Jakich błędów unikać przy tworzeniu identyfikacji wizualnej?
Zanim zaczniesz rozmowy z grafikiem, być może będziesz miał już pomysł na wizualną prezentację swojej firmy. Podczas konsultacji grafik podpowie Ci najlepsze rozwiązania oraz posłuży swoją wiedzą i umiejętnościami, aby zrealizować Twoją wizję. Poniżej przedstawiamy najczęściej stosowane w identyfikacji wizualnej błędy, których nie musisz popełniać. W końcu to od Ciebie zależy ostateczny rezultat waszej współpracy.
Założenia marki
Wszystkie elementy logo powinny być uzasadnione wizją marki, jaką chcesz stworzyć. Kolorystyka, użyte fonty i styl sygnetu w logo powinny pasować do branży i przesłania, które chcesz wysłać w świat. Zastanów się kim jest odbiorca Twoich usług i czym możesz go do siebie zachęcić. Jeśli osobiście lubisz pastelowe barwy, ale sprzedajesz części samochodowe, nie kieruj się własnym gustem tylko charakterystyką sektora gospodarki.
![text](/uploads/x64179d5f51184333bab4812485bdcf9a.png.pagespeed.ic.JMjQxkLqku.jpg)
Ilość informacji
Zawsze dobieraj ilość informacji do środka przekazu. Na wizytówce powinny znaleźć się tylko najważniejsze informacje takie jak nazwa firmy, imię, nazwisko, stanowisko, numer telefonu, adres e-mail i strony internetowej. Opcjonalnie adres siedziby i slogan mówiący o rodzaju świadczonych usług. Wszystko zależy od branży i firmy, ale dobrze ograniczyć się do podstaw.
![text](/uploads/x90a17064dec44c1eabc7a18720af9545.png.pagespeed.ic.s5UUi4p1Ck.jpg)
Ulotka daje o wiele większe możliwości zapoznania potencjalnego klienta z rodzajem produktów lub zakresem świadczonych usług. Pamiętaj jednak, że tekst ulotki to nadal nie wypracowanie. Najlepiej zredukować tekst do kilku kluczowych zdań i sloganów, a resztę informacji wypunktować. Całość powinna wyglądać przejrzyście i jasno komunikować przekaz.
Spójność
Kolejnym błędem, którego należy się wystrzegać jest brak spójności i powtarzalności w projektach graficznych. Powtarzalność nie oznacza braku kreatywności - wskazuje element wspólny, który powinien przewijać się przez wszystkie środki wizualnego przekazu. Wizytówka, ulotka, strona internetowa oraz platformy social media - wszystko powinno ze sobą korespondować. Należy też pamiętać, aby korzystać tylko z paru wybranych fontów.
![text](/uploads/9b0c7d8c2d6544bf8f58c151a4b64b79.png)
Skomplikowanie
Proste nie oznacza gorsze. Proste, intrygujące projekty, w których trzeba zawrzeć określoną ilość informacji często wymagają więcej sprytu od zawiłych, złożonych projektów graficznych. Nieczytelny, zawiły przekaz męczy i nudzi. Dotyczy to projektu logo jak i reszty identyfikacji wizualnej. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, to czas docenić w designie przestrzeń negatywną. Daje wytchnienie oczom i pobudza kreatywność.
Jakich błędów unikać przy tworzeniu identyfikacji wizualnej?
Jakich błędów unikać przy tworzeniu identyfikacji wizualnej?
Zanim zaczniesz rozmowy z grafikiem, być może będziesz miał już pomysł na wizualną prezentację swojej firmy. Podczas konsultacji grafik podpowie Ci najlepsze rozwiązania oraz posłuży swoją wiedzą i umiejętnościami, aby zrealizować Twoją wizję. Poniżej przedstawiamy najczęściej stosowane w identyfikacji wizualnej błędy, których nie musisz popełniać. W końcu to od Ciebie zależy ostateczny rezultat waszej współpracy.
Założenia marki
Wszystkie elementy logo powinny być uzasadnione wizją marki, jaką chcesz stworzyć. Kolorystyka, użyte fonty i styl sygnetu w logo powinny pasować do branży i przesłania, które chcesz wysłać w świat. Zastanów się kim jest odbiorca Twoich usług i czym możesz go do siebie zachęcić. Jeśli osobiście lubisz pastelowe barwy, ale sprzedajesz części samochodowe, nie kieruj się własnym gustem tylko charakterystyką sektora gospodarki.
