Kreatywna kontrola

Powierzenie w ręce grafika projektu logo Twojej marki nie oznacza rezygnacji z własnej wizji. Wręcz przeciwnie, dobry grafik podczas konsultacji z klientem potrafi wyjść na przeciw jego oczekiwaniom i doradzić tak, aby wspólnie wybrać najlepsze i najkorzystniejsze rozwiązanie.

text

Znajomość branży

To co Tobie może wydawać się modne i atrakcyjne, bez dokonania researchu i znajomości przemijających trendów, może okazać się tylko pozornym zwycięstwem. Profesjonalista doradzi Ci, jaki projekt przetrwa próbę czasu.

Brak oryginalności

Jeśli decudujesz się wykonać projekt samodzielnie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zainpirowało Cię istniejące już logo innej firmy. Niestety, zmiana samej nazwy w logo nie wystarczy. Logo powinno wyróżniać się i posiadać element oryginalności. Chociaż nie ma nic złego w inspirowaniu się, to brak umiaru na tym polu może doprowadzić do problemów na polu prawnym i utraty wiarygodności marki.

Formaty plików

Projekt logo to jedno, ale nie nada się na wiele bez możliwości używania go na różnych platformach i nośnikach. Musisz posiadać pliki, których będziesz mógł użyć do zrobienia, w zależnosci od potrzeb, m.in. billboardu, stopki e-mail, zdjęcia profilowego czy wizytówki. Profesjonalny grafik tworzy projekty logo w wektorach (co pozwala na skalowanie grafiki bez utraty jakości), dopasowuje wymiary logo na różne paltformy oraz przygotowuje pliki do druku. Więcej o fromatach grafinczych przeczytanicie w naszym artykule "Formaty plików graficznych".

Konflikt kolorów

Wybór kolorystki logo nie ogranicza się do połączenia Twoich kilku ulubionych barw. Jeśli nie znasz się na harmonijnym łączeniu kolorów i znaczeniu barw, lepiej zostaw to profesjonaliście. Klient wyczuje, jeśli logo nie będzie współgrało na poziomie przekazu i estetyki. Kolory potrafią wzbudzać zaufanie, podobnie jak profesjonalnie wykonany projekt.

text

Niepewny font

Każdy projektant graficzny posiadaja swoją bazę fontów, którą aktualizuje i powiększa razem z pojawiającymi się trendami i nowościami. Taka kolekcja jest pełniejsza od tej, którą sam zaczniesz tworzyć na potrzeby jednego logo. Wprawny grafik potrafi łączyc kroje pisma tak, aby pasowały do siebie i do charakteru marki. Co ważne, wie także, których fontów unikać.

text

Podsumowanie

Logo jest Twoją inwestycją w przyszłość i w ten sposób powinno być przez Ciebie potraktowane. Profesjonalne, spójne logo, w odróżnieniu od hobbystycznego wykonania, budzi w odbiorcach zaufanie. Pamiętaj, że nietrudno odróżnić profesjonalny projekt od dzieła amatora. Logo jest wizytówką Twojej firmy i elementem sukcesu Twojego przedsięwzięcia. Warto zatrudnić doświadczonego grafika i pozbyć się wszelkich wątpliwości odnośnie jego wykonania, jakości i potencjonalnego użytkowania.