dużych firm, takich jak KIA czy Google, odwołują się do coraz prostszych form (trójkąty, koła, kwadraty, kropki i linie) i przeprojektowują swoje loga ku jeszcze większemu uproszczeniu. W ramach rekompensaty projektanci sugerują użycie żywej lub wyrazistej kolorystyki, która czasami kojarzy się z marką nawet lepiej niż samo logo. Czyli trzeci trend to zwięzły wizerunek, który nie przeciąży klienta zbędnymi detalami.
4. Nasycone kolory & Gradient
Jeśli przyjrzymy się dużym markom, będziemy w stanie zdefiniować ogromny trend w żywych, nasyconych kolorach w projektowaniu logo ( AVON, Baskin Robbins ). Jeśli chodzi o gradient - wydawało się, że projektanci nigdy do nich nie wrócą – ale później, w 2020 roku, nastąpiła cała seria rebrandingów skupionych wokół gradientów, od dwukolorowych gradientów Facebook Messenger lub Avon po pełną tęczę gradientową kanału Discovery i głównego - Adobe. Główna zasada gradientów w projekcie to zestawienie kolorów oraz delikatne przejście.
5. Bazgroły i szkice
W 2022 roku powraca trend logo w postaci szkicu - surowego/niedopracowanego wyglądu logo. Kluczem do odrodzenia tego trendu jest wzrost zainteresowania osobistym podejściem projektanta do marki - logo w wyjątkowym stylu.
6. Przestrzeń negatywna
Kreatywne wykorzystanie białej przestrzeni wzmacnia przekaz logo, nie komplikując go. Niejednoznaczność przykuwa uwagę, co oznacza, że pomaga zapamiętać markę. Właściwe wykorzystanie negatywnej przestrzeni sprawia, że logo ma ciekawy efekt wizualny i nie jest tak oczywiste na pierwszy rzut oka, co jest kluczowym w projektowaniu logo w 2022 roku; zobaczymy, jak wiele marek wybierze koncepcję negatywnej przestrzeni do projektowania logo.
7. 3D i optyczne iluzje
Projekty z użyciem grafiki 3D były jednym z obiecujących trendów w projektowaniu graficznym na 2021 rok. Wraz z rozwojem technologii grafika 3D stała się tak rozpowszechniana, że nigdy nie mogliśmy tego przewidzieć. Jednak w projektowaniu logo sytuacja jest dość kontrowersyjna. Projektanci przekształcają płaskie logo w 3D i odwrotnie, starając się, aby projekt logo był bardziej żywy i mniej uciążliwy — to ostatnie było szczególnie typowe dla starszej wersji grafiki 3D i fałszywego 3D. Z tego samego powodu wkładają wiele wysiłków w odkrywanie kierunku podobnego do 3D — sztuki izometrycznej. Grafika izometryczna pozwala uzyskać obszerny obraz za pomocą złudzeń optycznych, żywych kolorów, gradientów, cieni i kształtów. Prawdopodobnie bardziej pasuje do projektowania logo niż 3D — ale czas pokaże, do czego firmy i klienci bardziej się przyzwyczają.
Podsumowanie
Nie ma wyraźnej granicy pomiędzy trendami w 2021 a 2022 roku. Większość trendów, które są u szczytu, towarzyszy nam już od dłuższego czasu, więc nie należy spodziewać się globalnych zmian.
7 trendów w projektowaniu logo, o których tu wspomnieliśmy, wywarło już wpływ w 2021 roku i pozostanie przez cały 2022 rok. Większość z nich jest łatwa do wdrożenia w procesie projektowania graficznego i pomoże firmom przyciągnąć więcej pozytywnej uwagi.
Zapraszamy do obejrzenia naszego zaktualizowanego portfolio:
Koniec roku wiąże się nie tylko z czasem wszelkich podsumowań, ale również zapowiedzi trendów, które oczekują Nas w nadchodzących 12 miesiącach. W projektowaniu logo trendy są czymś, o czym wszyscy mówią i piszą. Jednak czy kiedykolwiek widziałeś je w praktyce?
W tym artykule, na podstawie głośnych rebrandingów z 2021 roku, sprawdzimy czego prawdopodobnie oczekiwać w przyszłym roku.
1. Powrót do lat 90
2. Unikatowe kroje pisma
3. Proste kształty
4. Nasycone kolory & Gradient
5. Bazgroły i szkice
6. Przestrzeń negatywna
7. 3D i optyczne iluzje
1. Powrót do lat 90
Nostalgia za latami 90 powraca, zapewniając poczucie komfortu i nostalgii: jasne kolory i dynamiczne wzory, klasyczne emotikony, piksele, powrót do grafiki 8-bitowej i 2D (flat design). Te nostalgiczne elementy w projektach są zabawne, proste i wywołują wspomnienia z dzieciństwa, które podświadomie łagodzą ciężar i przytłoczenie ostatniego roku.
