Formaty plików logo

Po ukończonej pracy nad projektem logo dostajesz od grafika komplet plików. Jednak nie rozpoznajesz większości formatów? Nie wiesz dlaczego jest ich tak dużo i właściwie dlaczego potrzebne są one wszystkie? Jeśli odpowiedziałeś twierdząco, przeczytaj ten artykuł i dowiedz się wszystkiego, co musisz wiedzieć o podstawowych formatach plików.

Na pytanie „w jakim formacie powinno być logo?” nie ma jednej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego, do czego potrzebujemy naszego projektu.

Pliki rastrowe

Pliki odpowiednie do prezentacji w sieci to pliki to pliki grafiki rastrowej, czyli na przykład te zapisane w formatach .jpg, .jpeg, czy .png. Ponieważ są one odpowiednio skompresowane, nie zajmują dużo przestrzeni, a zapisane w przestrzeni barw RGB jak najwierniej oddadzą kolory Twojego logo. Jeśli więc chciałbyś umieścić swoje logo na stronie internetowej, mediach społecznościowych, wirtualnym katalogu z ofertą swojej firmy- wybieraj właśnie te formaty. Będą one wyglądały świetnie na wszystkich ekranach urządzeń elektronicznych- komputera, smartfona, tabletu i innych.

Pliki wektorowe

Jeśli natomiast planujesz drukować swój projekt- czy to wizytówkach, banerach, a nawet długopisach i innych gadżetach- wybierz pliki wektorowe. Pliki zapisane w ten sposób posiadają rozszerzenie np. .ai, .svg lub .pdf. Pliki zapisane w tych formatach, w przestrzeni barw CMYK odpowiednie są do druku na wszystkich materiałach. Wybierając pliki zapisane w ten sposób masz gwarancję, że wydruk będzie wyraźny i czytelny.

text

Teraz już wiesz nieco więcej na temat formatów plików graficznych. Pamiętaj, żeby zapisać je wszystkie! Drukarnia może odmówić wykonania usługi dysponując tylko plikami grafiki rastrowej, a odtworzenie zapisanego w ten sposób obrazu w formacie wektorowym będzie dodatkowym kosztem.