Zakładając działalność warto mieć w planach stworzenie firmowego logo. Dlaczego? To pierwszy widoczny znak, który wyróżnia firmę na rynku. Co więcej, przeważająca ilość ludzi to wzrokowcy - najszybciej zapamiętują obraz, a nie tekst lub dźwięk.
Logo może zadecydować o wyborze danego produktu
Żyjemy w ciągłym pośpiechu, dlatego konsumenci nie mają czasu na długie namyślenia przed wyborem produktu lub usługi. Chętnie sięgają po to, co już dobrze znają, pamiętają z reklam, polecenia lub własnego doświadczenia.
Z drugiej strony, atrakcyjne logo może przyciągnąć potencjalnych klientów, którzy po raz pierwszy stykają się z marką. Z tego powodu warto przedstawić się klientom z najlepszej strony już na początku. Profesjonalne świadczone usługi oraz wartościowe produkty nie wystarczą. Wizerunek marki to podstawa skutecznego marketingu.
Logo to graficzne przedstawienie osobowości firmy. Pokazuje odbiorcom, że firma wie w jakim kierunku zmierza. Posiadanie znaku firmowego może w dużym stopniu przyczynić się do sukcesu firmy.
Podstawowe korzyści z posiadania logo firmowego:
- profesjonalnie prezentuje firmę
- wyróżnia firmę na tle konkurencji
- pomaga zapamiętać markę
Logo firmowe jest tak samo ważne dla małych jak i dla dużych firm. Jeśli firma nie sprawia wrażenia profesjonalnej i godnej zaufania, to jej wielkość nie ma znaczenia - klienci zwrócą się do konkurencji. Nie zapominajmy także, że każda duża firma była kiedyś mała, a pierwsze wrażenie jest tylko jedno.