![text](/uploads/x64179d5f51184333bab4812485bdcf9a.png.pagespeed.ic.JMjQxkLqku.jpg)
Ilość informacji
Zawsze dobieraj ilość informacji do środka przekazu. Na wizytówce powinny znaleźć się tylko najważniejsze informacje takie jak nazwa firmy, imię, nazwisko, stanowisko, numer telefonu, adres e-mail i strony internetowej. Opcjonalnie adres siedziby i slogan mówiący o rodzaju świadczonych usług. Wszystko zależy od branży i firmy, ale dobrze ograniczyć się do podstaw.
![text](/uploads/x90a17064dec44c1eabc7a18720af9545.png.pagespeed.ic.s5UUi4p1Ck.jpg)
Ulotka daje o wiele większe możliwości zapoznania potencjalnego klienta z rodzajem produktów lub zakresem świadczonych usług. Pamiętaj jednak, że tekst ulotki to nadal nie wypracowanie. Najlepiej zredukować tekst do kilku kluczowych zdań i sloganów, a resztę informacji wypunktować. Całość powinna wyglądać przejrzyście i jasno komunikować przekaz.
Spójność
Kolejnym błędem, którego należy się wystrzegać jest brak spójności i powtarzalności w projektach graficznych. Powtarzalność nie oznacza braku kreatywności - wskazuje element wspólny, który powinien przewijać się przez wszystkie środki wizualnego przekazu. Wizytówka, ulotka, strona internetowa oraz platformy social media - wszystko powinno ze sobą korespondować. Należy też pamiętać, aby korzystać tylko z paru wybranych fontów.
![text](/uploads/9b0c7d8c2d6544bf8f58c151a4b64b79.png)
Skomplikowanie
Proste nie oznacza gorsze. Proste, intrygujące projekty, w których trzeba zawrzeć określoną ilość informacji często wymagają więcej sprytu od zawiłych, złożonych projektów graficznych. Nieczytelny, zawiły przekaz męczy i nudzi. Dotyczy to projektu logo jak i reszty identyfikacji wizualnej. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, to czas docenić w designie przestrzeń negatywną. Daje wytchnienie oczom i pobudza kreatywność.
pl-PL
1
Home
Zamów logo online. Najtańsze logotypy w Polsce. Profesjonalna obsługa, poprawki projektu gratis. Logo dla firm, logo dla startupów, logo dla biznesu, logo dla profesjonalistów.
2
Home
Zanim zaczniesz rozmowy z grafikiem, być może będziesz miał już pomysł na wizualną prezentację swojej firmy. Podczas konsultacji grafik podpowie Ci najlepsze rozwiązania oraz posłuży swoją wiedzą i umiejętnościami, aby zrealizować Twoją wizję. Poniżej przedstawiamy najczęściej stosowane w identyfikacji wizualnej błędy, których nie musisz popełniać. W końcu to od Ciebie zależy ostateczny rezultat waszej współpracy.
Założenia marki
Wszystkie elementy logo powinny być uzasadnione wizją marki, jaką chcesz stworzyć. Kolorystyka, użyte fonty i styl sygnetu w logo powinny pasować do branży i przesłania, które chcesz wysłać w świat. Zastanów się kim jest odbiorca Twoich usług i czym możesz go do siebie zachęcić. Jeśli osobiście lubisz pastelowe barwy, ale sprzedajesz części samochodowe, nie kieruj się własnym gustem tylko charakterystyką sektora gospodarki.
![text](/uploads/x64179d5f51184333bab4812485bdcf9a.png.pagespeed.ic.JMjQxkLqku.jpg)
Ilość informacji
Zawsze dobieraj ilość informacji do środka przekazu. Na wizytówce powinny znaleźć się tylko najważniejsze informacje takie jak nazwa firmy, imię, nazwisko, stanowisko, numer telefonu, adres e-mail i strony internetowej. Opcjonalnie adres siedziby i slogan mówiący o rodzaju świadczonych usług. Wszystko zależy od branży i firmy, ale dobrze ograniczyć się do podstaw.
![text](/uploads/x90a17064dec44c1eabc7a18720af9545.png.pagespeed.ic.s5UUi4p1Ck.jpg)
Ulotka daje o wiele większe możliwości zapoznania potencjalnego klienta z rodzajem produktów lub zakresem świadczonych usług. Pamiętaj jednak, że tekst ulotki to nadal nie wypracowanie. Najlepiej zredukować tekst do kilku kluczowych zdań i sloganów, a resztę informacji wypunktować. Całość powinna wyglądać przejrzyście i jasno komunikować przekaz.