2. Unikatowe kroje pisma
Eksperymenty z fontami są w topie, patrząc na 2021 w projektach logotypów można zauważyć połączenie na pierwszy rzut oka nie pasujących do siebie krojów pisma, oszałamiające kształty i amorficzne plamy, różna wysokość liter, ignorowanie kerningu, niezwykłe linie. Warto zauważyć, że niezależnie od rodzaju modyfikacji logotyp pozostaje czytelny.
3. Proste kształty
Zasada “Mniej znaczy więcej” nie jest nowa w projektowaniu graficznym - ten trend zostaje z Nami i w 2022 roku. Coraz więcej dużych firm, takich jak KIA czy Google, odwołują się do coraz prostszych form (trójkąty, koła, kwadraty, kropki i linie) i przeprojektowują swoje loga ku jeszcze większemu uproszczeniu. W ramach rekompensaty projektanci sugerują użycie żywej lub wyrazistej kolorystyki, która czasami kojarzy się z marką nawet lepiej niż samo logo. Czyli trzeci trend to zwięzły wizerunek, który nie przeciąży klienta zbędnymi detalami.
4. Nasycone kolory & Gradient
Jeśli przyjrzymy się dużym markom, będziemy w stanie zdefiniować ogromny trend w żywych, nasyconych kolorach w projektowaniu logo ( AVON, Baskin Robbins ). Jeśli chodzi o gradient - wydawało się, że projektanci nigdy do nich nie wrócą – ale później, w 2020 roku, nastąpiła cała seria rebrandingów skupionych wokół gradientów, od dwukolorowych gradientów Facebook Messenger lub Avon po pełną tęczę gradientową kanału Discovery i głównego - Adobe. Główna zasada gradientów w projekcie to zestawienie kolorów oraz delikatne przejście.
5. Bazgroły i szkice
W 2022 roku powraca trend logo w postaci szkicu - surowego/niedopracowanego wyglądu logo. Kluczem do odrodzenia tego trendu jest wzrost zainteresowania osobistym podejściem projektanta do marki - logo w wyjątkowym stylu.
6. Przestrzeń negatywna
Kreatywne wykorzystanie białej przestrzeni wzmacnia przekaz logo, nie komplikując go. Niejednoznaczność przykuwa uwagę, co oznacza, że pomaga zapamiętać markę. Właściwe wykorzystanie negatywnej przestrzeni sprawia, że logo ma ciekawy efekt wizualny i nie jest tak oczywiste na pierwszy rzut oka, co jest kluczowym w projektowaniu logo w 2022 roku; zobaczymy, jak wiele marek wybierze koncepcję negatywnej przestrzeni do projektowania logo.
7. 3D i optyczne iluzje
Projekty z użyciem grafiki 3D były jednym z obiecujących trendów w projektowaniu graficznym na 2021 rok. Wraz z rozwojem technologii grafika 3D stała się tak rozpowszechniana, że nigdy nie mogliśmy tego przewidzieć. Jednak w projektowaniu logo sytuacja jest dość kontrowersyjna. Projektanci przekształcają płaskie logo w 3D i odwrotnie, starając się, aby projekt logo był bardziej żywy i mniej uciążliwy — to ostatnie było szczególnie typowe dla starszej wersji grafiki 3D i fałszywego 3D. Z tego samego powodu wkładają wiele wysiłków w odkrywanie kierunku podobnego do 3D — sztuki izometrycznej. Grafika izometryczna pozwala uzyskać obszerny obraz za pomocą złudzeń optycznych, żywych kolorów, gradientów, cieni i kształtów. Prawdopodobnie bardziej pasuje do projektowania logo niż 3D — ale czas pokaże, do czego firmy i klienci bardziej się przyzwyczają.
Podsumowanie
Nie ma wyraźnej granicy pomiędzy trendami w 2021 a 2022 roku. Większość trendów, które są u szczytu, towarzyszy nam już od dłuższego czasu, więc nie należy spodziewać się globalnych zmian.
7 trendów w projektowaniu logo, o których tu wspomnieliśmy, wywarło już wpływ w 2021 roku i pozostanie przez cały 2022 rok. Większość z nich jest łatwa do wdrożenia w procesie projektowania graficznego i pomoże firmom przyciągnąć więcej pozytywnej uwagi.
Zapraszamy do obejrzenia naszego zaktualizowanego portfolio: