Zanim zaczniesz rozmowy z grafikiem, być może będziesz miał już pomysł na wizualną prezentację swojej firmy. Podczas konsultacji grafik podpowie Ci najlepsze rozwiązania oraz posłuży swoją wiedzą i umiejętnościami, aby zrealizować Twoją wizję. Poniżej przedstawiamy najczęściej stosowane w identyfikacji wizualnej błędy, których nie musisz popełniać. W końcu to od Ciebie zależy ostateczny rezultat waszej współpracy.

Założenia marki

Wszystkie elementy logo powinny być uzasadnione wizją marki, jaką chcesz stworzyć. Kolorystyka, użyte fonty i styl sygnetu w logo powinny pasować do branży i przesłania, które chcesz wysłać w świat. Zastanów się kim jest odbiorca Twoich usług i czym możesz go do siebie zachęcić. Jeśli osobiście lubisz pastelowe barwy, ale sprzedajesz części samochodowe, nie kieruj się własnym gustem tylko charakterystyką sektora gospodarki.

text

Ilość informacji

Zawsze dobieraj ilość informacji do środka przekazu. Na wizytówce powinny znaleźć się tylko najważniejsze informacje takie jak nazwa firmy, imię, nazwisko, stanowisko, numer telefonu, adres e-mail i strony internetowej. Opcjonalnie adres siedziby i slogan mówiący o rodzaju świadczonych usług. Wszystko zależy od branży i firmy, ale dobrze ograniczyć się do podstaw.

text

Ulotka daje o wiele większe możliwości zapoznania potencjalnego klienta z rodzajem produktów lub zakresem świadczonych usług. Pamiętaj jednak, że tekst ulotki to nadal nie wypracowanie. Najlepiej zredukować tekst do kilku kluczowych zdań i sloganów, a resztę informacji wypunktować. Całość powinna wyglądać przejrzyście i jasno komunikować przekaz.

Spójność

Kolejnym błędem, którego należy się wystrzegać jest brak spójności i powtarzalności w projektach graficznych. Powtarzalność nie oznacza braku kreatywności - wskazuje element wspólny, który powinien przewijać się przez wszystkie środki wizualnego przekazu. Wizytówka, ulotka, strona internetowa oraz platformy social media - wszystko powinno ze sobą korespondować. Należy też pamiętać, aby korzystać tylko z paru wybranych fontów.

text

Skomplikowanie

Proste nie oznacza gorsze. Proste, intrygujące projekty, w których trzeba zawrzeć określoną ilość informacji często wymagają więcej sprytu od zawiłych, złożonych projektów graficznych. Nieczytelny, zawiły przekaz męczy i nudzi. Dotyczy to projektu logo jak i reszty identyfikacji wizualnej. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście, to czas docenić w designie przestrzeń negatywną. Daje wytchnienie oczom i pobudza kreatywność.