Spójność
Kolejnym błędem, którego należy się wystrzegać jest brak spójności i powtarzalności w projektach graficznych. Powtarzalność nie oznacza braku kreatywności - wskazuje element wspólny, który powinien przewijać się przez wszystkie środki wizualnego przekazu. Wizytówka, ulotka, strona internetowa oraz platformy social media - wszystko powinno ze sobą korespondować. Należy też pamiętać, aby korzystać tylko z paru wybranych fontów.
![text](/uploads/9b0c7d8c2d6544bf8f58c151a4b64b79.png)
Skomplikowanie
Proste nie oznacza gorsze. Proste, intrygujące projekty, w których trzeba zawrzeć określoną ilość informacji często wymagają więcej sprytu od zawiłych, złożonych projektów graficznych. Nieczytelny, zawiły przekaz męczy i nudzi. Dotyczy to projektu logo jak i reszty identyfikacji wizualnej. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, to czas docenić w designie przestrzeń negatywną. Daje wytchnienie oczom i pobudza kreatywność.
Zanim zaczniesz rozmowy z grafikiem, być może będziesz miał już pomysł na wizualną prezentację swojej firmy. Podczas konsultacji grafik podpowie Ci najlepsze rozwiązania oraz posłuży swoją wiedzą i umiejętnościami, aby zrealizować Twoją wizję. Poniżej przedstawiamy najczęściej stosowane w identyfikacji wizualnej błędy, których nie musisz popełniać. W końcu to od Ciebie zależy ostateczny rezultat waszej współpracy.
Założenia marki
Wszystkie elementy logo powinny być uzasadnione wizją marki, jaką chcesz stworzyć. Kolorystyka, użyte fonty i styl sygnetu w logo powinny pasować do branży i przesłania, które chcesz wysłać w świat. Zastanów się kim jest odbiorca Twoich usług i czym możesz go do siebie zachęcić. Jeśli osobiście lubisz pastelowe barwy, ale sprzedajesz części samochodowe, nie kieruj się własnym gustem tylko charakterystyką sektora gospodarki.
![text](/uploads/x64179d5f51184333bab4812485bdcf9a.png.pagespeed.ic.JMjQxkLqku.jpg)
Ilość informacji
Zawsze dobieraj ilość informacji do środka przekazu. Na wizytówce powinny znaleźć się tylko najważniejsze informacje takie jak nazwa firmy, imię, nazwisko, stanowisko, numer telefonu, adres e-mail i strony internetowej. Opcjonalnie adres siedziby i slogan mówiący o rodzaju świadczonych usług. Wszystko zależy od branży i firmy, ale dobrze ograniczyć się do podstaw.
![text](/uploads/x90a17064dec44c1eabc7a18720af9545.png.pagespeed.ic.s5UUi4p1Ck.jpg)
Ulotka daje o wiele większe możliwości zapoznania potencjalnego klienta z rodzajem produktów lub zakresem świadczonych usług. Pamiętaj jednak, że tekst ulotki to nadal nie wypracowanie. Najlepiej zredukować tekst do kilku kluczowych zdań i sloganów, a resztę informacji wypunktować. Całość powinna wyglądać przejrzyście i jasno komunikować przekaz.
Spójność
Kolejnym błędem, którego należy się wystrzegać jest brak spójności i powtarzalności w projektach graficznych. Powtarzalność nie oznacza braku kreatywności - wskazuje element wspólny, który powinien przewijać się przez wszystkie środki wizualnego przekazu. Wizytówka, ulotka, strona internetowa oraz platformy social media - wszystko powinno ze sobą korespondować. Należy też pamiętać, aby korzystać tylko z paru wybranych fontów.
![text](/uploads/9b0c7d8c2d6544bf8f58c151a4b64b79.png)
Skomplikowanie
Proste nie oznacza gorsze. Proste, intrygujące projekty, w których trzeba zawrzeć określoną ilość informacji często wymagają więcej sprytu od zawiłych, złożonych projektów graficznych. Nieczytelny, zawiły przekaz męczy i nudzi. Dotyczy to projektu logo jak i reszty identyfikacji wizualnej. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, to czas docenić w designie przestrzeń negatywną. Daje wytchnienie oczom i pobudza kreatywność.